Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit. Ik heb ook gebruik gemaakt van een scheidingstrafo en sinds kort heb ik er weer één. Voorheen had ik een Isotek Qube 2kVA. Ik was zeer te spreken over de verbetering in het geluid, wat hij nou precies deed weet ik niet meer, dat is te lang geleden. Maar uiteindelijk heeft deze het veld geruimd voor een PS Audio Power Plant Premier. Maar ondanks dat het me werd afgeraden, bleef ik spelen met het idee van een scheidingstrafo én de PPP. Onlangs bij Conrad heb ik een scheidingstrafo gekocht. Om de gevreesde dynamiekteruggang te voorkomen een stevige jongen: 2500 VA. Ik ben aangenaam verrast door het resultaat. Ik hoor nu ineens details in de muziek die ik nog niet eerder had gehoord. Al heb ik deze platen al jaren en vaak gedraaid. Tevens staat de muziek nóg losser in de kamer, het klinkt natuurlijker en ik hoor ook meer diepte. Bij tv zie ik meer fijne details in het beeld en het surroundgeluid komt beter uit de verf.
Ik ervaar echter ook nadelen. Zo staat de trafo hoorbaar te zoemen, dat hoop ik te kunnen verhelpen met een stevige behuizing. Ook is de combinatie van scheidingstrafo + PS Audio Power Plant Premier + PS Audio Quintet een ongelukkige. Om de één of andere reden schakeld de PPP telkens zijn regeneratorgedeelte aan en uit in deze combi. Geen idee waarom.