Re: IOM - classic. Klasse D met "wappers".
« Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:27:07 »
Ziet er erg mooi uit, complimenten!

*

Wim72

• 1992
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2018, 23:07:43 »
Ik wist niet eens dat de firma Hypex die Ncore produceert in Groningen zat, en de firma IOM zit daar weer vlakbij in Haren... :-[
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2018, 23:09:41 door Wim72 »

*

i2Paq

• 3213
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2018, 13:35:28 »
Ik wist niet eens dat de firma Hypex die Ncore produceert in Groningen zat, en de firma IOM zit daar weer vlakbij in Haren... :-[

Het zijn vrienden, kennen elkaar van Philips, vandaar.

IOM is niet van iemand die een beetje "knutselt" met Hypex enzo  :)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Wim72

• 1992
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2018, 14:52:33 »
Ik ben heel blij dat er in mijn provincie tegenwoordig meer te vinden is dan alleen maar knauwende klagende boeren, aardbevingen en werkelozen... ;D
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 14:56:18 door Wim72 »

*

Dynky

• 564
  • be surprised, time after time
« Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2018, 16:40:24 »
...
IOM is niet van iemand die een beetje "knutselt" met Hypex enzo  :)

mogelijk heb ik wat gemist, maar...wat doet hij dan wel?  (en ik zie "knutselen" in deze niet als wat negatiefs, voor alle duidelijkheid ;))

begrijp me niet verkeerd, het ziet er idd netjes uit en z'n producten worden aangeboden aan een correcte prijs, maar ik zie toch niet meteen iets baanbrekends of uniek, of zie ik wat over het hoofd?
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3343 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

*

Wim72

• 1992
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2018, 16:53:12 »
Je ziet niks over het hoofd , men levert gewoon een mooi produkt af...

*

i2Paq

• 3213
« Reactie #21 Gepost op: 11 augustus 2018, 16:55:00 »
mogelijk heb ik wat gemist, maar...wat doet hij dan wel?  (en ik zie "knutselen" in deze niet als wat negatiefs, voor alle duidelijkheid ;))

begrijp me niet verkeerd, het ziet er idd netjes uit en z'n producten worden aangeboden aan een correcte prijs, maar ik zie toch niet meteen iets baanbrekends of uniek, of zie ik wat over het hoofd?

Je hebt niets gemist, er is niets verteld.

Hoe eea. technisch precies in elkaar steekt met de Hypex laat ik over aan Sipko, een van de eigenaren van IOM.
Wat ik wel weet is dat hij geen hobbyist is nu ik zijn achtergrond en huidige werkzaamheden weet, maar ik weet niet of ik dat zo maar mag delen hier.
Ik zal het hem eens vragen aankomende week.

Naar mijn weten zijn het de eerste Klasse D met wappers, dat geeft toch een hele andere dimensie aan het geheel  :)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Dynky

• 564
  • be surprised, time after time
« Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2018, 17:37:30 »
't is idd (ook zover ik weet) de eerste eindtrap op basis van Hypex modules die wappers gebruikt, al heb ik persoonlijk die hele adoratie van wappers nooit zo gesnapt :D

zelf heb ik niets tegen mooie wappers op apparatuur die daar van meet af aan mee ontworpen is, maar niet "om de wapper" als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3343 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

« Reactie #23 Gepost op: 11 augustus 2018, 23:02:45 »
Leuke bakjes, wappers zijn altijd goed  8)
Dynaudio - Cambridge Audio - Oppo

*

richard

• 4078
« Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2018, 10:42:37 »
Leuke bakjes, wappers zijn altijd goed  8)
Zit er toch nog iets analoogs aan.
Genoeg is beter.

*

i2Paq

• 3213
« Reactie #25 Gepost op: 12 augustus 2018, 12:19:47 »
zelf heb ik niets tegen mooie wappers op apparatuur die daar van meet af aan mee ontworpen is, maar niet "om de wapper" als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Yep, maar ik weet dat deze wappers er niet in gezet zijn enkel om de wapper. Ze werken het zelfde als de wappers in een vintage versterker.

*

Heintje

• 1734
« Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2018, 13:13:54 »
Yep, maar ik weet dat deze wappers er niet in gezet zijn enkel om de wapper. Ze werken het zelfde als de wappers in een vintage versterker.

Zou je dat eens uit kunnen leggen voor mij?
Ik ben benieuwd wat je daarmee bedoelt.   :D

*

chansig

• 11008
« Reactie #27 Gepost op: 12 augustus 2018, 13:37:36 »
Ik ben ook wel benieuwd naar de andere functie naast het wapperen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Niemand

• 21235
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2018, 14:31:24 »
Ik eigenlijk ook ,want iets anders doen dan aangeven hoeveel Watt er uit gaat (volkomen onbelangrijk imo) doen ze niet .
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.

Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret

Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)

Chaos-Bocama224bThvW

CD104-ThvW-Berret

Speakerdraad-ThvW

At8000-Sander

Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

Heintje

• 1734
« Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2018, 14:49:24 »
Ik eigenlijk ook ,want iets anders doen dan aangeven hoeveel Watt er uit gaat (volkomen onbelangrijk imo) doen ze niet .

Ik denk dat de meesten deze functie wl waarderen: niet omdat ze het aantal geleverde Watts kunnen aflezen (inderdaad, volkomen onbelangrijk), maar gewoon omdat er wat beweegt (wat de mens nou eenmaal fascineert).
Je moest eens wten hoeveel "torens" met platenspeler bovenop ik in de jaren tachtig verkocht: er moest een losse voorversterker zijn (met LED-indicatie), een Equaliser en een nagalmeenheid (met knipperscherm en echo-functie) en een cassettedeck (vanwege de wappers). Het ruiste allemaal als een gek en je mocht regelmatig op komen draven omdat een gezinslid een ergens knopje had ingedrukt waardoor er geen enkel geluid meer uit te krijgen was. Het geluid was altijd bagger, ondanks de grote hoeveelheid uitgegeven geld.