*

Wim72

• 1766
Re: Klangmatig het beste wat ik vind
« Reactie #15 Gepost op: 4 oktober 2018, 02:41:43 »
Had hier vandaag een uitgebreide discussie over met collega's tijdens de pauze, allen van jong tot oud waren het erover eens en ook overtuigd dat Bose toch wel de ultieme geluidsbeleving bied in de gemiddelde huiskamer...
Ondanks al mijn tegenargumenten en veel luisteren en vergelijken bij div hifizaken was men niet te vermurwen en bleef men collectief bij hun door Bose marketing opgelegde en gehersenspoelde mening? Mijn chef had het zelfs over een mooi gebalanceerd geluid met een mooie bas en de jongste collega was zelfs van mening dat het merk Yamaha al jaren troep is en veel te duur in vergelijking met Bose...
Vooral kwaliteit met een schitterende weergave waren veel gebruikte kreten :(

*

Bongo

• 146
« Reactie #16 Gepost op: 4 oktober 2018, 05:57:07 »
Het is maar net wat je wil horen, maar vooral wat je wil zien. Er komt best wel een lollig geluid uit een relatief miniscuul systeempje. Men heeft duidelijk geen zin in grote apparaten in de woonkamer en als geluidskwaliteit niet echt belangrijk is......
En een groot deel van de jongeren laat zijn gehoor verzieken met MP3 kwaliteit op hoog volume. Geen kweekvijver voor audiofielen......   

*

a.b.

• 9247
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2018, 08:28:50 »
Had hier vandaag een uitgebreide discussie over met collega's tijdens de pauze, allen van jong tot oud waren het erover eens en ook overtuigd dat Bose toch wel de ultieme geluidsbeleving bied in de gemiddelde huiskamer...
Ondanks al mijn tegenargumenten en veel luisteren en vergelijken bij div hifizaken was men niet te vermurwen en bleef men collectief bij hun door Bose marketing opgelegde en gehersenspoelde mening? Mijn chef had het zelfs over een mooi gebalanceerd geluid met een mooie bas en de jongste collega was zelfs van mening dat het merk Yamaha al jaren troep is en veel te duur in vergelijking met Bose...
Vooral kwaliteit met een schitterende weergave waren veel gebruikte kreten :(

Dan snap je nu een beetje wat ik voel als ik weer eens begin over subwoofers, digitale versterking, DSP en goed metende luidsprekers in een ruimte met een heel goede akoestiek en de reacties op dit forum lees?  :D
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

geerd

• 5569
  • scheun ja
« Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2018, 21:13:54 »
of ik als er weer eens net gedaan wordt of een techniks platenspeler de top is .
al vind ik dat de sub en dsp jammer van je geluid beleving en digitaal zou verboden moet worden .
zo beleven we het allemaal anders en sommigen van ons geloven andere omdat ze zelf liever iets aannemen van de reclame mensen dan zelf op onderzoek gaan .
als er maar genoeg mensen roepen dat een fiets met vierkante wielen beter is kopen ze er een .
ik geloof een ander nooit eerst zien dan geloven, probeer heel veel en vandaar uit ga ik handelen  .
en ja ik had een sub even dan was blij dat dat overdreven laag er niet meer was .
dsp is digitaal dat is dus een ramp gezien digitaal de kunst uit de muziek haalt was ook niet wat ik zocht.
bose hat een vriendin grrrrrrr met van die witte melk pakjes op een standaard .
mijn huiskamer woon ik in en mijn set moet dus daar naar mijn tevredenheid klinken .
pas dus de ruimte niet aan maar de set .
is het perfect NEE niets in deze wereld is perfect maar als arme werkman heb ik vind ik met een beetje veel heb bereikt
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

minplus

• 8092
  • relax, don't do it
« Reactie #19 Gepost op: 4 oktober 2018, 21:22:54 »
Zowel ruimte als set aanpassen is het meest zinnig, is mijn ervaring.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #20 Gepost op: 4 oktober 2018, 21:40:06 »
mee eens ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

a.b.

• 9247
« Reactie #21 Gepost op: 4 oktober 2018, 21:50:41 »
digitaal dat is dus een ramp gezien digitaal de kunst uit de muziek haalt was ook niet wat ik zocht.

Over rampzalige gedachtegangen gesproken :)

*

Wim72

• 1766
« Reactie #22 Gepost op: 4 oktober 2018, 22:20:20 »
geerd: Vandaag om 21:13:54

Citaat
en digitaal zou verboden moet worden .

En waar moet ik dan voortaan mijn MP3's, Flac-bestandenen, CD's, DVD's, Blu-ray's op afspelen en hoe moet ik Netflix ontvangen of naar Ziggo digitale radio/tv luisteren/kijken... ???

Allemaal zaken waarvoor ik heb betaald! >:(

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #23 Gepost op: 4 oktober 2018, 22:24:25 »
Dat zou dan weer jouw probleem zijn . :laugh: :laugh: :laugh:
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

Wim72

• 1766
« Reactie #24 Gepost op: 4 oktober 2018, 22:27:59 »
Dat zou dan weer jouw probleem zijn . :laugh: :laugh: :laugh:

GEZEGDEN,
uitdrukkingen, gezegden en spreekswijzen

geerd

Eén spreekwoord bevat `geerd`
in de aap gelogeerd zijn (=in een vervelende positie beland zijn.)

*

Heintje

• 1562
« Reactie #25 Gepost op: 4 oktober 2018, 23:32:59 »
digitaal dat is dus een ramp gezien digitaal de kunst uit de muziek haalt was ook niet wat ik zocht.

Nou nee, méér dat Geerd zich zoveel muziekgenot ontzegt ....
Mijn persoonlijke mening is dat als je muziek vanuit een digitale bron (lees: bestanden) structureel niet goed vindt klinken, dat in heel veel gevallen een kwestie is van kwalitatief heel ongelijke ketens (de digitale weergaveketen t.o.v. de analoge weergaveketen) i.c.m. slechte configuraties / vooroordelen.

Wie garandeert Geert bv. dat zijn prima klinkende LP's niet zijn opgenomen vanaf digitale masters? Of draai je uitsluitend elpees van vóór 1970?

*

S.B.Marantz

• 23517
  • CLASSIC MARANTZ POWER! There can be only one...
« Reactie #26 Gepost op: 6 oktober 2018, 09:08:10 »
Jij nog altijd de RF7 Wilfred?

jazeker en jij?

*

Jeronimo

• 7431
« Reactie #27 Gepost op: 6 oktober 2018, 10:38:35 »
Nou nee, méér dat Geerd zich zoveel muziekgenot ontzegt ....
Mijn persoonlijke mening is dat als je muziek vanuit een digitale bron (lees: bestanden) structureel niet goed vindt klinken, dat in heel veel gevallen een kwestie is van kwalitatief heel ongelijke ketens (de digitale weergaveketen t.o.v. de analoge weergaveketen) i.c.m. slechte configuraties / vooroordelen.
Wie garandeert Geert bv. dat zijn prima klinkende LP's niet zijn opgenomen vanaf digitale masters? Of draai je uitsluitend elpees van vóór 1970?
Om Geerd hier bij te vallen, zonder zijn standpunt te delen:
Nou nee, méér dat Geerd zich zoveel muziekgenot ontzegt ....  Ik mag aannemen dat het ook bij jou bij muziekgenot toch niet (alleen) om kwantiteit gaat? Al zou Geerd maar een paar LP's hebben, hij heeft bij het afspelen van zjn vinyl blijkbaar een muziekbeleving waarvan niemand anders kan zeggen - alleen hij - dat hij zich daarmee tekort doet. Mocht je daarentegen kwantiteit als norm nemen, dan kan men met alle recht zeggen dat jij je hiermee tekort doet. 
Mijn persoonlijke mening is dat als je muziek vanuit een digitale bron (lees: bestanden) structureel niet goed vindt klinken, dat in heel veel gevallen een kwestie is van kwalitatief heel ongelijke ketens (de digitale weergaveketen t.o.v. de analoge weergaveketen) i.c.m. slechte configuraties / vooroordelen. Of bagger digitale bronbestanden.
Wie garandeert Geert bv. dat zijn prima klinkende LP's niet zijn opgenomen vanaf digitale masters? Of draai je uitsluitend elpees van vóór 1970? Na al hetgeen hierover op het forum is gezegd en gedeeld over verschillen in producties van analoog en/of digitaal bronmateriaal (objectief), over gestelde meerwaarde bij het beluisteren vanaf vinyl (subjectief), geef je hier een argumentatie, waar Geerd waarschijnlijk en ik als lezer in ieder geval niets mee kunnen.

« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2018, 10:58:59 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

a.b.

• 9247
« Reactie #28 Gepost op: 6 oktober 2018, 11:19:19 »
Jij hecht aan de weergave met vinyl als bron (kwaliteit) en je hecht aan kwantiteit, gezien je grote verzameling. En mensen die het goed bedoelen gunnen elkaar gezonde dingen, zoals goed klinkende platen in een aanzienlijke hoeveelheid. Ik zou het bijvoorbeeld jammer voor jou vinden als jij van maar vijf platen echt kan genieten, terwijl er zoveel mooie muziek bestaat.

Je hebt zowel bagger klinkend vinyl als bagger klinkende CD-s/digitale dragers. Het begint bij de originele master, die in heel veel gevallen in de studio in een digitale keten tot stand gekomen is en daarna wordt verspreid op analoge en digitale weergevers (of ideaal gezien: volledig in het digitale domein blijft). Mensen die zichzelf vrijwillig beperken door alleen naar analoge opnames te willen luisteren, is.. zoals boven.. bijna jammer: want er is zoveel moois. En bovendien is er geen enkele reden om digitale dragers bij voorbaat al af te doen als inferieur.

(taalfout-edit)

« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2018, 11:51:25 door a.b. »

*

Jeronimo

• 7431
« Reactie #29 Gepost op: 6 oktober 2018, 11:39:49 »
Hoi a.b.

Jij hecht aan de weergave met vinyl als bron (kwaliteit) en je hecht aan kwantiteit, gezien je grote verzameling. Ik heb evenveel aan CD's en DVD's, maar die heb jij nog niet gezien. ;) En jij hebt volgens mij minstens zoveel aan (digitale) muziek als hetgeen ik allemaal in huis heb. Mij maakt de bron niet uit, ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een vinyl album vond tegenvallen, terwijl ik weg ben van de digitale weergave. En andersom. Kwantiteit zegt mij op zichzelf helemaal niets als het om muziekbeleving gaat. Hetzelfde sta ik tegenover het format.  In het verleden, eind jaren 80 en 90 was dat iets anders (maar ook toen probeerde ik de goede vinyl-producties uit te kiezen, daarbij waanzinnig geholpen door mijn vriendenkring en het dumpgedrag van mensen die massaal overgingen op CD, waardoor ik mij een foutje of twee kon verooloven). Dat ik nu niet meer alles wat hip is hoef te hebben - en morgen een lading vinyl ddeur uitgaat  ;D - zijn wel positieve effecten van mijn deelname aan dit forum.

En mensen die het goed bedoelen gunnen elkaar gezonde dingen, zoals goed klinkende platen in een aanzienlijke hoeveelheid. Ik zou het bijvoorbeeld jammer voor jou vinden als jij van maar vijf platen echt kan genieten, terwijl er zoveel mooie muziek bestaat. Tsja, maar als ik daar nu zelf erg tevreden mee ben? Wees dan blij voor mij. ;)

Je hebt zowel bagger klinkend vinyl als bagger klinkende CD-s/digitale dragers. Het begint bij de originele master, die in heel veel gevallen in de studio in een digitale keten tot stand gekomen is en daarna wordt verspreid op analoge en digitale weergevers (of ideaal gezien: volledig in het digitale domein blijft). Mensen die zichzelf vrijwillig beperken door alleen naar analoge opnames te willen luisteren, is.. zoals boven.. bijna jammer: want er is zoveel moois. En bovendien is er rationeel gezien geen enkele reden om digitale dragers bij voorbaat al af te doen als inferieur. Je eerste en laatste zin onderschrijf ik van harte.
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2018, 11:49:35 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest