*

Wim72

• 1763
Re: Hoog rendement speakers/orientatie
« Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2018, 09:37:08 »
Sub is vooral geduld hebben met plaatsen en niet te enthousiast zijn met het afregelen en luisteren maar ook anderen vragen om te luisteren of het niet overheersend is en je hoeft er niet voor gestudeerd hebben...

*

Benco

• 5696
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2018, 11:05:03 »
[quote author=bram freestone link=topic=43444.msg1894154#msg1894154 date=15345548

Weet je een sub is in veel gevallen een onding,het komt zelden voor dat hij goed aansluit bij een speaker die op pappier tot
35hz diep gaat.Een ls50 aanvullen met een sub is al vrij moeilijk en kap je deze ls50 speaker bij 50hz af dan is de sub zowieso
met de ogen dicht te plaatsen.
Maar ik geef ook toe dat er kamers zijn die totaal anders klinken dan verwacht, dus heb je een prachtklinkende set in kamer1
dan kan dat teniet worden gedaan in kamer2.
Een flat woonkamer klinkt altijd anders als een woning aan de grond met een houten vloer etc,ik kan het weten want ik ben de laatste 10jr 3 keer verhuist.
Dus mijn advies Wim kijk uit wat je doet want een speaker beoordelen in 1 dag is niet te doen,kijk ik kan terug grijpen op  familie en kennissen die in de hifi zitten en dat kost mij niets.
En ik ben ook zo van woon je in de buurt dan ben ik bereid om je een set speakers mee te geven om te proberen,want proberen
gaat boven studeren ;)
[/quote]

groot gelijk !
Ik speel met twee zelfbouw speakers met Tannoy units die tot 28Hz gaan en heb daar 2 subs bij , de speakers staan gefilterd op 90Hz alles daaronder doen de subs ...
Het is niet om aan te horen , die subs verstoren heel het geluidsbeeld !
Of toch niet ?
Hmm neen !
Ondertussen meer dan 2 jaar naar volle tevredenheid muziek luisteren .
De toevoeging van de subs heeft net meer openheid en rust gecreëerd in het geluidsbeeld !
Waar je jouw stelling vandaan haalt ? Geen idee !
Maar ik gok er op dat je dan nog nooit een goed opgestelde en afgeregelde set met subs hebt gehoord.
Je bent welkom om het erns te komen beluisteren .

Mvg Benco
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2018, 11:08:07 door Benco »

*

i2Paq

• 3125
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #32 Gepost op: 18 augustus 2018, 11:29:08 »
Ik speel, zoals je weet, met Big Tannoy maar ook met de Tannoy D300 aan de IOM classic.

Je bent meer dan welkom om te komen luisteren!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Wim72

• 1763
« Reactie #33 Gepost op: 18 augustus 2018, 15:38:00 »
Ik speel, zoals je weet, met Big Tannoy maar ook met de Tannoy D300 aan de IOM classic.

m1297057246

Hele mooie Tannoy dual concentrische speakers op MP voor 150 Euro maar supertweeters zijn ingedrukt en luidsprekers gescheurd...😞

*

i2Paq

• 3125
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #34 Gepost op: 18 augustus 2018, 16:12:55 »

m1297057246

Hele mooie Tannoy dual concentrische speakers op MP voor 150 Euro maar supertweeters zijn ingedrukt en luidsprekers gescheurd...😞

Nou ja, de woofer heeft een klein scheurtje en die Supertweeters zijn wel de vervangen.

Geen idee wat het rendement is.

Bied anders een lager bedrag en kijk hoever je komt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

J.B.L

• 3751
« Reactie #35 Gepost op: 18 augustus 2018, 16:46:49 »
Laat die Tannoys lekker staan :) Niet de moeite waard om er geld in te pompen, vervangende onderdelen zullen pittig prijzig en lastig te vervangen zijn (vooral de tweeters, zou kunnen dat de bollen dichtgelijmd zijn). Het zijn ook geen super hoogvliegers ook al zijn ze werkend...
Gezien de akelige staat ze nu in zijn loop je het risico dat er meer aan mankeert - aanlopende woofers, scheve magneten etc.
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2018, 18:12:01 door J.B.L »
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

Wim72

• 1763
« Reactie #36 Gepost op: 19 augustus 2018, 00:28:51 »
Gaat ook niet gebeuren dat aanschaffen van twijfelachtige handel in de orientatieperiode!

« Reactie #37 Gepost op: 19 augustus 2018, 07:46:11 »

Natuurlijk zijn er ruimtes die het goed doen met een woofer,maar dan hooguit 10% dus het merendeel heeft een woofer

die dat niet doet,Zelfs een velodyne spl 1000 met alle inregeltechniek aan boord trekt het niet in de meeste kamers.

En als ik heb over big tannoy's heb, dan meer over de westmister of de royal uit de jr 70 en niet over de D serie.

Moet ook wel toegeven dat de ene kamer niet de andere is dus zo simpel ligt het ook weer niet. :)
Phillips MFBserie 587.AH494.AH467,DSS930
CDspeler Phillips 690,
versterkers yamaha 500s,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.
Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black
 warfedale E50  wharfedale 10.7, bose 901 serie6.

*

chansig

• 10811
« Reactie #38 Gepost op: 19 augustus 2018, 09:32:24 »

Natuurlijk zijn er ruimtes die het goed doen met een woofer,maar dan hooguit 10% dus het merendeel heeft een woofer

die dat niet doet,Zelfs een velodyne spl 1000 met alle inregeltechniek aan boord trekt het niet in de meeste kamers.

Pfffff........

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Benco

• 5696
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #39 Gepost op: 19 augustus 2018, 10:35:21 »

« Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2018, 11:05:54 »

Na ja zoals jij luisterd met jouw d&d aktieve speakers heb je überhaupt geen sub nodig,en gezien de afstand hoe jij luisterd

met hooguit 2mtr afstand van jouw speakers (gespot op jouw foto met de sokken aan) was het veel raadzame geweest

om een hoofdtelefoon te gebruiken,had je een hoop poen bespaard :'( ;)

Pfffff........

Gr. Hans
Phillips MFBserie 587.AH494.AH467,DSS930
CDspeler Phillips 690,
versterkers yamaha 500s,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.
Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black
 warfedale E50  wharfedale 10.7, bose 901 serie6.

*

chansig

• 10811
« Reactie #41 Gepost op: 19 augustus 2018, 11:58:45 »

Na ja zoals jij luisterd met jouw d&d aktieve speakers heb je überhaupt geen sub nodig,en gezien de afstand hoe jij luisterd

met hooguit 2mtr afstand van jouw speakers (gespot op jouw foto met de sokken aan) was het veel raadzame geweest

om een hoofdtelefoon te gebruiken,had je een hoop poen bespaard :'( ;)

Ik heb nu inderdaad een 3 x 3 x 2 nog wat grote hoofdtelefoon. Vind dit wel prettiger luisteren. Het is niet voor niets dat ik nu al maanden geen hoofdtelefoon meer luister. 

En je opmerking over de sub icm met de speakers, afstand etc...je hebt volgens mij geen idee waar je het op momenten over hebt. Misschien moet je niets meer over subs zeggen en het alleen maar houden bij je ervaringen met je eigenste spullekes.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Wim72

• 1763
« Reactie #42 Gepost op: 19 augustus 2018, 16:19:11 »
Wat een sub kan toevoegen of niet in een ruimte is allemaal leuk om te bespreken maar ik wil graag informatie en advies in dit topic over hoog rendement speakers...
Grote Tannoy's hebben een hoog rendement maar zijn gebruikt zeldzaam en duur, Klipsch heeft standaard een hoog rendement wat is er allemaal nog meer?

« Reactie #43 Gepost op: 19 augustus 2018, 16:55:36 »
Ik heb zelf hele goede luisterervaringen gehad met Klipsch Heresy. Snel en heel detailrijk. Als je van veel dynmamiek houdt een ideale speaker. Rendement 96dB. Hebben rondom wel een klein beetje ruimte nodig maar stellen geen echt bijzondere eisen qua opstelling. Ik vermoed dat die alleen nog tweedehands te verkrijgen zijn.

Als je al KEF LS50's hebt zou je ook eens te rade kunnen gaan bij Cock van der Weijden van Sonore Audio. Die modificeert de Kef's zeer ingrijpend en dat levert dan o.a. een rendement op van rond de 105 dB(!!!). Dat betekent dat je met een buizenversterker met laag vermogen dik uit de voeten kunt.
met groet,
Kraus

*

Wim72

• 1763
« Reactie #44 Gepost op: 19 augustus 2018, 17:55:05 »
LS50 valt gelijk af op de plek waar ik ze wil hebben, niks mis met dat speakertje maar opstelling luistert heel nauw als die ook maar iets te dicht op een muur staan dreunen ze mijn hele flat uit elkaar!