*

Ernst

• 103
Cambridge Loopwerk CXC
« Gepost op: 5 september 2018, 17:43:50 »
Ik lees op internet goede berichten over dit loopwerk. Wat zijn hier de ervaringen?

*

i2Paq

• 3122
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Cambridge Loopwerk CXC
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2018, 20:21:22 »
Ik heb er eentje en hij is fantatisch.

Wat wil je weten?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Ernst

• 103
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2018, 20:49:25 »
Met wat voor dac heb je 'em gecombineerd? Je schrijft fantastisch, hoe zou je de weergave omschrijven? Analytisch, warm, getekend, detaillering? Ik heb hem nog niet beluisterd, maar op plaatjes ziet ie er een beetje goedkoop uit ...

*

Roots

• 1884
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2018, 22:51:30 »
En ook geen AES/EBU of  i2s out.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

tito

• 9791
« Reactie #4 Gepost op: 5 september 2018, 23:19:31 »
maar op plaatjes ziet ie er een beetje goedkoop uit ...

Ja, ja, en `t laadje is flimsy.   :laugh:
Maar vergis je niet, cd’s afspelen doet tie toch bijzonder goed.
Voor dat geld eigenlijk te goed..
Gaat je `n behoorlijke duit meer kosten als je echt veel beter wilt.

*

i2Paq

• 3122
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2018, 20:35:48 »
Met wat voor dac heb je 'em gecombineerd? Je schrijft fantastisch, hoe zou je de weergave omschrijven? Analytisch, warm, getekend, detaillering? Ik heb hem nog niet beluisterd, maar op plaatjes ziet ie er een beetje goedkoop uit ...

Linn Majik DSM en daarvoor aan een Linn Akurate Control/0.

De weergave is gedetailleerd, ik heb hem vergeleken met een CD104 VdW modified en dat beviel mij zo goed dat de CD CX de CD104 heeft vervangen.

Hij oogt misschien “plastic” maar tegen de tijd dat hij “versleten” is zal er heus wel een gekijkwaardige vervanger zijn en voor het bedrag wat ik er voor betaald heb kan ik voorlopig genoeg vervangers kopen voordat ik de prijs benader van een “high-end” concurrent.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

J.B.L

• 3743
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2018, 21:09:13 »
Zou het kunnen komen omdat hij een flinke buffer heeft waar alle data eerst in opgeslagen wordt, een soort van 'regenerator'? Ik meen dat Lukasz Fikus ooit een goedkope Pioneer DVD speler had, dat volgens hem uitstekend klonk doordat alle data eerst in een buffer kwam.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

Ernst

• 103
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2018, 16:53:26 »
En hoe zou de vergelijking uitpakken met de TEAC VRDS-10?

*

tito

• 9791
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2018, 13:51:16 »
Slecht voor de Teac.
Die is weliswaar bijzonder degelijk, maar intussen wel behoorlijk aan `n sterkere leesbril toe..   ;)

*

i2Paq

• 3122
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2018, 14:49:48 »
Slecht voor de Teac.
Die is weliswaar bijzonder degelijk, maar intussen wel behoorlijk aan `n sterkere leesbril toe..   ;)

Ik vindt die Teac niet bijzonder.

*

Ernst

• 103
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2018, 15:52:24 »
Een VRDS-10 koop je nu voor ongeveer 300 euro. Wat is in die categorie dan volgens jou wel een bijzondere speler/loopwerk?
« Laatst bewerkt op: 9 september 2018, 15:54:03 door Ernst »

*

i2Paq

• 3122
« Reactie #11 Gepost op: 9 september 2018, 17:08:23 »
Een VRDS-10 koop je nu voor ongeveer 300 euro. Wat is in die categorie dan volgens jou wel een bijzondere speler/loopwerk?

Laat ik het zo zeggen; ik heb vele loopwerken beluisterd waaronder diverse uitvoeringen van de VRDS, sommige met en zonder modificaties, ik vondt ze niet bijzonder klinken.

De CD CXC beluisterd en die weergave beviel mij gewoon het beste.

*

J.B.L

• 3743
« Reactie #12 Gepost op: 9 september 2018, 20:45:49 »
Ik zou al bijna willen zeggen een gebruikte SoTM 200  ::) ::) ::)
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2018, 16:51:45 »
Zou het kunnen komen omdat hij een flinke buffer heeft waar alle data eerst in opgeslagen wordt, een soort van 'regenerator'? Ik meen dat Lukasz Fikus ooit een goedkope Pioneer DVD speler had, dat volgens hem uitstekend klonk doordat alle data eerst in een buffer kwam.

Ik wil niet flauw doen maar bij iedere CD/DVD-speler (en ook bij iedere mediaplayer/networkplayer) komt de data eerst in een buffer. Zo werken die dingen nu eenmaal. Je kunt niet de bits van een CD direct naar een DAC sturen.

*

J.B.L

• 3743
« Reactie #14 Gepost op: 10 september 2018, 17:57:10 »
Cache dan ;) Merk je gauw genoeg als je hem een tik op de kap geeft, als hij gelijk overslaat dan heeft ie geen cache ;)