Hoe lang heb je je huidige luidsprekers in bezit?
« Gepost op: 9 september 2018, 17:40:38 »
Ik zat net een beetje oude topics door te lezen en kwam bij mijn oude Impulse 74 luidsprekers topic terecht en blijk ik deze luidsprekers alweer 13 jaar te hebben tot zeer grote tevredenheid.
In the older days deed ik misschien een paar jaar met een setje luidsprekers, ik heb nog wel luidsprekers geluisterd bij anderen maar geen die mij net zo kan bekoren als mijn huidige Impulse 74 luidsprekers.

*

Jeronimo

• 7380
Re: Hoe lang heb je je huidige luidsprekers in bezit?
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2018, 18:51:47 »
Ik heb maar één echt oud audio element uit mijn jongere jaren, een Jamo speaker set. Drieweg basreflex. Vloerstaanders. Met elke een lampje dat "tweeter overload" aangeeft. Die had ik vroeger eens voor een feestje uitgeleend en toen ik zelf daar aankwam zag ik die lichtjes me toch aan en uit flikkeren. :) Het leek wel of ze op het punt stonden te ontploffen. Type staat er niet op. Wel iets van ML4 met een serienummer. Internet maakt mij niet wijzer.

Enfin. Ze zijn dus zo'n 35 jaar oud. En nog steeds in gebruik. Ze doen nu dienst als achterspeakers in een 5.0 surround opstelling (Samsung flatscreen, Sony Blueray BDP S350, Denon DVD-3910 DVD-audio/SACD speler, Marantz AV-surround receiver SR8500, Xavian Mia front en center luidsprekers). Omdat de luister- en kijkruimte niet erg gedempt is of groot, heb ik met deze geen sub-woofer nodig. Dus in die zin heb ik ze in een 5.1 opstelling staan.
« Laatst bewerkt op: 9 september 2018, 18:53:49 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Niemand

• 21127
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2018, 18:56:43 »
Tannoy Ardens die spelen nu zo'n 9 jaar dacht ik .
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

Opa S.

• 7392
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2018, 20:01:29 »
Technics SB-C350 (plaatje van het net);

Jarenlang met veel plezier naar geluisterd, ondertussen ingehaald door een iets groter broertje (Technics SB-R4, sinds 17-08-2014) en een nog groter zusje (Elipson 1303, sinds 20-01-2016).

Nu niet in gebruik, maar ik heb ze nog steeds. Sinds - wat zal het zijn - begin jaren '80.

Ook nog diverse andere setjes, waarvan de enige interessante zijn een set B&W DM2A (29-02-2016) en een set B&W DM4 (25-09-2014).

De SB-C350's waren overigens niet mijn eerste (nieuw gekochte) luidsprekers, dat was een setje Jamo "Power 110". Die had ik ook nog steeds gehad, ware het niet dat ik die een keer per abuis aan mijn broer heb uitgeleend. Tsja, soms doe je gewoon dom terwijl je weet dat dat dom is...

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

J.B.L

• 3751
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2018, 20:42:49 »
In de hoofdset wissel ik ongeveer om de 3 maanden van speakers, afhankelijk van budget. Volgende stap wordt een setje Eidolon Diamonds, misschien over een jaartje...al twijfel ik of er op dit niveau nog veel te behalen valt.
Verder heb ik nog altijd mijn Yamaha NS1000M's, mijn eerste 'betere' speakers die ik ergens 8 jaar geleden (?) via Marktplaats kocht bij een Yamaha liefhebber, de Yammies hebben onderling een jaartje of 1,5 bij een andere eigenaar gestaan waar ik ze vervolgens weer van heb gekocht, nou - eigenlijk geruild met een setje Master III's die hier erg teleurstellend presteerden.
« Laatst bewerkt op: 9 september 2018, 20:47:09 door J.B.L »
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2018, 21:01:30 »
M'n JBL 250 TI's een jaar of 20. M'n ouwe Leaks uit begin '70 heb ik rond 2000 uitgeleend aan een vriend die ze gebruikte met z'n band en wat jaren later aan een dochter gegeven waar ze nog steeds fantastisch hun werk doen, maar ik heb ze altijd gemist dus een of twee jaar geleden opnieuw aangeschaft. En die staanhangen nu op dit moment heerlijk te spelen, net als van '71 tot '98. Zowel de oude als de nieuwe trouwens aangepast wat mid-hoog en filter betreft.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Bloom

• 635
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2018, 22:48:29 »
Mijn huidige elektrostaten heb ik sinds 2002, de modificatie met nieuwe trafo's en de DC-statorhersegmentatie is een paar jaar later uitgevoerd.

*

Heintje

• 1558
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2018, 23:03:10 »
van 25-07-2003: Von Schweikert VR2.

*

Benco

• 5696
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2018, 11:06:40 »
Tannoy Profile 636 , nieuw gekocht in Maart 1994  , verbouwd tot wat ze nu zijn in 2006 ( betere kast , filters en bekabeling) en ja ze spelen nog steeds naar mn zin ...

https://m.youtube.com/watch?v=wzSGpv6pnx0:-)

Veder heb ik nog ern hoop sprkers in de surroundset , de pc set en in de opbergkasten zitten er ook nog ...
« Laatst bewerkt op: 10 september 2018, 11:19:55 door Benco »

*

jpio

• 4435
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #9 Gepost op: 10 september 2018, 11:32:05 »
Magnepan 1.5 SE sinds een jaar of 5. 2e hands gekocht en nog steeds happy ermee.
Daarvóór trouwens ook Magnepan: SMA en de 1.2.
Dáárvoor conusspeakers maar dat was het dus niet.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #10 Gepost op: 10 september 2018, 15:29:45 »
Sinds eind februari dit jaar.
Unison Research - Auralic - North Star Design - Oppo - Focal - Vibex - audioquest

*

chansig

• 10811
« Reactie #11 Gepost op: 10 september 2018, 19:54:18 »
De Dutch & Dutch 8M...in december alweer 2 jaar. Tijd gaat snel.

Enige audio apparaten welke ik in de laatste 2 jaar heb gekocht zijn 2 subs en een streamer. Inmiddels ook alweer een dik jaar terug.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

suffeteun

• 14254
  • niets zo bizar als de werkelijkheid
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2018, 21:18:28 »
Setje Focal JM Lab Cobalt 810.Half jaartje nu.Vrij lang voor mijn doen. ;D

*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2018, 22:57:12 »
Dali Euphonia MS4, drie jaar nu.. Dat is lang voor mijn doen, maar heb nog geen onrust dus het gaat goed. Ik vind het leuk om dit draadje te larderen met foto's, en ik zou willen zeggen: wees niet bescheiden..

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Bongo

• 146
« Reactie #14 Gepost op: 10 september 2018, 23:07:50 »
Mijn Kharma Exquisite Mini's heb ik nu 11 jaar. Wel zijn ze een paar keer door Kharma gemodificeerd (diamant tweeters in titanium behuizing en Omega F middentoner/woofers, met bijbehorende scheidingsfilters en verbeterde bekabeling).