Ruis geluid uit speakers terwijl er geen geluid wordt afgespeeld.
« Gepost op: 13 september 2018, 16:36:31 »
Ik heb een nieuw audio setje aangesloten op mijn PC (Dit setje: https://ibb.co/dtJqup met enkel de twee front speakers en de sub). De twee front speakers maken een ruis geluid terwijl er geen geluid wordt afgespeeld, de rechter maakt meer geluid dan de linker. Als ik het geluid van mijn pc helemaal uit zet maken ze nog steeds een ruis geluid, dus ik vermoed dat het ruis geluid door de receiver wordt veroorzaakt. Ik gebruik deze receiver: https://ibb.co/kCyOEp

Mijn Setup: 2 front speakers + 1 sub naar receiver en vervolgens naar PC via tulp kabel.

Andere audio devices zoals headsets en oortjes hebben hier geen last van. Mijn oude speakers hadden ook last van een lichte ruis maar deze 'nieuwe' speakers maken meer ruis geluid dan de vorige. Hebben jullie enig idee hoe dit kan? En hoe ik dit kan oplossen?

*

Niemand

• 21123
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
Re: Ruis geluid uit speakers terwijl er geen geluid wordt afgespeeld.
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2018, 17:45:09 »
deze speakers zullen een hoger rendement hebben ,waardoor je meer hoort bij geen of laag volume dus ook evt storing van wat dan ook .
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2018, 18:07:14 »
Duidelijk. Maar hoe kan ik deze ruis verminderen/verwijderen? Ik heb het verwijderen van de front jack audio plug uit het moederboard geprobeerd, zoals werdt aanbevolen in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=pyP9m_YK1x4

Maar dat werkte niet. Nog andere ideeen?

*

richard

• 3901
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2018, 20:51:08 »
Waarschijnlijk ruis uit de elektronica van de receiver. Is de boel geaard aangesloten of juist niet? Probeer de stekker eens om te draaien. Mogelijk geeft het wat soelaas, maar waarschijnlijk is er weinig aan te doen.
Daarnaast zou je een andere receiver kunnen proberen of het probleem minder wordt.
Genoeg is beter.

« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2018, 21:06:50 »
De boel zit in een stekkerdoos die geaard is. Een nieuwe receiver kost te veel geld :p

*

a.b.

• 9189
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2018, 21:15:09 »
Heb je al eens een andere versterker geprobeerd?

Als je je luidsprekers verwisselt, blijft de ruis dan even hard aan dezelfde kant?
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

SunRayes

• *
  • 29
  • Versterker met oude speakers
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2018, 23:19:18 »
Als je met je oude speakers als ruis had, dan zal het niet aan deze nieuwe speakers liggen. Ze zullen het waarschijnlijk beter weergeven vanwege een hoger rendement of gewoon betere speakers.
Hoe heb je je pc aan de versterker aangesloten?
Via een aux uitgang van de geluidskaart op de aux ingang van de versterker?
Of via de koptelefoon uitgang?
Als je een digitale audio uitgang op je pc hebt, zou je dat eens kunnen proberen. Coax of via optisch. Beide zitten op je versterker.
Onkyo 9030. Magnet Monitor A. Sound Blaster X-fi HD

*

richard

• 3901
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2018, 23:53:56 »
Een nieuwe receiver kost te veel geld :p
Kun je er niet tijdelijk een lenen van een vriend of familie. Dan weet je in ieder geval waar het probleem ligt.

En als er geen oplossing is; je kan je gaan irriteren aan het geruis, je kan ook besluiten om je er niet aan te ergeren. Eigenlijk ruist er altijd wel wat; vaak alleen hoorbaar met het oor vlak bij de luidspreker. Meestal wordt het gemaskeerd door het achtergrond geluid dat altijd aanwezig is.
Genoeg is beter.

*

Heintje

• 1551
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2018, 00:47:11 »
Het is heel gemakkelijk: als je nog steeds (teveel) ruis hoort met het volume op nul, zit het in de versterker: die ruist zoveel dat je speakers dat hoorbaar maken.

Ik kan niet zien wat voor versterker je precies gebruikt, maar ik vermoed (zo te zien) dat er een goedkoop type klasse D versterker in zit. En die heb ik ook gehad: niet slecht, maar veel basisruis uit de eindversterkers ...

*

Opa S.

• 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2018, 08:28:58 »
Het is een Jamo DMR 70.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2018, 09:23:50 »
Dus met schakelende voeding en class-D eindtrap.
Met je JBL speakers een minder gelukkige combinatie voor wat de ruisproductie betreft.

Of mee leren leven, of toch eens rondkijken of je een goede 2e hands surround receiver kan scoren.