*

THK

• 171
DM2a's te braaf. Wat denken jullie?
« Gepost op: 16 september 2018, 17:36:38 »
Bij mij thuis staat al een tijdje een set netjes gereviseerde B&W DM2a's te spelen, in combinatie met een Quad 34-303 combi en een Thorens td125 draaitafel met SME3009. Maar eigenlijk vind ik de speakers in deze opstelling een beetje te braaf klinken. Te analytisch. Het klinkt allemaal helder en mooi, maar het geeft je niet echt een trap voor je smoel, zeg maar. Ik wil dus op zoek gaan naar speakers met wat meer punch en volheid. Nu kom ik natuurlijk in een zee van mogelijkheden terecht. Ik heb al zitten kijken naar een paartje Elipson 1303 en ik hoor ook goede dingen over Quadral Shogun. Wat denken jullie? Zijn dit goede opties? Of zijn er nog betere? Ik wil het liefst tweedehands speakers kopen en ik heb niet echt zin om meer dan 300 euro uit te geven.
You're probably wondering why i'm here.

*

J.B.L

• 3751
Re: DM2a's te braaf. Wat denken jullie?
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2018, 17:43:27 »
Quadral maar ik weet niet of die Qwot daar een goede match voor is, zou dan eerder denken richting Quad 606 ipv. 303.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

chansig

• 10811
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2018, 17:51:34 »
Misschien doet de akoestiek wel dingen die je niet fijn vindt. Daar zal je een meting voor kunnen doen.

Makkelijker is om een andere speaker, versterker of wat dan ook te kopen. Of dit het probleem oplost is dan maar de vraag.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Bongo

• 146
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2018, 18:26:41 »
In het verre verleden heb ik zowel de DM2a als de 1303 in bezit gehad. Als je de B&W te braaf vindt, is de 1303 geen goede keuze. Wel luchtig en open, maar het laag is slank en puntig. Perfect voor kamermuziek, maar weinig 'ballen'.....

*

chansig

• 10811
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2018, 18:31:46 »
Dus bovenstaande is wat het is ? Of gewoon een ervaring net zoals vele anderen ? En daardoor zo weinig zeggend....als welke ervaring dan ook.

Gr. Hans

*

THK

• 171
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2018, 18:36:11 »
Misschien doet de akoestiek wel dingen die je niet fijn vindt. Daar zal je een meting voor kunnen doen.

Makkelijker is om een andere speaker, versterker of wat dan ook te kopen. Of dit het probleem oplost is dan maar de vraag.

Gr. Hans

Het is helemaal niet ondenkbaar dat de akoestiek bij mij niet in orde is. En ook op de opstelling is vermoedelijk wel wat aan te merken. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat zou moeten meten. Kunnen jullie me dat vertellen?

*

chansig

• 10811
« Reactie #6 Gepost op: 16 september 2018, 18:39:48 »
Yep...een microfoon kopen,  dan REW (gratis) op je compu installeren en gaan met die banaan.

Gr. Hans

*

i2Paq

• 3125
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #7 Gepost op: 16 september 2018, 19:08:38 »
Yep...een microfoon kopen,  dan REW (gratis) op je compu installeren en gaan met die banaan.

Gr. Hans

Welke adviseer jij?

Edit: Ik gok miniDSP UMIK-1
« Laatst bewerkt op: 16 september 2018, 19:19:50 door i2Paq »
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Bongo

• 146
« Reactie #8 Gepost op: 16 september 2018, 20:05:48 »
Dus bovenstaande is wat het is ? Of gewoon een ervaring net zoals vele anderen ? En daardoor zo weinig zeggend....als welke ervaring dan ook.

Gr. Hans

Waar slaat dit nu op? Ik probeer de vraagsteller alleen maar te behoeden voor een zoektocht in de verkeerde richting.

*

J.B.L

• 3751
« Reactie #9 Gepost op: 16 september 2018, 20:37:55 »
Voordat we over REW en akoestiek gaan, probeer toch een andere speaker en versterker combi. Zowel de DM2A's als de 303 met zijn uitgangselco's zijn geen dynamieksduivels.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

*

thanatos

• 1761
  • Cum non tum age
« Reactie #10 Gepost op: 16 september 2018, 21:03:37 »
x2

Akoestiek is zeker bepalend. Maar de genoemde speakers icm versterker zijn inderdaad geen dynamiek wonders.

Leuk paar Klipsch kun je meer van verwachten.

Edit : of deze Tannoy i12 als het uiterlijk geen rol speelt : https://link.marktplaats.nl/m1319482088
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

*

chansig

• 10811
« Reactie #11 Gepost op: 16 september 2018, 21:23:56 »

Gr. Hans

Waar slaat dit nu op? Ik probeer de vraagsteller alleen maar te behoeden voor een zoektocht in de verkeerde richting.

"Te behoeden".... ;D  Dan heb je het in ieder geval het idee dat je de waarheid in pacht hebt.

Voor de rest: Gewoon een andere speaker en versterker kopen. Komt het allemaal goed.

Gr. Hans

*

THK

• 171
« Reactie #12 Gepost op: 16 september 2018, 21:38:07 »
Ik denk dat een meting en rommelen aan de akoestiek van mijn luisterruimte wellicht in de toekomst een goed idee zou kunnen zijn, maar voor nu wil ik inderdaad graag een paar andere speakers uitproberen. Looks zijn daarbij niet helemaal onbelangrijk, dus die Tannoys zijn wel heel erg lelijk  8)

Ik lees in diverse reacties dat de 303 en de DM2a's niet bepaald een dynamisch koppel zijn. Mijn 34 en 303 zijn allebei gereviseerd met de kits van Dada in Antwerpen. Ik heb de set een paar jaar geleden van mede-forumlid Joske gekocht en ik ben er nog steeds heel blij mee.

Maakt die Dada-kit nog uit volgens jullie? Ik ben erg benieuwd naar welke speakers jullie bij deze combi aanraden. Ik begrijp dat de 303 een te lichte amp is voor de Quadral's?
« Laatst bewerkt op: 16 september 2018, 21:49:14 door THK »

*

Bongo

• 146
« Reactie #13 Gepost op: 17 september 2018, 07:52:00 »

"Te behoeden".... ;D  Dan heb je het in ieder geval het idee dat je de waarheid in pacht hebt.

De vragensteller vraagt naar meningen van forumleden. Na 6 jaar naar 1303's geluisterd te hebben kan ik daar wel iets zinnigs over melden.......

*

chansig

• 10811
« Reactie #14 Gepost op: 17 september 2018, 08:09:53 »
Dat denk ik ook.

Gr. Hans