*

Heintje

• 1562
Re: Heeft iemand ervaring met verschillende zekeringhouders in meterkast
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2018, 18:03:56 »
Je zit nog binnen de aansprakelijkheidstermijn van 2 jaar na aankoop: de oude bewoners moeten dit hebben geweten en je kunt dit verborgen gebrek dus op hun kosten laten corrigeren.

Als je daarvoor kiest ...  ::)

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #16 Gepost op: 22 september 2018, 19:05:28 »
Dat zou ik doen  ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

Wirvana

• **
  • 77
  • the ear to hear
« Reactie #17 Gepost op: 22 september 2018, 20:55:50 »
Wat liggen jullie toch breed op dit forum!   ;D

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2018, 21:20:34 »
Er zitten hier idd. aardig wat dwarsliggers... ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

richard

• 3915
« Reactie #19 Gepost op: 23 september 2018, 07:31:44 »
Je zit nog binnen de aansprakelijkheidstermijn van 2 jaar na aankoop: de oude bewoners moeten dit hebben geweten en je kunt dit verborgen gebrek dus op hun kosten laten corrigeren.
Als koper heb je ook onderzoeksplicht. En wie zegt dat het een verborgen gebrek is?

Als het huis uit 2000 is heb je ook aardlekschakelaars. Het lijkt me sterk dat de installatie dan niet is geaard op een aardpen. Soms wordt ook geaard op de wapening in de fundering of een heipaal als het huis op palen staat.

Metalen waterleidingen en gasleidingen in het huis zijn ook op de aarde van de installatie verbonden, dat wil dan niet meteen zeggen dat de installatie is geaard op de waterleiding.

Even laten uitzoeken dus door iemand die er echt verstand van heeft.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2018, 07:34:57 door richard »
Genoeg is beter.

*

Wirvana

• **
  • 77
  • the ear to hear
« Reactie #20 Gepost op: 29 november 2018, 16:15:19 »
Het verhaal rond om de aardpen is een beetje vaag gebleven...was deze wel of niet aanwezig.
Ik heb met meerdere instanties contact gezocht die mij geen duidelijk antwoord kon verschaffen.
De man die de uiteindelijke aardpen heeft gezet gaf ook het antwoord dat er op niks viel af te lijden dat er al een aardpen aanwezig was.
Mijn buurman gaf het antwoord dat er vaak lampen bij hem thuis kapot waren...hoe serieus ik hierop in moet gaan heb ik terzijde gelegd.

Schaadt het niet dan baat het niet en heb ik weer iemand blij gemaakt met wat centjes en de verzekering hoofdletters verzorgd mocht er brand uitbreken ;).

Via king audio in Velp heb ik zekeringen gehaald die speciaal gemaakt zijn voor audio.
Deze lijken het geheel weer net wat mooier te maken...ik zal in de toekomst dit weer eens omwisselen om te horen of ik mezelf niet voor de gek houdt of dat het juist specifieke dingen naar voren brengt.
En ja ik weet dat er hier verschillende meningen over zijn... :-X