*

a.b.

• 9248
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Tweedehands CD speler
« Reactie #30 Gepost op: 1 december 2018, 18:15:52 »
Goede vraag Groovy. Veel mensen dichten CD-spelers allerlei onderscheidende kwaliteiten toe die, als ze al een verschil maken, volledig wegvallen tegen de zooi die luidsprekers ervan maken, waarna de kamer-akoestiek nog zijn ding doet. En dan hebben we nog onze oren en brein als beperkende factoren. Daarom ageer ik ook een beetje tegen de "fijnproevers". Het is, op de keper beschouwd, allemaal gedoe. Net als die zemelaar in zijn filmpje. (het hebben van een mening is soms toch wel leuk)

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

groovy.

• 11672
  • Old school audio.
« Reactie #31 Gepost op: 1 december 2018, 18:34:33 »
Yep,iedereen zijn mening.
Er zijn mensen die zeggen dat er geen verschillen zijn tussen cd spelers anderen zeggen van wel.
Hoe dan ook,ik ben van mening dat je niet de duurste of een bepaald merk hoeft te kopen voor een goed geluid.

Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Focus on the good.

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #32 Gepost op: 1 december 2018, 18:37:41 »
Bij dat laatste kan ik me volledig aansluiten. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

jpio

• 4442
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #33 Gepost op: 1 december 2018, 19:34:58 »

Heb je dan ook natuurgetrouwe weergevers nodig :)

En die heb ik dan weer ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 1 december 2018, 19:38:26 door jpio »
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

groovy.

• 11672
  • Old school audio.
« Reactie #34 Gepost op: 1 december 2018, 20:10:52 »
Gefeliciteerd :)
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Focus on the good.

*

kurt

• 592
« Reactie #35 Gepost op: 1 december 2018, 21:17:01 »
Het zijn uitzonderingen waar een dure geluidsinstallatie, ook degelijk staat opgesteld. In veel gevallen staan boxen tegen de muur aangeplakt,  en zeker in een modern interieur veelal in galmende ruimtes.
Akoestiek komt op de eerste plaats, als daar geen werk mag van gemaakt worden door vrouwlief bvb. kan er beter een andere hobby gezocht worden vind ik er zelf van.
Zelf beschik ik over diffusers tegen de achterwand tussen de luidsprekers dit maakte een vrij harde ruimte toch zeer aangenaam in de luisteromgeving.
Een goede cd-speler is mede daardoor zeker zinvol. Bvb. de goedkope Sony uit begin jaren 90 tov. de Rega Saturn was zeer de moeite. Hopelijk geraak ik ooit eens bij TvW. betreffende het cd-104 fenomeen.

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #36 Gepost op: 7 december 2018, 18:15:28 »
Het zijn uitzonderingen waar een dure geluidsinstallatie, ook degelijk staat opgesteld. In veel gevallen staan boxen tegen de muur aangeplakt,  en zeker in een modern interieur veelal in galmende ruimtes.
Akoestiek komt op de eerste plaats, als daar geen werk mag van gemaakt worden door vrouwlief bvb. kan er beter een andere hobby gezocht worden vind ik er zelf van.
Zelf beschik ik over diffusers tegen de achterwand tussen de luidsprekers dit maakte een vrij harde ruimte toch zeer aangenaam in de luisteromgeving.
Een goede cd-speler is mede daardoor zeker zinvol. Bvb. de goedkope Sony uit begin jaren 90 tov. de Rega Saturn was zeer de moeite. Hopelijk geraak ik ooit eens bij TvW. betreffende het cd-104 fenomeen.
Hier in Delft staat er ook een die mag je gerust komen beluisteren (niet te koop) en ik weet dat ThvW een nog heeft met nog mooiere opamps.
Ik zou hem een pm sturen
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels