vraagje
« Gepost op: 30 september 2018, 12:12:29 »
hoi audiocracks, ik heb een harde schijf vol muziekbestanden die ik via mijn installatie afspeel. echter het klinkt voor geen meter.....
Moet er ms een omvormer tussen? de versterker (onkyo) is zo`n 25 jaar oud. een nieuwe kopen is budgettair helaas geen optie.
wie heeft er een advies?
groet Sybrand

*

morph

• 14014
Re: vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2018, 13:02:57 »
"Klinkt voor geen meter" is nu niet direct iets om een oplossing voor te verzinnen, behalve een andere meeteenheid gebruiken...
Het is een te persoonlijke omschrijving.

Iets meer details, dan komen de voorstellen en mogelijke oplossing hier in dit topic uiteindelijk vast wel.

*

geerd

• 5574
  • scheun ja
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2018, 16:39:57 »
digitaal begrijp ik ja dat is normaal dat klinkt altijd voor geen meter . ;D ;D
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Heintje

• 1564
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2018, 17:08:42 »
Licht eens toe:
1. gewone muziek klinkt goed (genoeg), maar alleen alles van harde schijf niet?
2. is je muziekverzameling op die harde schijf opgebouwd uit de bestandsformaten MP3, FLAC of WAV en welke klinken niet goed?
3. een 25 jaar oude Onkyo zal niets kunnen met een digitaal muziekbestand, dus je hebt er nog iets tussen zitten, bv. een PC of een Squeezebox of zo. Leg eens uit waarmee je nu afspeelt.

*

Bloom

• 640
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2018, 21:57:12 »
Ik heb zelf deze Onkyo Integra A8800 nog staan en die is ondertussen ouder dan 25 jaar...

en die kan wel degelijk digitaal materaal afspelen, hij heeft meerdere digitale coax en optische ingangen en een 18-bits DAC aan boord om dat allemaal af te spelen.
Het gaat om een ge´ntegreerde versterker met 2x100W/8Ω, 2x200W/4Ω en 2x430W/2Ω.