Yamaha a-s500 met ruis
« Gepost op: 7 oktober 2018, 16:13:39 »
Dag allemaal,

Ik ben Lukas en ben nieuw op dit forum. Ik interesseer me sinds een tijdje in hifi en lees en regelmatig over.
Helaas ben ik een best een leek als het komt op probleem oplossen. Vandaar dat ik jullie graag om hulp wou vragen. Ik heb een Yamaha A-s500 versterker met indiana line tesi 560 vloerstaanders erbij verder een Yamaha cd-nt670d netwerkspeler en een zelf omgebouwde final s200 subwoofer.  Nu heb ik sinds een aantal maanden steeds meer ruis over de luidsprekers en bij muziek met veel laag kraakt het ook lichtjes als ik aan het volume zit. Ook speelt het steeds minder zuiver op hoger volume, het word eerder schel en vermoeiender om naar te luisteren. Dat is jammer want ik speel graag luid als de omstandigheden het toelaten. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Ik vermoed zelf de versterker maar kan dat niet met zekerheid zeggen. Het is niet heel storend maar wou het toch even checken. De potmeter is trouwens schoongemaakt en dit heeft geen verschil geleverd!

Bedankt en Groet Lukas!
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2018, 16:45:24 door Lukas »

*

Wim72

• 1772
Re: Yamaha a-s500 met ruis
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2018, 23:37:07 »
Nog garantie op versterker?

« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2018, 11:09:29 »
Nog garantie op versterker?

Ik ben bang van niet. 4,5 jaar geleden nieuw aangeschaft. Zou dit nog steeds garantie kunnen zijn?

« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2018, 13:59:24 »
Misschien even kijken of er een stroomkabel tegen een rca of speakerkabel aan ligt. Probeer even de contacten te reinigen en de kabels opnieuw aan te sluiten. Kan best de versterker zijn maar probeer zo veel mogelijk uit te sluiten.

*

Wim72

• 1772
« Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2018, 16:40:24 »
Je zou eens kunnen googelen of meer versterkers van dit type hetzelfde probleem hebben en of dat onder coulance kostenloos wordt opgelost door Pioneer! Mijn Onkyo receiver had problemen met het hdmi board en Onkyo heeft dit na 4 jaar gratis opgelost was een veel voorkomende fabrieksfout toendertijd...