Re: OriŽntatie buizenversterker
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2018, 07:51:04 »
@Wim

De insteek is om een indruk te krijgen van de 300B versterker qua vermogen en klank. Omdat ik mijn dac als voorversterker kan gebruiken heb ik alleen monoblokken geleend.
Seas 3 way Classic mk2
VPI Traveler - Ortofon Cadenza Red - Heed Audio Quasar
Van der Veen UL40-S2 super triode NOS tubes
NAD M51 dac

« Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2018, 12:26:10 »
Hierbij een indruk van mijn luistersessie tot nu toe.

Als bron gebruik ik TIDAL, die ik vanuit mijn laptop met HDMI ( i2s ) aan mijn dac heb verbonden.

Kwaliteits nivo is uncompressed 16/24 bit 44-96 kHz.

Een hele goede acoustische opname is van White Snake Starkers live in Tokyo, deze is in 24/96 beschikbaar.

De heartbeat 300b monoblokken zijn qua microdetail en ruimtelijkheid mijn UL40-S2 duidelijk de baas.

De muziek ademt meer atmosfeer, het mid en hoog komt gedetailleerder over.

Het laag is iets minder aanwezig maar ik vind dat niet storend. Bij b.v dance muziek waar veel bas is, is de bas er ook maar als de bas in een andere track wat minder is dan wordt deze naar mijn gevoel in verhouding minder sterk weeggegeven dan bij de UL40-S2. De bas wordt bij de 300b wat strakker neer gezet.

Qua vermogen loop je met de 300b iets sneller tegen de limieten aan, ik denk dat een hoger ( hoger als 91 db ) rendement speaker een nog beter resultaat zal geven.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben met deze test.
Seas 3 way Classic mk2
NAD M51 dac

*

geerd

• 5548
  • scheun ja
« Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2018, 12:44:18 »
mooi dat je het zo ervaart dat je stelt dat het laag minder aanwezig is .
dank dat als je goed luistert je zult merken dat het laag minder overdreven strakker is .
nu is je bron ook niet vies van laag overdrijven en wollig laag maar denk dat de 300b het beter in de hand heeft en strakker neer zet .

les is more

*

amp

• 2398
« Reactie #18 Gepost op: 28 oktober 2018, 13:34:30 »
Dat de bas wat strakker is bij de 300B zou kunnen komen doordat je met de UL-40 in ultra-lineaire-modus luistert - of luister je bij de UL40 in triode?
In triode heb je meer demping van de luidspreker, dus meer controle over de luidspreker....

« Reactie #19 Gepost op: 29 oktober 2018, 06:37:59 »
De UL-40 is in een super triode mode geschakeld. De demping zal beter zijn dan in UL. Maar de 300B versterker doet dat beter.
Seas 3 way Classic mk2
NAD M51 dac