Denon AVR 3806
« Gepost op: 17 oktober 2018, 12:08:04 »
Geacht Forum,

Onlangs heb ik mij een Denon AVR 3806 en een Denon Blu Ray 2500BT aangeschaft.
Ik heb de Blu ray via een connect direct op mijn tv (Samsung) aangesloten (beeld en geluid klopt) maar als ik de Blu ray aansluit op mijn AVR, heb ik geen signaal.
Daarnaast krijg ik de instellingen (geluid) niet voor elkaar. Wat een gepuzzel is dit zeg. Ik ben op zich behoorlijk thuis in deze materie maar ik heb begin dit jaar een herseninfarct gehad en mijn hoofd laat me dusdanig in de steek dat mij dit niet meer lukt. Wie zou me met de instellingen kunnen en willen helpen. Ik woon in Nunspeet.
Graag een pb.

Groetend,
Hessel

*

Heintje

• 1557
Re: Denon AVR 3806
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2018, 17:52:45 »
Hoi Hessel,

Ik heb een identieke situatie met ook een HDMI-receiver, een HDMI-TV en een HDMI-Blueray speler annex digitale videorecorder.

Bij mij werkt het zo naar volle tevredenheid:
- de TV is op de receiver aangesloten op de HDMI-monitor UITGANG! Dat is de HDMI-poort op de receiver waar vaak "ARC" bij staat.
- dan zet je in de TV en de receiver ARC aan (Audio Return Channel), want je gebruikt de TV als monitor voor het beeld van de receiver, tenzij je TV kijkt, want dan kan de TV zijn geluid kwijt naar de Receiver via het Audio Return Channel.
- de HDMI-kabel tussen TV en Receiver meot HDMI wel ondersteunen (= intern meer draadjes).
- je checkt nu of de receiver het TV-geluid goed weergeeft. Het is het gemakkelijkst als je ook de communicatie over HDMI tussen de TV en de Reciever (bij mij "Easylink" genoemd, maar dat is merkafhankelijk) aanzet: dan bedien je ook de reciever met de TV afstandsbediening.
- als dit allemaal naar tevredenheid werkt, sluit je de Blueray speler aan op een willekeurige HDMI-ingang van de Receiver: zodra je de Blueray speler aanzet, zal de receiver omschakelen naar die bron en als je de Blueray speler uitzet, terug naar TV.

Zo werkt het bij mij al jarenlang prima.

*

seoman

• 1151
  • No Comment
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2018, 18:15:18 »
HDMI is een heel breed begrip.
Als de zender probeert te praten in een taal die de ander niet begrijpt blijft het beeld zwart en komt er ook geen geluid.

Gezien de leeftijd van beide apparaten moet je waarschijnlijk op zoek naar het dialekt wat ze beiden begrijpen.

De TV zal iets moderner zijn en makkelijker tussen de dialekten kunnen switchen.
In dat geval moet je misschien de tv gebruiken als centrale. Of de reciever overweg kan met arc, betwijfel ik want dat is redelijk recent. Dus wordt je waarschijnlijk gedwongen om audio buitenom te leggen met RCA kabeltjes

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

Wim72

• 1763
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2018, 12:32:34 »
Blu-Ray aansluiten op HDMI 1 of 2 van de Denon-receiver en de Samsung-tv aansluiten op HDMI-monitor van de Denon-receiver dit zou gewoon altijd moeten werken zonder al die ARC toestanden!
Nadeel de receiver moet dan altijd aanstaan voor beeld en geluid...

*

seoman

• 1151
  • No Comment
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2018, 13:24:34 »
Blu-Ray aansluiten op HDMI 1 of 2 van de Denon-receiver en de Samsung-tv aansluiten op HDMI-monitor van de Denon-receiver dit zou gewoon altijd moeten werken zonder al die ARC toestanden!

zou toch moeten werken is de essentie van hdmi.
Groeten Simon

*

Heintje

• 1557
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2018, 16:11:36 »
Je moet het gewoon uitproberen: als het goed werkt heb je mazzel.
Mijn receiver is 2 jaar oud, de rest al een jaar of 6 schat ik.

« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2018, 16:48:51 »

Bluray aangesloten op de receiver  (HDMI1 - in),  HDMI - monitor out) op het connect kastje van de samsung tv aangesloten (HDMI - in).
Via het menu van de tv de denon geactiveerd maar herkent de bron niet, dus geen beeld en geluid. Wel als ik de blu ray direct op de tv aansluit volgens hetzelfde principe.

*

Heintje

• 1557
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2018, 18:32:44 »
Dan laat je aangesloten zitten zoals het nu zit, dan werkt alles tenminste.
Gaat alles nu wel helemaal goed met bedienen van beeld en geluid?

*

Wim72

• 1763
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2018, 19:07:14 »

Bluray aangesloten op de receiver  (HDMI1 - in),  HDMI - monitor out) op het connect kastje van de samsung tv aangesloten (HDMI - in).
Via het menu van de tv de denon geactiveerd maar herkent de bron niet, dus geen beeld en geluid. Wel als ik de blu ray direct op de tv aansluit volgens hetzelfde principe.

Als ik mijn blue ray speler aansluit op een hdmi-in van mijn receiver en mijn Ziggo ook op een hdmi-in aansluit van diezelfde receiver en vervolgens mijn Samsung tv aansluit op hdmi monitor uit van mijn receiver werkt alles gewoon prima zonder dat ik ook maar iets hoef in te stellen in menu's van mijn tv, receiver of blu-ray speler en systemen zoals HDMI-ARC ben ik dan helemaal niet nodig! Voorwaarde voor beeld en geluid moet receiver altijd aanstaan en zoals beschreven zou het op elke receiver met standaard HDMI aansluitingen moeten werken...

Waarom gebruikt u een zogenaamd "connect kastje" bij uw samsung tv? Is dat ding mischien kapot...

*

seoman

• 1151
  • No Comment
« Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2018, 00:26:46 »
-gebruik een andere kabel
-wissel de HDMI stekkers (in de tv) eens om, om de bluray via de amp te kijken
-zitten de stekker er echt goed in?

echt van die standaard euvels die bij HDMI soms in de weg zitten,
verkeerde ingang, kabel trekt het net niet bij het ene apparaat maar wel bij een ander
vage shizzel die bijna niet te bedenken zijn omdat het of wel werkt of niet.
met 4K en DBV/HDR wordt het allemaal nog spannender
Groeten Simon

*

Wim72

• 1763
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2018, 01:54:21 »
Momenteel omzeil ik HDMI-ARC zelf compleet en staat het volledig uit, blue ray en Ziggo heb ik op HDMI-in van receiver aangesloten en de Samsung-tv op HDMI-monitor van de receiver maar het geluid van o.a. Netflix die ik via de Samsung-tv/Netflix app ontvang stuur ik met een optische kabel vanuit Samsung optisch-uit terug naar de receiver die daar is aangesloten op optisch-in.

HDMI-ARC werkt hier wel maar veel gezeur en het blijft een gebed zonder eind.

Mischien is dit een oplossing...
Denon blueray direct aansluiten op HDMI aansluiting van Samsung-tv want dat werkt blijkbaar wel en het geluid van van tv en blueray via optisch-uit van de Samsung-tv aansluiten op Denon receiver optisch-in.

« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2018, 23:05:15 »
Ik laat het nu zo zitten. Ik heb beeld en geluid via de receiver en het is me gelukt om na vele mislukte pogingen diverse geluidsinstellingen te activeren en dus te beluisteren

« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2018, 23:06:52 »
Momenteel omzeil ik HDMI-ARC zelf compleet en staat het volledig uit, blue ray en Ziggo heb ik op HDMI-in van receiver aangesloten en de Samsung-tv op HDMI-monitor van de receiver maar het geluid van o.a. Netflix die ik via de Samsung-tv/Netflix app ontvang stuur ik met een optische kabel vanuit Samsung optisch-uit terug naar de receiver die daar is aangesloten op optisch-in.

HDMI-ARC werkt hier wel maar veel gezeur en het blijft een gebed zonder eind.

Mischien is dit een oplossing...
Denon blueray direct aansluiten op HDMI aansluiting van Samsung-tv want dat werkt blijkbaar wel en het geluid van van tv en blueray via optisch-uit van de Samsung-tv aansluiten op Denon receiver optisch-in.
Zo heb ik het ook ingesteld en het werkt prima nu.

*

Wim72

• 1763
« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2018, 03:45:41 »
Mooi dat het gelukt is en veel kijk en vooral veel luisterplezier gewenst!

« Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2018, 08:37:36 »

Blu ray direct op de tv aangesloten geeft een prima beeld. Alleen de geluidsinstellingen van de receiver, geeft nog wat problemen.