Problemen met audio systeem
« Gepost op: 23 oktober 2018, 19:08:20 »
Goedendag, ik heb sinds een tijdje een leuk audiosysteem in me auto , maar sinds vandaag slaat me versterker steeds in de beveiliging!?

Ik heb een excalibur x600.4 2400 watt max en een 1800watt max 500 watt rms subwoofer ( is mij verteld, voor de rest is merk onbekend) . Heb sub gebrugd op versterker staan.

Als sub losgekoppeld is , is er niks aan de hand. Gebrugd slaat versterker meteen zodra sub in actie komt in de power protection. Niet gebrugd doet alles het wel maar dan "gromt" de sub msar klein beetje tot niet

Mijn vraag is nu dus, ligt dit aan de versterker of de subeoofer of nog erger aan allebij??

Re: Problemen met audio systeem
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2018, 20:00:00 »
Gebrugd aangesloten belast je de versterker zwaarder, kan zijn dat het té zwaar is, waardoor het protectie circuit ingrijpt.

*

Heintje

• 1557
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2018, 00:27:53 »
Koppel je sub eens af en meet de weerstand op de aansluitdraden:
- tussen + en - van de sub-luidsprekeraansluiting(en) (ik weet niet of hij 1 of 2 spoelen heeft):
geen enkele aansluiting mag gemeten een lager getal dan 3/4 van de opgegeven weerstand zijn (2 of 4 of 8 Ohm).
- tussen de automassa en de luidsprekeraansluitingen: hier mag je niets meten (oneindig).

« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2018, 05:10:19 »
Probleem opgelost had nog extra sub liggen bij maatje van me die aangesloten en alles doet xoals het hoort.

Oude sub klinkt sls zn blik met koeienopdruk die als je hem omdraait loei geluid maakt xD

Toch bedankt voor de tips