Tweeters vervangen JBL E80
« Gepost op: 25 oktober 2018, 15:23:29 »
Ik heb 2 JBL e80 speakers waarvan de tweeters kapot zijn. Vooralsnog maar 1 site kunnen vinden waar ze te koop zijn en kosten 49 euro per stuk.
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ze op een of andere manier ook goedkoper te vervangen zijn. Bijvoorbeeld een ander merk.

*

Niemand

• 21127
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
Re: Tweeters vervangen JBL E80
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2018, 16:36:02 »
Ik heb 2 JBL e80 speakers waarvan de tweeters kapot zijn. Vooralsnog maar 1 site kunnen vinden waar ze te koop zijn en kosten 49 euro per stuk.
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ze op een of andere manier ook goedkoper te vervangen zijn. Bijvoorbeeld een ander merk.
Misschien beter om die tweeters origineel te kopen,zo duur is dit nu niet .
En mocht je ze ooit verkopen ,dan brengen ze meer op dan dat er een niet origineel stel speakers staat.
Want dat zijn ze dan niet meer.
Togegeven,
ik heb makkelijk praten ,mijn Tannoy (niet meer)Ardens zijn ook niet origineel meer ,maar die blijven toch hier staan tot ik er ooit niet meer ben.
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

Re: Tweeters vervangen JBL E80
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2018, 16:53:12 »
Misschien beter om die tweeters origineel te kopen,zo duur is dit nu niet .
En mocht je ze ooit verkopen ,dan brengen ze meer op dan dat er een niet origineel stel speakers staat.
Want dat zijn ze dan niet meer.
Togegeven,
ik heb makkelijk praten ,mijn Tannoy (niet meer)Ardens zijn ook niet origineel meer ,maar die blijven toch hier staan tot ik er ooit niet meer ben.

Vooralsnog ben ik ook van plan om ze nog heel lang te houden. Tot m`n dood duurt misschien nog te lang om dat te zeggen.
Ben recent overgestapt van een Logitech surround set naar een versterker met speakers. Setje gekocht met JBl XL1000 speakers en die zijn nu dus vervangen door de E80.

Heb er 4 gekocht voor 130 euro en bij een van de twee met kapotte tweeter was ook de middentoner (40 euro) kapot.
Alles origineel vervangen zou dus net zoveel kosten als de speakers zelf. Dat knaagt een beetje.
En had er ook 2 gevonden voor 100 euro die in orde zijn. Zou dus ook goedkoper zijn.
Maar de 2 kapotte zijn voor een vriend en die maakt zich niet zo druk om origineel of niet.
Overigens zijn de tweeters inmiddels vervangen met de tweeters uit Mission M70 speakers die ik nog had liggen. Dus dit probleem is zojuist opgelost.
De middentoner komt wel een originele voor terug.