Oldtimer radio bouwen met DAB, bluetooth etc.
« Gepost op: 28 oktober 2018, 12:10:16 »
Ik heb een Porsche 911 en wil de originele autoradio erin laten zitten maar het gemak van bluetooth en DAB+. Ik heb daarom het hele binnenwerk van de radio eruit gehaald en hou dus een lege radio met origineel front over. Als DAB+ radio heb ik een Tiny Audio C11 module gekocht en het schermpje in de originele autoradio gebouwd, en de drukknoppen door gelust naar de knoppen van de radio. Ook heb ik een schakelaartje ingebouwd zodat ik dan switchen tussen een simpele bluetooth module met aux uitgang, en DAB radio. Nu heb ik ook een actieve subwoofer onder de stoel liggen de Focal ibus 2.1, luidsprekers 2 voor en 2 achter.
Heeft iemand een idee hoe ik alles aan elkaar kan knopen zodat alles juist werkt? Ik zat zelf te denken om een mini versterker aan te schaffen maar dan zit je met de volume regeling (moet extern zijn maar dan kan ik de subwoofer niet regelen!)

*

i2Paq

• 3125
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Oldtimer radio bouwen met DAB, bluetooth etc.
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2018, 13:34:47 »
Kun je niet beter enkel het front gebruiken en dan via nette kabels eea. aansluiten aan en kastje dat wat verder in je auto ligt?

Scheelt een hoop gepriegel in die kleine behuizing.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2018, 15:00:47 »
In deze auto is er bijna nergens geen ruimte dus wil ik het zo klein mogelijk houden. Maar al zou ik dat doen, wat is dan de oplossing?

*

amp

• 2398
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2018, 15:16:28 »
Ik heb een Porsche 911 en wil de originele autoradio erin laten zitten maar het gemak van bluetooth en DAB+. Ik heb daarom het hele binnenwerk van de radio eruit gehaald en hou dus een lege radio met origineel front over. Als DAB+ radio heb ik een Tiny Audio C11 module gekocht en het schermpje in de originele autoradio gebouwd, en de drukknoppen door gelust naar de knoppen van de radio. Ook heb ik een schakelaartje ingebouwd zodat ik dan switchen tussen een simpele bluetooth module met aux uitgang, en DAB radio. Nu heb ik ook een actieve subwoofer onder de stoel liggen de Focal ibus 2.1, luidsprekers 2 voor en 2 achter.
Heeft iemand een idee hoe ik alles aan elkaar kan knopen zodat alles juist werkt? Ik zat zelf te denken om een mini versterker aan te schaffen maar dan zit je met de volume regeling (moet extern zijn maar dan kan ik de subwoofer niet regelen!)
Je kunt toch de amp voor de sub achter de mini-amp schakelen....
Dan regel je de sub zo ook.

« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2018, 16:02:26 »
Hoe regel ik dan het volume? Een mini amp heb ik nog niet....

*

Lampje

• 7510
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2018, 16:52:15 »
Porsche 911..........daar wil toch alleen maar naar het motor geluid luisteren! ???
In mijn Jaguar 420G doe ik geen moeite een stereo in te bouwen, radio uit 1967 met cassette. Mooi zat.  ;)
"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2018, 12:40:14 »
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik hou ook van een lekker stukje muziek in de auto...
Kent er iemand een klein versterkertje met een afstandsbediening zodat ik het volume via de versterker kan regelen?