vtuner valt steeds uit en spotify wil niet Onkyo tx nr 809
« Gepost op: 2 november 2018, 18:56:30 »
onze receiver , de Onkyo tx nr 809 wil geen contact maken met spotify. ook valt vTuner regelmatig uit ! bufferen.
ik kan wel gewoon via de onkyo app alles bedienen op mijn receiver, maar de muziek wil niet echt mee werken.
voor de rest doet alles het wel gewoon. heeft ook al een nieuw hdmi board gekregen ( 2 jaar geleden )
kijk ik in mijn router dan vind ik hem niet, staat alleen unknown . alle andere apparaten hebben een naam, volgens mij moet de onkyo er
ook gewoon opstaan.
wie weet er een oplossing ?????

*

Heintje

• 1562
Re: vtuner valt steeds uit en spotify wil niet Onkyo tx nr 809
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2018, 00:15:17 »
Ik weet niet of je Onkyo draadloos op internet zit, of via een kabel.
Als dat draadloos is (wifi), zou je eens met Acrylic Wifi (gratis) ter plaatse van je Onkyo kunnen kijken of je Onkyo voldoende stabiel wifi kan ontvangen en evt. de kanalen op je router anders (gunstiger) kunnen instellen.
Als je de Onkyo bedraad hebt aangesloten op internet, zou je je laptop eens op die kabel kunnen hangen en met speedtest.net (of iets met minder ads e.d.) kunnen kijken welke bandbreedte je Onkyo in de praktijk krijgt.

Nou heb ik zelf ook Onkyo receivers (eerst de 515, nu de 555), dat de streaming via de Onkyo wel werkt, maar niet erg gebruiksvriendelijk. Anders gezegd: ik maak er weinig gebruik van via de Onkyo.

Wat je ook nog zou kunnen proberen, is kijken of een firmware update voor je Onkyo beschikbaar is en die installeren; wellicht lost dat enige problemen op.

*

Wim72

• 1772
« Reactie #2 Gepost op: 3 november 2018, 01:05:57 »
Spotify werkt niet meer op een Onkyo TX-NR809

https://www.nl.onkyo.com/en/articles/availabilty-of-spotify-on-certain-2011-model-year-onkyo-devices-141202.html

Product Comparison (0)
Availabilty of Spotify on certain 2011 model year Onkyo devices
As of July 20th, 2017 Spotify has ceased function on certain 2011 model year Onkyo network receivers, components and mini-systems. Spotify has notified registered users of this change.

Affected Models:

A/V Receivers: TX-NR509, TX-NR579, TX-NR609, TX-NR709, TX-NR809, TX-NR1009, TX-NR3009, TX-NR5009, HT-R690, HT-R990

Home Theater System: AVX-690, HT-S9405, HT-S6405

Stereo Receiver: TX-8050

A/V Controller: PR-SC5509

Mini-System: CR-N755

Network Tuner: T-4070

Belachelijk natuurlijk een receiver uit 2011 maar helaas pindakaas... >:(

« Reactie #3 Gepost op: 3 november 2018, 08:06:29 »
heb al wel gezien dat ik de laatste firmware er op heb zitten.
wel jammer dat spotify niet meer ondersteunt word, maar zijn hier nog andere oplossingen voor zodat ik toch spotify kan streamen naar de onkyo ?

*

a.b.

• 9248
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #4 Gepost op: 3 november 2018, 08:58:48 »
Ja, regel een streamer. Dit kan een Squeezebox zijn, een hifiberry++, een NUC enz. Audiofiel allemaal prima. Hierop kan je zelf de software installeren voor spotify plugins enzo. Die software blijft meestal wel up to date.

Maar je kan ook een wat gebruikersvriendelijker plug and play streamer regelen zoals Sonos of Yamaha. Er zijn teveel mogelijkheden om op te noemen. Maar koop je streamer niet te duur want hetzelfde kan gebeuren als met je Onkyo.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #5 Gepost op: 4 november 2018, 11:02:13 »
zou het ook met een chromecast kunnen, of is dit niets?

*

a.b.

• 9248
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2018, 11:18:52 »
https://support.spotify.com/nl/article/spotify-on-google-cast/

Met Chromecast- en Chromecast Audio-apparaten kun je Spotify afspelen van je telefoon, tablet of webbrowser (alleen Chrome) op een tv, luidspreker of stereo.

Kijk wel even of de uitgang van de chromecast in jouw stereo kan? Is toch een hdmi kabel. Moet je Onkyo wel een hdmi input hebben?

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #7 Gepost op: 4 november 2018, 15:27:54 »
Of je gaat voor de Chromecast Audio, deze heeft geen HDMI maar een analoge en optische uitgang, als ik het goed gezien heb beschikt de Onkyo over beide dus zal het aansluiten geen probleem vormen.
Living: Harman Kardon: AVR 370, Samsung: UE48JU6000, Dali: Zensor 7 + 1, Mission: 73c, Humax: ihdr-5200, Chromecast,
Dual: 704/Shure V15-III, NAD: PP1, LG: BD570, WD: TV Live Hub, HTPC: Kodi, Logitech Harmony ultimate hub.
Set 2 garage/Terras: Sony TA-F361r, B&W DM5, Philips 22RH423/21Z, Chromecast.

« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2018, 15:37:25 »
dan zal ik eens op zoek naar een chromecast, dan denk ik aan de gewone en niet de audio. kan ik hem ook eens in de tv gebruiken.
vind het alleen wel vervelend dat mijn vTuner wel regelmatig buffert. we hebben wel goed internet, ziggo met de connectbox.
hebben jullie hier ook een idee/oplossing voor ?

*

Wim72

• 1772
« Reactie #9 Gepost op: 4 november 2018, 15:37:38 »
Dit model Onkyo receiver heeft 12 digitale ingangen en 5 analoge ingangen, 2x optical in, 3x coaxial in, 7x hdmi in en 5x rca in dus keuze zat voor welke streamer dan ook...

*

Heintje

• 1562
« Reactie #10 Gepost op: 4 november 2018, 21:36:41 »
dan zal ik eens op zoek naar een chromecast, dan denk ik aan de gewone en niet de audio. kan ik hem ook eens in de tv gebruiken.
vind het alleen wel vervelend dat mijn vTuner wel regelmatig buffert. we hebben wel goed internet, ziggo met de connectbox.
hebben jullie hier ook een idee/oplossing voor ?

Dat is een vraag die wij niet voor je kunnen beantwoorden.  :o