Re: Hybride versterker besteld
« Reactie #15 Gepost op: 8 november 2018, 17:11:57 »
@luxman dat van dat kastje had ik al gezien op een filmpje.Ik weet niet of het lag aan de buis die later kapot is gegaan of dat de Chinese buizen echt zoveel minder zijn maar met die Russische buizen klinkt het echt totaal anders.Beter dus.Het is zo vreemd dat de reacties op internet zoveel verschillen.Ik vind voor dit geld het echt een goed geluid.

*

luxman

• 1120
  • Indy
« Reactie #16 Gepost op: 8 november 2018, 18:25:24 »
@luxman dat van dat kastje had ik al gezien op een filmpje.Ik weet niet of het lag aan de buis die later kapot is gegaan of dat de Chinese buizen echt zoveel minder zijn maar met die Russische buizen klinkt het echt totaal anders.Beter dus.Het is zo vreemd dat de reacties op internet zoveel verschillen.Ik vind voor dit geld het echt een goed geluid.

Ik heb nog die Chinese buizen erin ,welke Russische heb jij nu ,en wat is het kostenplaatje daarvan ?  Momenteel staat hij hier ook te spelen ,Spotify via Bluetooth.   Tja 1000 verschillende meningen ,van goed geluid en veel muziek voor weinig ,en anderen kraken deze amp compleet af .  Ik vind het zelf ook een leuke goede amp voor weinig  ,die best goed speelt . En dat is mijn mening  en die telt hier in huis ☺️
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

« Reactie #17 Gepost op: 8 november 2018, 18:41:26 »
Hoi Luxman,heb een nieuw topic aangemaakt daarover.Heb 43 betaald inclusief verzenden voor 16 buizen dus 4 setjes.Dat is NOS uit 1984 en zijn een stuk zwaarder dan die Chinese dingen.Heb geen douane hoeven betalen omdat het als gift verstuurd  is maar daar zou je eventueel nog rekening mee moeten houden.

*

geerd

• 5549
  • scheun ja
« Reactie #18 Gepost op: 8 november 2018, 18:42:57 »
is ook net wat je zoekt en gewent bent .
blijkbaar kan een buizen wissel ook resulteren is rook en einde versterker .
inspelen van buizen ja bij de betere versterkers zou je het kunnen merken hier moet je je er niet druk over makken .
zijn maar volgers met enige versterking
en waarom 16 buisjes gekocht die dingen gaan minimaal 30 jaar mee moet jewel elke dag laten spelen  ;D ;D ;D
les is more

« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2018, 18:50:43 »
@Geerd,

De buizen waren per 8 te koop,vandaar.De andere per 4 dus heb dat maar gelijk getrokken.Ik had begrepen dat buizen maar een jaar meegaan dus dat klopt niet?
Ben er nog niet zo in thuis allemaal :-) Wilde gewoon zoiets om eens wat te proberen voor weinig geld.Ik kan niet zeggen of het grote verschil zit in een buis die kapot is gegaan en mogelijk al minder presteerde of dat het verschil tussen Chinees en Russisch echt zo groot is.Voor mij is dit een mooie opstap naar eventueel beter.Ik ben niet goed in omschrijven maar het klinkt echt heel lekker.

« Reactie #20 Gepost op: 8 november 2018, 20:51:59 »
@luxman als je in de buurt woont mag je wel een setje ophalen en uitproberen.Weet niet of het goedkoop te versturen is.Ik woon in Veldhoven.

« Reactie #21 Gepost op: 8 november 2018, 21:13:02 »
Als die Russen EV (EB) types zijn zijn ze long life. Overigens kan ik me niet voorstellen dat ze significant anders klinken dan die Chinezen. Als dat wel zo is gaat er daarmee wat fout. En rook na buizenwissel? Heb je wat fout gedaan. Als je er blij van wordt moet je je buizen zeker inspelen, zelf zullen ze er zich geen bal van aantrekken. De karakteristieken (I(a)/V(g)) van een NOS buis direct uit de doos en na 100 uur spelen zullen redelijk identiek zijn hoewel ik dat nooit daadwerkelijk heb geprobeerd. Misschien moet ik dat met mijn 6Н1П-ЕВ's (≈ ECC83) eens proberen. Bedenk ook dat je het effect van een buizenwissel ook graag wilt horen...

Tjerk

« Reactie #22 Gepost op: 8 november 2018, 21:28:43 »
Regenpak,

Dat vraag ik me dus ook af.Mijn probleem is dat er al 1 buis kapot was bij aanschaf.Ik  kan dus niet goed vergelijken.Heb het nu een paar uur spelen en meen te merken dat het allemaal meer open gaat.Het kan in mijn hoofd zitten maar ik ben niet gek.

Ik stel 1 set,4buizen gratis beschikbaar voor een ieder die dit serieus wil onderzoeken.2 set kan ook.Moet wel een serieuze test zijn.

« Reactie #23 Gepost op: 8 november 2018, 21:33:27 »
Ik vind dit een goede meter voor audio testen  :)
https://www.youtube.com/watch?v=ESt6TpBAjcE
« Laatst bewerkt op: 8 november 2018, 21:36:15 door audioleon »

*

geerd

• 5549
  • scheun ja
« Reactie #24 Gepost op: 8 november 2018, 22:17:13 »
denk wel dat de erbij geleverde buizen niet de beste zijn .
en bedenk ook dat je luistert naar een transistor versterker niet een buis .
de versterking die met de buis gedaan wordt is niet zo groot en de invloed op het eindresultaat minimaal .
heb hier in het verleden gespeeld met een litle dot buizen voor versterker en transistor eind versterker .
pas toen ik ook de eindversterking met buizen ging doen werd het verschil goed hoorbaar
nu werk ik anders om ic voor versterking en buizen eind
en buizen hebben onderling afwijkingen daarom zoek je soms een set bij elkaar die zoveel mogelijk gelijk meten
dat is voor eindbuizen soms erg belangrijk .
en ook na 1000 uren blijven ze verschillen
les is more

« Reactie #25 Gepost op: 8 november 2018, 22:45:34 »
Hoi Geerd,

In onze gevallen gaat het om voorversterking.Kijk naar een aangepaste Marantz cd speler die beter klinkt.
Ik wil graag een deel van mijn buizen afstaan om jou te laten testen.Hoe gaan we dat regelen?

Het kan in mijn hoofd zitten maar na een paar uur spelen merk ik echt verschil.Ik heb Shure se-535 oordopjes en ben echt kritisch.Ik ben niet zo zweverig dat ik echt niet verschil hoor.De Svetlana buizen hebben invloed op het totaal beeld.Het klinkt gewoon beter als die buizen er mee te maken hebben.Na lang luisteren hoor je de verschillen pas.

*

Wim72

• 1763
« Reactie #26 Gepost op: 8 november 2018, 22:59:30 »
Na lang luisteren hoor je pas verschillen...? Als er iets niet klopt in het geluidsbeeld van mijn opstelling hoor ik dat direct!
Ik ga deze budgetversterker niet afkraken die zal vast wel goed klinken maar ik denk dat de verbeteringen met nieuwe buizen voornamelijk tussen de oren zitten...

« Reactie #27 Gepost op: 8 november 2018, 23:22:17 »
@wim72 Ik meen na een paar uur echt verschillen te horen.Ik bezit een paar Shure se-535 oordopjes.Ik ga niet voor leuke lampjes maar voor goed geluid.

*

Wim72

• 1763
« Reactie #28 Gepost op: 8 november 2018, 23:41:21 »
@wim72 Ik meen na een paar uur echt verschillen te horen.Ik bezit een paar Shure se-535 oordopjes.Ik ga niet voor leuke lampjes maar voor goed geluid.

Wat hebben die Shure oordoppen met een buizen-hybride versterker/lampenwissel te maken? Graag het ene niet verwarren met het andere...

« Reactie #29 Gepost op: 8 november 2018, 23:54:29 »
Met alle respect, maar met oordopjes hoort je linker oor niet wat je rechter hoort en omgekeerd.
Het hele stereogebeuren is compleet anders dan met speakers.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden