*

geerd

• 5549
  • scheun ja
Re: Hybride versterker besteld
« Reactie #45 Gepost op: 9 november 2018, 09:31:20 »
in een buis zit ondanks dat de fabriek deze al gezuiverd heeft vervuiling deze zal verdampen met het gebruik van de buis .
dat zou kleinen verschillen in geluid kunnen geven .
maar ik zou zeggen gebruik voor je koptelefoon een litledot mk II dat is een buizen versterker voor je koptelefoon .
de gain is verstelbaar en dus aan te passen aan je koptelefoon heb er jaren een gebruikt ook als voorversterker .
met een paar setjes buizen aan het wisselen geweest dan kun je zelf horen wat het verschil is tussen buizen .
gebruik hem nog zelden mijn auditor 2910 van spl is al weer even in gebruik hier samen met de akg k 340 .
deze gebruik ik om platenspelers en draaitafels af te regelen ism een project tube amp .
maar een koptelefoon is een totaal andere manier van luisteren ,de plaatsing en stage is totaal niet te vergelijken .
les is more

« Reactie #46 Gepost op: 10 november 2018, 16:44:38 »
Nou, de Chinezen hebben niet n maar tw kathodevolgers achter elkaar!

De waarde van de onderdelen is in de screenshots van dat Jijpijp filmje niet te achterhalen:

Het is mij een raadsel waarom je een kathodevolger in een solid state versterker maakt. Laat staan twee. Je kan de twee buizen net zo goed vervangen door een draadje. Klinkt waarschijnlijk nog eens stukken beter en hoeft ook niet op te warmen...

Tjerk

*

geerd

• 5549
  • scheun ja
« Reactie #47 Gepost op: 10 november 2018, 20:40:15 »
de c tjes overbrug je dan ook wie weet is hun kleuring net wat het ding nodig heeft .
ja is een beetje sier en een beetje versterking kleuring maar wel leuk om te zien
les is more

« Reactie #48 Gepost op: 10 november 2018, 22:38:36 »
Die twee elcootjes verkloten het geluid alleen maar. Ook daar zijn weer hele polemieken over...

Tjerk

*

geerd

• 5549
  • scheun ja
« Reactie #49 Gepost op: 10 november 2018, 23:17:34 »
ja en het zijn zoon on dingen die c tjes heb ze hier niet in gebruik alleen in de voedingen .
nee eruit met die rommel zonder is veel beter less is more he  ;D ;D
les is more

*

Heintje

• 1558
« Reactie #50 Gepost op: 11 november 2018, 14:16:56 »
De gebruiker is nu tevreden met het geluid.
Wellicht haal je met het vervangen van de condensatoren de hele charme uit het apparaat ...

*

J.B.L

• 3751
« Reactie #51 Gepost op: 11 november 2018, 16:51:25 »
Helaas is dit vaker het geval met de Hi-Fi uit China, die nutteloze buizentrapjes op lage spanning die enkel vervorming toevoegen maar waar nog voor/achter een berg op-amps staat.  :-[
Als de gebruiker tevreden is, gewoon zo laten.
Accuphase E-600 | LKS DA-004 2018 | Avalon Eidolon Vision | Kimber KS-1130 / Supra Sword LS  / Supra USB | SoTM SMS-200 Ultra Neo + Roon

« Reactie #52 Gepost op: 11 november 2018, 17:05:56 »
Er zitten geen opamps achter maar een discreet opgebouwde torrenversterker. Had ik niet verwacht! En inderdaad, als de gebruiker er helemaal happy van wordt wie ben ik om daar tussen te gaan zitten.

Tjerk