*

Roots

• 1885
  • I have Reggae Mylitis.
Re: iFi AC iPurifier - Ervaringen ?
« Reactie #15 Gepost op: 7 november 2018, 18:35:54 »
Vaak is het zo dat Netsnoeren, CAI, netwerk, interlinks en speakerkabels e.d. netjes gebundeld zijn om ze aan het zicht te onttrekken. En dat is vragen om problemen.

Aquarium lucht en waterpompjes, goedkope ledlampen, keukenapparatuur en dat alles op 1 fase. Brrrrrr, ik moet er niet aan denken.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Ferry

• **
  • 59
« Reactie #16 Gepost op: 7 november 2018, 20:37:57 »
Hoezo is de eindtrap goed? en preamp fout?
er zitten nogal wat interlinks tussen die een hoop kunnen oppikken
is de koptelefoon uitgang clean?

Heb je alles los gekoppeld? trigger kabels, USB etc etc

Als stand mute de uitgangen kortsluit doe dan de testjes op mute +1
Liggen de L en R kabel naar de eindtrap strak langs elkaar?
gebruik je wel gebalanceerde kabels? 

Ik vind het bijzonder onwaarschijnlijk dat die ticks zo hard kunnen binnenkomen via het netsnoer.

Helaas komen ze toch echt zo binnen, maar het lampje dat dit veroorzaakt is blijkbaar ook een bijzonder slecht ding. Misschien geven die led lampjes ook wel extreem harde tikken af.

De kabels liggen niet langs elkaar. Links staat de hifi installatie, het stopcontact staat daar rechts van en de lamp daar weer rechts van, dus het kruist elkaar niet.

Via de koptelefoon is het effect hetzelfde, ook als je verder ALLES afkoppeld (op plastic toslink kabeltjes na). Heb ik net nog speciaal getest.

Ik ben aan het uitkijken naar een mogelijkheid om een aparte stroomgroep te trekken. Ik ben in afwachting van een glasvezelkabel met LC connectoren om te testen of mijn switch met de SPF modules overweg kan die ik heb liggen. Als dat goed werkt, haal ik zo'n zelfde managed switch er extra bij en ga ik glasvezel en stroom in de buis leggen, zodat het voldoet aan de NEN standaard. Met een beetje geluk kan er dan niets mee storen op de installatie.
« Laatst bewerkt op: 7 november 2018, 21:01:07 door Ferry »
Home Theatre: Rotel RC-1590 & Rotel RB-1582 mk2, B&W CM10s2, B&W DB4S, Gustard U12, zelfbouw i5 HTPC met HDMI 2.0, Samsung UE55KS7000S...
Koptelefoons: AKG K550 (closed), Sennheiser HD580 (open), Shure SE425 (IEM), Sennheiser Momentum Free In-Ear Wireless.

*

seoman

• 1151
  • No Comment
« Reactie #17 Gepost op: 7 november 2018, 23:00:17 »
ok duidelijk
maar flikker die ledlamp weg dan ben je voorlopig ook uit de brand.
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

Ferry

• **
  • 59
« Reactie #18 Gepost op: 8 november 2018, 08:09:30 »
ok duidelijk
maar flikker die ledlamp weg dan ben je voorlopig ook uit de brand.

Uiteraard, maar die lamp is op dit moment een handig hulpmiddel om na te gaan hoe de voorversterker reageert.

Ben nu naarstig op zoek naar een LC-LC glaskabel om mijn switch en SPF's te testen of die compatibel zijn. Als dat werkt ga ik een 20 meter exemplaar kopen en deze door de buis proberen te trekken.
Home Theatre: Rotel RC-1590 & Rotel RB-1582 mk2, B&W CM10s2, B&W DB4S, Gustard U12, zelfbouw i5 HTPC met HDMI 2.0, Samsung UE55KS7000S...
Koptelefoons: AKG K550 (closed), Sennheiser HD580 (open), Shure SE425 (IEM), Sennheiser Momentum Free In-Ear Wireless.

Re: iFi AC iPurifier - Ervaringen?
« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2018, 21:30:51 »
Van een afstand is het heel lastig om iets zinnigs over een onbekend apparaat te zeggen maar ik heb met audio de gekste dingen meegemaakt. Ik sta nergens meer van te kijken...

Tjerk

*

Opa S.

• 7393
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #20 Gepost op: 8 november 2018, 21:49:14 »
Ook mijn ervaring; in audio is NIETS onmogelijk (behalve ongelijkontstemden door één deur krijgen...).

Opa S.

;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Ferry

• **
  • 59
« Reactie #21 Gepost op: 9 november 2018, 08:12:59 »
Tja,

Ik was (en ben eigenlijk) altijd van het nuchtere. If it makes no sense.....

Nu ben ik naarstig op zoek naar een mogelijkheid een 'eigen' groep te realiseren voor mijn audio. Mijn set klinkt hartstikke goed, maar doordat ik nu weet hoe veel invloed spanningspieken op het geluid hebben ben ik alles in het werk aan het stellen om dit binnen alle redelijkheid zo goed mogelijk te optimaliseren.

Hele volksstammen zouden zeggen dat ik op het randje zit van doorslaan naar de andere kant, die zeggen gewoon, prik hem in een stopcontact waar stroom op staat en het is goed.

Nou was dat met mijn NAD C388 ook wel het geval, die gaf er niks om wat je hem gaf, want zijn klasse D eindtrap werkt op zo'n manier dat je die niet zomaar van de wijs brengt. Met mijn huidige Rotel set (AB) is dat toch even anders.

*

Ferry

• **
  • 59
« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2018, 18:20:03 »
Ik heb zojuist een iFi AC iPurifier gekocht. Wilde het toch eens proberen.

Aangezien het nu sint maarten is kan ik nog effe niet goed testen want dan hoor ik de bel niet.

Heb 'm aan een plugwise stekker gehangen, zodat ik hem op afstand uit en aan kan zetten. Qua geluid hoor ik er nog niets aan op het moment. Wel als ik hem inschakel dan slaat mijn versterker heel kort het relais van de output af, waarschijnlijk omdat hij even een tikje op het lichtnet uitdeelt, wat de DAC doet afslaan in de voorversterker. Hetzelfde klikje als je naar een andere samplefrequentie gaat.

Qua geluid kan ik momenteel nog niets zeggen of het verschil maakt. Ik heb met mijn oren bij de tweeter geluisterd. De versterker heeft een zachte ruis die je heel dicht bij de tweeter wat kan horen. Daarin hoor ik geen enkel verschil tussen aan of uit.

Ben een beetje aan het spelen met aan/uit, maar het blijft heel erg subjectief. Ik moet daar echt eens goed voor gaan zitten :)
« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 18:47:21 door Ferry »

*

HUNNY

• 189
« Reactie #23 Gepost op: 12 november 2018, 22:41:04 »
Leuk man 8)

heb ook veel van die leuke gadgets, het gekke is ik hoor weinig tot geen verschil,maar mijn vrouw wel! 8) ze vindt het geluid rustiger?
Mijn advies lekker spelen met audio, wat anderen ook zeggen.

veel plezier Ferry
muziek zit tussen de oren