Buizen kopen
« Gepost op: 8 november 2018, 18:38:07 »
Ik neem aan dat jullie wel weten hoe en wat met de aanschaf van buizen.Wil dit toch even delen.Heb hier 16 buizen besteld voor de versterker uit mijn ander topic.Ik was eerst een beetje sceptisch maar de verzending was meteen de volgende morgen en aangemerkt als gift met een lagere waarde.Track en trace in Russisch maar met het ordernummer om te zetten naar iets leesbaars.Had het in 6 dagen binnen en echt perfect verpakt.Dit is mijn ervaring en ben dus niet verantwoordelijk als het bij iemand anders mis gaat.Maar wil het graag delen omdat ik na veel zoeken echt veel bespaard heb.

https://www.etsy.com/nl/shop/kambremertube?ref=l2-shopheader-name

*

Buell

• 661
Re: Buizen kopen
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2018, 22:13:19 »
Tof dat je dit met ons deeld, als buizen liefhebber ga ik het zeker bekijken. ;)
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp | stroom alles M-Way

« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2018, 22:52:14 »
@Buell ik deel mijn persoonlijke ervaringen.Voor die 43 in mijn geval heb ik het risico genomen.Ik vertrouw die verkoper wel.Meteen de volgende morgen op de post en echt proffesioneel verpakt.Zou het klote vinden als anderen mindere ervaringen zouden hebben.

« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2018, 06:59:45 »
Voor dat geld kan je je inderdaad geen buil vallen. Er worden veel buizen aangeboden vanuit de Ukraine en Rusland, ook via Feebay. Die NOS is doorgaans prima. Niet iedereen kan de sovjetbuizen waarderen omdat ze meestal net iets anders zijn dan westerse equivalenten. Die dan ook peperduur zijn...

Tjerk

*

Opa S.

• 7393
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2018, 11:29:43 »
Zou het echt NOS zijn? Ik vraag 't me af.

Niet dat 't nu zo ontzettend veel uitmaakt, als ze goed zijn, zijn ze goed.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2018, 11:35:07 »
Ja, die zijn echt NOS. Die Russische (Sovjet) types worden echt niet meer gemaakt. Wat er nu uit Rusland (Svetlana etc) komt zijn allemaal westerse types.

Tjerk

*

Opa S.

• 7393
    • Second Life Audio
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2018, 11:58:43 »
Als ik kijk naar de beschikbaarheid van NOS Japanse onderdelen, potmeters (ALPS), transistors (bepaalde FET's vooral), (hybride amp)IC's, etc., dat is bedroevend laag.

Dan zouden ze dus in de USSR gigantische voorraden geproduceerd moeten hebben, maar de USSR kennende, ja, dat zou inderdaad best kunnen :)
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2018, 16:18:21 »
De vraag naar Sovjetbuizen is niet zo groot omdat de meeste amateurs/hobbyisten geen idee hebben van de mogelijkheden van deze buizen. Die willen alleen maar TFK diamond base ECC83 of liefst ECC803S. En er zijn inderdaad grote voorraden waar intussen de krenten al wel zo'n beetje zijn uitgevist.

Tjerk

*

berret

• 2173
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #8 Gepost op: 9 november 2018, 16:28:37 »
De vraag naar Sovjetbuizen is niet zo groot omdat de meeste amateurs/hobbyisten geen idee hebben van de mogelijkheden van deze buizen. Die willen alleen maar TFK diamond base ECC83 of liefst ECC803S. En er zijn inderdaad grote voorraden waar intussen de krenten al wel zo'n beetje zijn uitgevist.

Tjerk
Maar als je een beetje zoekt zijn er andere types die geen drol kosten en heel erg goed zijn. Maar dan moet je even van de gebaande paden afwijken. Om een voorbeeld te noemen: ik heb 50 buizen gekocht, ongeveer equivalent aan de e88cc, voor een euro per stuk. Longlife versies
« Laatst bewerkt op: 9 november 2018, 16:30:34 door berret »

« Reactie #9 Gepost op: 9 november 2018, 18:00:41 »
Ja, dat bedoel ik dus. Zullen 6Н1П-ЕВ (6N1P-EV) zijn geweest. Ik heb ze ook.

Tjerk

*

Bongo

• 146
« Reactie #10 Gepost op: 9 november 2018, 19:08:33 »
Bij een atoomaanval weigeren transistoren verdere dienst, terwijl buizen blijven werken. Dat is de reden, dat men in de Sovjet Unie buizen is blijven produceren.
Met voorversterkerbuizen heb ik wel de nodige ervaring (als gebruiker van diverse Audio Research en Sonic Frontiers preamps). De Sovtek buisjes deden hun werk, maar New Old Stock buizen (ongebruikt, maar geproduceerd in de jaren '50 en '60) van bijvoorbeeld Philips, Siemens en Telefunken klonken een stuk verfijnder. Kostbaar, maar de moeite waard.

*

Opa S.

• 7393
    • Second Life Audio
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2018, 09:55:42 »
Voor de liefhebber; https://www.siberian-shop.com/
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7393
    • Second Life Audio
« Reactie #12 Gepost op: 10 november 2018, 09:58:17 »
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Raaf

• 1080
  • Muziek !
« Reactie #13 Gepost op: 11 november 2018, 11:32:36 »
Die Russen zijn, zeker voor dat geld, hele mooie buizen.
Veel beter dan de huidige moderne productie.
Maar de absolute top zijn en blijven de oude Telefunken stuur buisjes.
"Tubes are for Music, transistors are for electronics in general"

*

berret

• 2173
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #14 Gepost op: 11 november 2018, 11:58:57 »
Bijna altijd waar....