Buizenversterker Wembley model two twelve
« Gepost op: 26 november 2018, 19:47:24 »
Ik ben sinds kort in het bezit van bovengenoemde buizenversterker en van plan deze beperkt te reviseren. Ik denk hierbij aan vervangen van de koppelcondensatoren, electrolyten en (indien nodig) de buizen en dito voeten.
Op het forum Opknappen/Modificeren Wembley Model Two Twelve wordt een leverancier voor de elco's met de afkorting AE genoemd door KT88.
Vraag: kan iemand mij de naam voluit van deze leverancier geven?

Alvast bedankt.

*

berret

• 2201
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
Re: Buizenversterker Wembley model two twelve
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2018, 19:51:25 »
KT zal Automatic Electric Europe  bedoelen. Hoewel die alleen trafo's doen, voor zover ik weet.

*

Roots

• 1902
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2018, 20:59:13 »
BC elco's?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2018, 07:42:35 »
Elco's zijn niet kritisch. Gewoon naar een toko als Jeukbox Revival gaan. Die hebben alles in huis om helemaal los te gaan op die versterker.

Tjerk

« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2018, 18:54:30 »
Elco's zijn niet kritisch. Gewoon naar een toko als Jeukbox Revival gaan. Die hebben alles in huis om helemaal los te gaan op die versterker.

Tjerk

Hoezo zijn elko's niet kritisch ?
Ook die maken deel uit van de signaalweg en neem je nu bv 105 of zelfs 125 gr typen dan doe je je versterker bepaald
geen plezier qua sound.
Die typen hebben eigenlijk alleen hun bestaansrecht in schakelende voedingen.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2018, 08:19:21 »
Elco's zijn niet kritisch qua merk. De elco's die je bij voornoemde leverancier kan bekomen zijn prima.

Tjerk

« Reactie #6 Gepost op: 29 november 2018, 18:28:14 »
Ieder zijn mening natuurlijk. Zelf zou ik toch ook de leeftijd meenemen in je keuzes. Philips elco's worden al heel lang niet meer gemaakt, ze zouden zo maar eens vrij slecht kunnen zijn. Zelf ken ik wel een paar merken elco's die er altijd uitgaan in mijn versterker (bijv. de kleuren licht blauw en lila) deze merken zou ik er old stock toch niet in doen. 

*

geerd

• 5626
  • scheun ja
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2018, 18:32:31 »
een elco voor je voeding is niet zo van belang ,in de geluidslijn horen die dingen niet thuis ,op bij buizen een koppel c na
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2018, 19:09:14 »
een elco voor je voeding is niet zo van belang ,in de geluidslijn horen die dingen niet thuis ,op bij buizen een koppel c na

Man man man, in een standaard voeding horen ze wel thuis en die zit ook in wat jij de geluidslijn noemt.

*

geerd

• 5626
  • scheun ja
« Reactie #9 Gepost op: 29 november 2018, 20:16:45 »
de voeding van mijn versterkers staat 2 meter van de versterkers af .
komt de audio lijn niet in de buurt krijgt er stroom van meer niet

*

Wim72

• 1810
« Reactie #10 Gepost op: 29 november 2018, 21:35:51 »
de voeding van mijn versterkers staat 2 meter van de versterkers af .
komt de audio lijn niet in de buurt krijgt er stroom van meer niet

Het voedingsgedeelte van jouw versterkers bevinden zich niet in de behuizing van de versterker zelf?
Komt op mij heel vreemd over...

*

geerd

• 5626
  • scheun ja
« Reactie #11 Gepost op: 29 november 2018, 22:16:42 »
ik gebruik 2 mono pp versterkers met 1 voeding die dus beide versterkers voed .
anders kan er met 2 mono versterkers met ieders een eigen voeding onbalans ontstaan door verschillende voeding spanningen .
het is in de normale huis tuin en keuken audio niet veel voorkomend dit van wegen kosten in de wat duurdere sets kom je het meer tegen .
vooral buizen die gevoelig kunnen zijn voor magnetisme is het niet wenselijk een trafo in de buurt te hebben .
maar zo zijn er wel meer dingen mijn potmeters zijn stappen schakelaars met gesorteerde weerstanden om onbalans te minimaliseren .
een normalen loper potmeter is nooit 100% gelijk .
en natuurlijk zijn mijn ugt's hand gewikkeld en 100% gelijk aan elkaar alle buizen zijn ook bijna gelijk aan elkaar alle 8 eind en de 2 voor buizen ook ,de interne onderdelen zijn natuurlijk gesorteerd en gelijk voor l en r .
ben een beetje pietje precies wat dat aan gaat verstel ook de arm hoogte van mijn draaitafel als ik van een normalen lp naar 180 gran lp ga en omgekeerd ook natuurlijk

*

amp

• 2401
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2018, 22:43:36 »

Man man man, in een standaard voeding horen ze wel thuis en die zit ook in wat jij de geluidslijn noemt.
Zo zit dat dus.....
Er is geen signaal-lijn in je versterker, maar er zijn wel signaalkringen die onderling op een of andere manier zijn gekoppeld.
In elke signaal-kring zit wel een minstens 1 elco en dat is een 'voedings-elco'.
En die dingen kunnen een behoorlijk stempel op het geluid drukken.........
« Laatst bewerkt op: 29 november 2018, 22:46:52 door amp »

« Reactie #13 Gepost op: 29 november 2018, 23:00:32 »
Nou ja, het zou natuurlijk ook met pio's of mkp kunnen, maar het principe is gelijk.
En de voeding maakt een groot deel uit van de versterker en die voeding hoor je.
Ook Geerd...

« Reactie #14 Gepost op: 30 november 2018, 06:38:47 »
Ik heb nou niet direct de indruk dat de TS een fortuin wil spenderen aan elco's of zelfs PIO's...

Tjerk