welke luidsprekers bij Cambridge 550 set
« Gepost op: 2 december 2018, 21:43:37 »
Hallo,na jaren geluisterd te hebben naar een paar Monitor bronze 5 luidprekers ben ik toe aan iets anders,omdat ik nooit tevreden ben geweest over het geluid van deze speakers.Het zal ook wel te maken hebben met het karakter van de Cambridge audio versterker, maar (alternatieve pop)muziek zou toch veel beter uit de verf en uit luidsprekers moeten komen.Wie kan mij een paar tips geven?mijn budget is ruim,de kamer niet al te groot en de bas hoeft niet al te hard te zijn(het geluidsvolume ook niet).Ik heb zelf aansprekende dingen gelezen over Audio Physics,Spendor en Dali en denk dat dit misschien interessante merken zijn met passende Modellen.Het geluid hoeft niet al te vol te zijn,als ik maar weer kan genieten!
Dank voor suggesties

Re: welke luidsprekers bij Cambridge 550 set
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2018, 22:00:25 »
O ja,mijn voorkeur gaat uit naar vloerstaanders

« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2018, 22:59:19 »
Je zegt dat je aansprekende dingen hebt gelezen over die speakers.
Maar die dingen zijn geschreven door anderen en hun mening hoeft beslist niet de jouwe te zijn.
Er is maar 1 manier om te bepalen of speakers naar jouw zin zijn en dat is door ze eenvoudig ergens te gaan beluisteren.
En bij een goede zaak bestaat dan vaak de mogelijkheid om om ze ook thuis te gaan beluisteren en zo hoort het eigenlijk.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2018, 23:01:03 »
Ga eens wat bij mensen/zaken luisteren, zou ik zeggen. Nadat je eerst wat met de Monitors aan het schuiven bent geweest en naar de akoestiek in je luisterruimte hebt gekeken en waar nodig die verbeterd hebt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right