Dual goedkoop toch duurkoop...!
« Gepost op: 6 december 2018, 09:50:09 »
Beste Forumleden,

Loop al wat jaartjes mee in de audiowereld..in het verleden aardig wat vinyl gedraaid op knappe spelers maar zoals wellicht bij meerdere was er even klaar mee..draaitafels verkocht en de meeste van mn lps op een plukje na welke mij aan het hart liggen..( gelukkig..! ) Nu in de koude maanden toch weer de kriebels om dat plukje weer eens af te spelen..dus op zoek..geen dure jongen meer maar een budget speler gezien de ca 40 stuks vinyl..maar goed wat.? redelijke kwaliteit een leuk prijsje en goed werkend en oja min semi automaat. Dat rennen na afloop plaat heb ik geen zin met in...😒 Na wat speur werk is het volgens reviews een redelijk betrouwbaar merk geworden.wel oud maar ok..een hele nette Dual 1050 voor 70,- Beluisterd op een heel simpel setje en hup mee naar huis..blijkt in stille passages ( op mijn set ) een heel vervelende brom in te zitten..wat naar mijn idee veroorzaakt word door de pinnen in de headshell..ben geen techneut maar schoongemaakt maar helaas mocht niet baten..! Opzij gezet en er weer 1 gekocht bij om de hoek voor 65,- Weer geluisterd op weer een simpel setje met koptelefoon en hoera geen brom..dus das mooi! Inpakken en mee..is wel een stuk kleiner dan de 1050 maar ach prima neemt ook minder plek in, als die maar zn ding maar doet. Aangesloten en wat blijkt...1 kant klinkt oke en andere kant dof..arm en naaldruk geprobeerd af te stellen maar ook dat mocht niet baten..! Volgens mij ook weer de pinnen in het headshell..! Ben er nu wel klaar mee...vinyl gaat maar weer naar zolder en de lol is er nu voorlopig weer af..of er is hier iemand die hier ervaring mee heeft en er eens naar zou willen kijken..krijg je deze weer ok dan mag je de 1050 houden voor de moeite.Ik woon omg Amsterdam. Fijne dag gewenst. ;) en hoor het wel... ;) Gr

*

Nicolas

• 18471
  • The more ambitious home installation
Re: Dual goedkoop toch duurkoop...!
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2018, 14:25:26 »
Waarom denk je dat het de contactpinnen in de headshell zijn? Een probleem kan ook in het element zelf zijn, in de armbekabeling, in de interlink, misschien een aardlus in de stroomvoorziening die een brom veroorzaakt... Heb je wel een aarddraadje tussen draaitafel en versterker aangesloten?
about 0 seconds remaining

*

i2Paq

• 3130
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2018, 16:05:15 »
Neem eens contact op met Dr. Dual in Almere.

https://www.drdual.com/contact
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

minplus

• 8096
  • relax, don't do it
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2018, 17:33:43 »
Een Dual 1050? ???
Kan 'm niet vinden maar misschien goegel ik slecht. Zou me niet verbazen...
Is het geen Onkyo of een ander nummer Dual?

Maar een brom is vaak simpel op te lossen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Niemand

• 21132
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2018, 16:19:47 »
Het lijkt me vrij makkelijk op te lossen ,kom maar een keertje hier naar Delft, ik kan normaal je wel waar je bij bent helpen ,kan hoogstens een stukje materiaal kosten .
Evt breng je ze beiden mee .
stuur maar een pm
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels