*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
Riet
« Gepost op: 8 december 2018, 17:49:31 »
Nav. van een artikel elders waar verstrooiing wordt afgeraden tenzij het via een gebogen oppervlak is. En daarom even een berichtje.

Veel mannen hebben een aparte grot om zonder ruzie met de bazin in huis extra te kunnen genieten van muziek en brengen daar van alles aan voor honderden euri en/of dagen zagen, lijmen, timmeren, kortom zwoegen, om de akoestiek wat te verbeteren. Matrassen, panelen, schuimblokken, dsp's en noem maar op.

Ik heb al een paar keer aangegeven dat riet hier zeldzaam mooi werkte; niet wel aardig, of goed, of zeer goed maar echt waanzinnig goed.

Dat je het niet in je woonkamer wilt hebben is logisch, zeker zolang je het effect niet gehoord hebt. Het is donker, oogt onrustig voor velen, je ziet de rottige steekmuggen niet meer zitten en spinnen vinden het fantastisch.
Ik heb het om een andere reden (dakisolatie ivm. tocht) in de woonkamer moeten verwijderen maar heb sterk overwogen het wit te spuiten en opnieuw te plaatsen toen ik merkte hoe enorm veel slechter het geluid werd na het verwijderen. Het was me helaas o.a. teveel werk, want 70 vierkante meter bij een schuin dak in een kamer van 9 bij 6.

Maar ik vind het eigenlijk een beetje gek dat nog geen hondaudiofreak het in z'n manscave heeft geprobeerd want je hebt 5 vierkante meter voor 14 euri, dus om het geld hoef je het zeker niet te laten en je zult merken dat het effect van verstrooiing door honderden gebogen oppervlakken fantastisch is. 8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

groovy.

• 11721
  • Old school audio.
Re: Riet
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2018, 17:59:00 »
Goed idee,en het klinkt heel aannemelijk.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Be fair to each other. True love,mean no harm. The human touch means so much.

*

Jeronimo

• 7574
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2018, 18:07:47 »
Dan zal een bamboe-kamer ook goed kunnen klinken? Is ook iets rustiger voor de ogen.

« Laatst bewerkt op: 8 december 2018, 18:20:16 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classť CP-500, Classť CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
Audioquest

« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2018, 18:08:08 »
Goed idee,en het klinkt heel aannemelijk veel beter.
Ribbeltjes kurk doet het ook best aardig. 8)
Muziek, daar kikker je van op!

*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2018, 18:22:12 »
Leek me ook een prima optie en heb eraan gedacht als alternatief. Weliswaar niet rond en voor mijn logica en natuurkundige kennis minder goed dan rond maar zal vast heel veel effect hebben. En het is dacht ik helaas duurder.

*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2018, 18:23:53 »
Dan zal een bamboe-kamer ook goed kunnen klinken? Is ook iets rustiger voor de ogen.

Ongetwijfeld.
Ik durf niet te zeggen of veel kleine of weinig grote meer effect hebben.

*

groovy.

• 11721
  • Old school audio.
« Reactie #6 Gepost op: 8 december 2018, 18:42:19 »
Goed idee,en het klinkt heel aannemelijk veel beter.
Ribbeltjes kurk doet het ook best aardig. 8)
Ook dat geloof ik ;)
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

*

chansig

• 10874
« Reactie #7 Gepost op: 8 december 2018, 18:59:26 »
En nu maar hopen dat zij van daar ook allemaal hier lezen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

chansig

• 10874
« Reactie #8 Gepost op: 8 december 2018, 19:02:13 »
En om een party pooper te zijn: Dat jij schrijft dat het echt veel beter klinkt betekent/zegt net zoveel als dat ik schrijf dat dit niet het geval is.

Neemt niet weg dat je ervaring iets moois ingeeft en dat je daar dan alleen maar van kan genieten.

Gr. Hans

*

groovy.

• 11721
  • Old school audio.
« Reactie #9 Gepost op: 8 december 2018, 19:14:03 »

*

chansig

• 10874
« Reactie #10 Gepost op: 8 december 2018, 19:17:17 »
Owww..gaat het over die Riet. Die heeft heeft inderdaad wel wat gebogen vlakken.

Proost....

Gr. Hans

*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
« Reactie #11 Gepost op: 8 december 2018, 19:46:04 »
Ik heb in de woonkamer een soort ribbelverf tegen de schuine dakwanden gesmeerd waardoor elke vierkante centimeter Zwitserland in het klein is. Dat heeft een verbetering opgeleverd maar het kan niet tippen aan voorheen.

En je bent weer lekker aan het kreten slaken, Hans ;D
Maar wat dacht je ervan om het eens te proberen in je luisterruimte om er zelf ook echt iets zinnigs over te kunnen zeggen? Moet met jouw financiŽn vast kunnen; 14 euri wil ik je best wel lenen ook al kun je je duurdere spullen permitteren dan ik, renteloos af te betalen in iets van een jaar.
Als je het geprobeerd heb spreken we er weer over. :)

*

chansig

• 10874
« Reactie #12 Gepost op: 8 december 2018, 19:55:31 »
Je doet hetzelfde als Knor. Op dat andere forum. Iemand deelt een technisch onderbouwd verhaal en je gaat daar met een ervaring "tegenin". Je refereert zelfs aan deze onderbouwing om je ervaring te delen. Wat jij ervaart moet je lekker zelf weten. Totaal geen enkele moeite mee. Maar zegt niets over de onderbouwing waar je aan refereert. Ook niet over je ervaring tov de technische onderbouwing.

En geen idee wat maakt dat jij vindt dat je een opmerking over mijn financiŽle situatie kan maken. Bijzonder.

Overigens vandaag de honden in de regen uit gelaten...werd helemaal niet nat.

Gr. Hans

*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
« Reactie #13 Gepost op: 8 december 2018, 20:18:33 »
Ik ga er niet tegenin, Hans, ik ben het helemaal met hem eens waar het gebogen oppervlakken betreft en de rest van het betoog laat ik me niet over uit.

Zoals ik al zei, probeer het een keer want dan heb je kunnen ervaren wat het effect is. En ik heb genoeg positieve ervaringen met jou persoonlijk gehad en daarnaast met je spullen om te weten dat je de zaak graag optimaliseert. En om die reden het geld voor de aanschaf je graag te willen lenen want het is de investering meer dan waard en ik vind het fijn als jij een nog beter geluid weet te vinden.

*

chansig

• 10874
« Reactie #14 Gepost op: 8 december 2018, 20:23:28 »
Ik ga een Tacx smart bike kopen....kan wel wat geld gebruiken. Dus stuur maar een pm als je een donatie wilt doen.

Ik ben overigens erg tevreden met de absorptie die ik toepas. Verwacht dat het nog meer gaat worden. Geen behoefte om met Riet (zeker niet die van Groovy) te gaan lopen stoeien.Ik heb nl een erg kleine ruimte...

Gr. Hans