*

itcb

• 230
Wat verkiest u,een Beogram 4002 of een Dual Cs 455 ?
« Gepost op: 15 december 2018, 00:46:28 »
Ik heb ze allebei,maar wil het terugbrengen tot 1 vd 2.Gaarne uwer advies/mening ? Misschien helpt dat.
Mvg.

*

morph

• 14181
Re: Wat verkiest u,een Beogram 4002 of een Dual Cs 455 ?
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2018, 10:33:26 »
De beogram 4002 is een leuk staaltje van ontwerp en vernuft, de Dual CS-455 is een eenvoudiger automaat.
De beogram, mits in goede conditie zou eigenlijk daarom mijn voorkeur hebben, maar helaas is die wel wat beperkter met betrekking tot de elementenkeuze.
De elementen en naalden buiten beschouwing latend zou ik de beogram de voorkeur geven.
Ervaring leert echter dat element, maar vooral naaldtype, het grote verschil met zich meebrengt bij een vergelijk tussen platenspelers en dat daarmee de direct waarneembare grootste verbeteringen te halen zijn.
Daarom kies ik hier, tussen deze twee, toch voor de Dual.

*

itcb

• 230
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2018, 12:49:22 »
Is het interessant om te weten welk element de B&O heeft ? want dat weet ik zelf nog niet eens.

*

Niemand

• 21195
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2018, 16:50:15 »
Ik ben het daar mee eens ,zeker wanneer je de ook prijzen ziet van die elementen, van B&O.
Dat gezegd hebbende is imo de B&O wel veeeeeeeeeel mooier om te zien .

HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

minplus

• 8395
  • relax, don't do it
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2018, 17:54:15 »
Als ik me niet vergis heeft B&O veel elementen die passen en vast ook mooie (en dure zoals Niemand al aangeeft). Hoe goed ze uiteindelijk zijn weet ik niet, heb wel mooie gehoord, maar de prijs en het feit dat je aan 1 merk gebonden zit qua keuze heeft me er indertijd van weerhouden om voor B&O te kiezen, hoe mooi ik hun spullen ook vindt.

Maar wat vind je van de klank als je ze naast elkaar hoort? En staat er niets op het B&O-element?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Roots

• 1923
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2018, 19:27:24 »
Leuk om te weten is dat Soundsmith ontstaan is door B&O...En daarom nog steeds de betere elementen van/voor B&O maakt.

https://sound-smith.com/bo-replacement-cartridge-models

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

i2Paq

• 3169
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2018, 09:52:44 »
Leuk om te weten is dat Soundsmith ontstaan is door B&O...En daarom nog steeds de betere elementen van/voor B&O maakt.

Die prijzen  :o
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

morph

• 14181
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2018, 10:57:26 »
Het naaldje (de vorm, in combinatie met de cantilever) is het meestbepalend wat geluidsweergave betreft en er hangt bij elk merk een flink prijskaartje aan hun zo perfect mogelijke aftasting...
Gelukkig kun je vaak nog wel kiezen voor iets minder goeds.

*

Roots

• 1923
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2018, 22:32:25 »

Die prijzen  :o
Fikse prijs idd..Vergeet niet dat je bij een SMMC2 al een ruby cantilever hebt met een nude diamand tip.

Volgens mij heeft onze forumgenoot Tjerk als eens eens een gelijkwaardige Boheme gehad :)

Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

richard

• 3996
« Reactie #9 Gepost op: 21 december 2018, 19:11:28 »
Het genoegen van het draaien van platen is naar mijn mening voor het grootste deel het genieten van het ritueel. Het kiezen van de plaat uit de kast, het zorgvuldig neerleggen op het plateau, en het in bedrijf stellen.
Dat de gebruikte spulletjes ook visueel aantrekkelijk zijn zou voor mij een belangrijk deel van de beleving zijn. En de spulletjes van Jacob Jensen; tijdloos.
« Laatst bewerkt op: 21 december 2018, 19:13:06 door richard »
Genoeg is beter.

*

minplus

• 8395
  • relax, don't do it
« Reactie #10 Gepost op: 21 december 2018, 20:42:24 »
Het ritueel is eigenlijk een beetje storend, vooral als je ook nog zelf met je hand de naald in de groef moet mikken. Scheelt al flink met een automatische.

Het gaat in 1e instantie om de muziek (geldt voor alle systemen) en het geluid (en daar komen 100 factoren boven drijven waardoor soms het ene systeem en soms het andere beter klinkt in je oren in een prima akoestiek en met prima spullen).

En dan heb je idd. het uiterlijk en dat speelt zeker mee waar het de geluidsdrager betreft. Met als aparte bv. Sticky Fingers met de rits en Grave New World die veel mensen uitgeklapt als poster aan de wand hadden.
Dat werkt niet met alle andere geluidsinvoer via radio, band, stream en alles ertussen.

*

richard

• 3996
« Reactie #11 Gepost op: 21 december 2018, 21:42:23 »
...bv. Sticky Fingers met de rits en Grave New World die veel mensen uitgeklapt als poster aan de wand hadden.
Dat werkt niet met alle andere geluidsinvoer via radio, band, stream en alles ertussen.
Zie je wel; het visuele aspect speelt wel degelijk een belangrijke rol.
Bij de meesten dan; bij Stevie Wonder, Ray Charles en Andrea Bocelli zal dat niet uitmaken.
Genoeg is beter.

*

minplus

• 8395
  • relax, don't do it
« Reactie #12 Gepost op: 21 december 2018, 22:05:00 »
...bv. Sticky Fingers met de rits en Grave New World die veel mensen uitgeklapt als poster aan de wand hadden.
Zie je wel; het visuele aspect speelt wel degelijk een belangrijke rol.
Bij de meesten dan; bij Stevie Wonder, Ray Charles en Andrea Bocelli zal dat niet uitmaken.

Je vergeet een 2e alinea.  :(

En een hoes is natuurlijk altijd mooier dan een mp3-tje of zo.
Je kunt natuurlijk streamen en de hoes op je TV projecteren als je die midden tussen de speakers hebt staan. Een prima optie.
Hoewel, die rits..  :-\
Een beetje zoiets als een open haard of een open haard op je flatscreen, ook al gaat elke vergelijking mank. ;D