Advies gevraagd over audio opstelling
« Gepost op: 1 februari 2019, 14:21:32 »
Beste allen,

Ik ben een beginneling in de audio wereld en zou graag wat advies/meningen willen horen.

Momenteel bezit ik een Philips FA890 versterker in combinatie met Technics SL-PG200A CD-Speler. Luidsprekers zijn Driade 71 MKII met Polk audio PSW202 subwoofer.

Waar ik graag wat meer over zou willen weten is of ik met andere apparatuur meer uit de Driade speakers zou kunnen halen of dat mijn apparatuur goed 'genoeg' is om het aan te kunnen sturen.

Vriendelijke groet

*

Frits

• 498
  • HiFi is emotie
Re: Advies gevraagd over audio opstelling
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2019, 14:29:42 »
Meer uit je speakers halen...... Wat mis je?

In basis is met jouw hardware niks mis mee.
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2019, 14:30:08 »
Beste allen,

Ik ben een beginneling in de audio wereld en zou graag wat advies/meningen willen horen.

Momenteel bezit ik een Philips FA890 versterker in combinatie met Technics SL-PG200A CD-Speler. Luidsprekers zijn Driade 71 MKII met Polk audio PSW202 subwoofer.

Waar ik graag wat meer over zou willen weten is of ik met andere apparatuur meer uit de Driade speakers zou kunnen halen of dat mijn apparatuur goed 'genoeg' is om het aan te kunnen sturen.

Vriendelijke groet
zo goed als weinig meer..
alles is wel gewoon goed in orde.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Wim72

• 1967
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2019, 16:42:41 »
Goede luidsprekerbekabeling en rca interconnects gebruiken, luidsprekers tenopzichte van luisterplek in een driehoek opstellen, luidsprekers en sub voldoende van de muren af en subwoofer tussen de luidsprekers plaatsen en geheel sub en speakers goed inregelen en dan moet dat in principe klinken als een klok:)

*

minplus

• 8705
  • relax, don't do it
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2019, 18:22:54 »
Wat met de Driades schuiven tot ze naar jouw zin optimaal klinken is afdoende.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 9661
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2019, 20:01:15 »
Mooie luidsprekers die Driades. Ik adviseer een DSP en een crossover voor het inregelen van je subwoofer en fronts. Daar knapt in principe iedere set wel van op.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

richard

• 4033
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2019, 21:07:45 »
In basis is met jouw hardware niks mis mee.
Zorg in eerste plaats voor een gezond akoestisch klimaat. Een ingerichte en gestoffeerde ruimte waarin je jezelf prettig voelt zonder te veel reflecties en nagalm. Als je de neiging hebt luide muziek zachter te zetten omdat het niet prettig klinkt en een echo hoort als je in de handen klapt is er iets mis.

De opstelling van de luidsprekers ten opzichte van de luisterplaats is een tweede, een gelijkbenige of gelijkzijdige driehoek is optimaal. Zorg daarbij dat luidsprekers of luisterplaats niet vlakbij harde reflecterende wanden of glas staat.

Waarschijnlijk heb je daarmee al 90% van de kwaliteit te pakken, betere luidsprekers of apparatuur zullen verschil in nuance geven.
Genoeg is beter.