*

Wim72

• 1952
Re: PHY-HP KM30 luidsprekers ... welke versterker mag hier op ?
« Reactie #15 Gepost op: 20 december 2018, 13:05:45 »
Op deze site worden drivers besproken, nogal bijzonder en behoorlijk duur.

https://www.dhtrob.com/impressies/phyhp_km30.php

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #16 Gepost op: 20 december 2018, 13:07:46 »
deze bedoel ja zeker het zijn gewoon uitstekende drivers en zeker geen gebrek aan laag

extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Wim72

• 1952
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2018, 13:14:49 »
Een heel bijzonder 2 wegsysteem met piezotweeter waarbij filtering niet nodig is? In een goede behuizing met een mooie buizenamp moet dit klinken als een klok met ook een behoorlijke laagweergave.

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2018, 14:24:58 »
Het is een trent denk ik laag moet overheersen blijkbaar .
Ik was van de week bij een man die had gevraagd of ik zijn platenspeler een linn eens goed wilden afregelen .
De hoofd klacht was dat hij zo dun klonk en het laag er niet was .

Ik neem dan een scoop laptop project tube amp akg 340 spl auditor 2910 en wat lps en afstel spul mee .
Element van meneer was niet verkeerd een benz micro glider in goede staat .
Afstelling was ook best wel redelijk paar kleinen dingen verbeterd naalddruk was met 2,1 gr wat hoog en de overhang was niet juist .
Dwarscomp wat bij geregeld en klaar

Het was er nog niet, zij hij de zelfde lp op zijn computer gedoe was heel anders .
Dat was mijn eerste keer dat ik dat sportify hoorden op mijn akg en spl versterker go wat een schok wat is dat slecht zeg opgeklopt kunstmatig heel veel laag de rest is er meer ook niet .

Ja in vergelijk valt de lp dan tegen voor sommigen luisteraars terwijl ik van mening ben dat in deze de lp de juiste verhoudingen had en de muziek zo natuur getrouw als van de set te verwachten valt af speelden .

Nu is de akg 340 een uit de oude doos net als de spl 2910  en de project tube amp ook niet een hi end toppertje  Maar ik geloof wel dat alles samen best wel als test set gebruikt kan worden .
Deze benz was hi output dus de tube amp op mm anders was mijn dv 6a ook in de lijn opgenomen .
Dit doe ik dan om dat mm versterking meer neutraal is als mc waarbij het verschil van de diverse voor versterkers best wel groot kan zijn .
Hij kon wel naar een andere digitale zooi gaan geen sportify maar ook zo iets en dat klonk gelijk een stuk aangenamer en natuurlijker , vooral het laag was beter strakker en vooral minder overdreven .
Blijken meerdere van dergelijke providers te zijn al ken ik daar niets van en ben die andere ook vergeten .
Het is dus wel zo dat men door zoon sportify en zeker ook anderen een verkeerd beeld heeft van muziek in de huiskamer .
of ik ben gewoon ouderwets of wil te veel, al is ik vind het zo mooi wel erg telt bij mij .
denk ook niet dat het hier aan de set licht maar aan verkeerde verwachting en een b&w beter bij zijn smaak valt

*

a.b.

• 9614
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #19 Gepost op: 20 december 2018, 21:01:46 »
Afhankelijk van de hardware, het abonnement en het album kan spotify heel behoorlijk klinken. Als je zoiets tikt, is het misschien wel zo handig om de context te duiden. Welke streamer gebruikte hij? Wat voor versterker, wat voor DAC? Welk spotify abonnement? Welke muziek heb je geluisterd via spotify en welke via de platenspeler?

Als je daar iets meer over vertelt, wordt het ook wat interessanter. Zo slaat het nergens op.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

richard

• 4030
« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2018, 21:20:51 »
Al je gewent bent aan McDonald's voer, is dineren in een sterrentent meestal ook niet je ding.
Genoeg is beter.

*

richard

• 4030
« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2018, 21:24:37 »
Een heel bijzonder 2 wegsysteem met piezotweeter waarbij filtering niet nodig is?
Een pizo hoef je niet te filteren. Soms zetten ze wel een weerstand in serie.
Genoeg is beter.

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2018, 22:55:27 »
platenspeler versterker en zo staan netjes vermeld hoor ab
en van streamers en dacs weet ik niets van zal hem kenende geen goed kopen zijn en dacht dat dat sporyify gebeuren gratis was dat is dus blijkens je reactie niet zo .
was een zwart kasje dat draadloos en met draad aan het internet hing bedienen met zijn telefoon en heb mijn spl er aan gehangen .
muziek was divers jazz bach en nog wat meer in vergelijk dezelfde opgezocht op dat kastje .

*

a.b.

• 9614
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2018, 22:57:34 »
Als je niets weet van streamers, het abonnement en de techniek erachter, is het tamelijk nutteloos om iets te zeggen over de geluidskwaliteit van Spotify.

« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2018, 23:12:58 »
Ook als je daar totaal geen verstand van hebt, maar wel een paar goede oortjes kun je toch heel goed iets zeggen
over hoe het klinkt ?
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2018, 23:43:21 »

De hoofd klacht was dat hij zo dun klonk en het laag er niet was .

Ik neem dan een scoop laptop project tube amp akg 340 spl auditor 2910 en wat lps en afstel spul mee .
Element van meneer was niet verkeerd een benz micro glider in goede staat .
Afstelling was ook best wel redelijk paar kleinen dingen verbeterd naalddruk was met 2,1 gr wat hoog en de overhang was niet juist .
Dwarscomp wat bij geregeld en klaar

Ik vraag mij dan af hoe de rest van de afstelling was?
Muziek, daar kikker je van op!

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #26 Gepost op: 20 december 2018, 23:59:30 »
Er zijn veel mensen die niet weten hoe een auto werkt of een versterker of iets anders maar of het naar hun tevredenheid werkt en doet wat ze ervan verwachten kunnen ze best wel zeggen .

Na even bellen het is een cambridge cxn v II .
Of het een blijvertje is valt nog te betwijfelen dat sportify op de zoals hij het stelt de ontslag lijst staat is wel zeker .
Maar wat de techniek merk of wat dan ook is het gaat om het geluid dat dus in deze volstrekt niet aan de verwachting voldoet .
Vooral het opgeklopte overdreven laag valt wel erg op waarna het midden en hoog niet meer daar is waar het in mijn beleving moet zijn .

Dat anderen is tidal ? en dat was al een stuk minder en in onze beleving beter dan de andere nog niet de lp maar het komt een beetje in de buurt .
Nu ken ik mijn akg samen met mijn spl natuurlijk erg goed en heb er dan ook al jaren erg veel spelers mee af geregeld .
ik weet echt wel of hetgeen ik hoor voldoet aan hetgeen ik als normaal en gebalanceerd vind en al jaren als zodanig hoor bij heel veel sets en spelers

de rest van de speler afstelling is conform de opgaven van de arm en het element, 1,86 gram element dwars op 2 gr overhang 5,0 mm arm hoogte op 140 gr lp vlak speed 3,33 toeren test lp gebruikt en de scoop en alle gegevens conform gewenst
bij aanvang was de overhang net geen 4 mm naalddruk over de 2 gr dwars comp 2,5 gr en de arm te hoog
de te hogen naalddruk is een gevolg van een te hoge arm en dan is de benodigde 2 gr dwarsdr ook te laag de zaak een beetje te laten sporen .
voeg daar dan een foutieve overhang bij snap je wel dat het echt wel nodig was 

« Reactie #27 Gepost op: 21 december 2018, 00:09:09 »

de rest van de speler afstelling is conform de opgaven van de arm en het element, 1,86 gram element dwars op 2 gr overhang 5,0 mm arm hoogte op 140 gr lp vlak speed 3,33 toeren test lp gebruikt en de scoop en alle gegevens conform gewenst
bij aanvang was de overhang net geen 4 mm naalddruk over de 2 gr dwars comp 2,5 gr en de arm te hoog
de te hogen naalddruk is een gevolg van een te hoge arm en dan is de benodigde 2 gr dwarsdr ook te laag de zaak een beetje te laten sporen .
voeg daar dan een foutieve overhang bij snap je wel dat het echt wel nodig was
Ik was niet duidelijk, bedoel de afstelling van de draaitafel zelf.
Dus niet arm en element.
Muziek, daar kikker je van op!

*

a.b.

• 9614
« Reactie #28 Gepost op: 21 december 2018, 08:20:53 »
Ook als je daar totaal geen verstand van hebt, maar wel een paar goede oortjes kun je toch heel goed iets zeggen
over hoe het klinkt ?

Zeker, dat kan altijd.  Echter, lees dit berichtje wel in de context van mijn voorgaande berichtje in dit topic.

*

a.b.

• 9614
« Reactie #29 Gepost op: 21 december 2018, 08:25:10 »
Er zijn veel mensen die niet weten hoe een auto werkt of een versterker of iets anders maar of het naar hun tevredenheid werkt en doet wat ze ervan verwachten kunnen ze best wel zeggen .

In dit geval heb je een mening over Spotify terwijl je helemaal niet weet of dat wat je niet fijn vond klinken echt door Spotify kwam.

Je kan je dan beter onthouden van een mening over Spotify. En ik heb geen aandelen in Spotify en gebruik het zelf bijna nooit. Maar dit is wel een audioforum en als er onzin geroepen wordt over audio, kan daar best iets over gezegd worden.

Dat het geluid niet goed klonk in jouw oren, is evident en betwist ik niet. Of het geluid echt slecht is, dat is een ander punt.

« Laatst bewerkt op: 21 december 2018, 08:32:13 door a.b. »