Kan de NAD 304 aangesloten worden op de Nad T757?
« Gepost op: 17 december 2018, 20:36:28 »
Hallo allemaal. Met de komende Kerstdagen jeukt het weer om mijn platenspeler uit het stof te halen alleen heeft mijn T757 geen phono ingang. Nu wil het toeval dat ik mijn oude nad 304 ook nog in de kast heb liggen die dat wel heeft. Is het mogelijk om het allemaal aan elkaar te knopen?
Als ik geen voorversterker hoef te kopen is dat wel handig. Ik hoor graag van jullie.

*

richard

• 3962
Re: Kan de NAD 304 aangesloten worden op de Nad T757?
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2018, 20:40:38 »
Dan gebruik je de pre-out van de 304. Of de tape-out.
Genoeg is beter.

« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2018, 20:48:25 »

De prexout op de 302 is met 2 van die metalen boogjes verbonden met de main. Gee probleem om die eruit te halen of toch kiezen voor de tape-out?
De bedoeling dan deze in een willekeurige in van de T 757 te steken?
Is er een volgorde van aanzetten van versterkers vereist of maakt dat niets uit?

*

richard

• 3962
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2018, 22:01:27 »

De prexout op de 302 is met 2 van die metalen boogjes verbonden met de main. Gee probleem om die eruit te halen of toch kiezen voor de tape-out?
Is er een volgorde van aanzetten van versterkers vereist of maakt dat niets uit?
Ik zou de tape-out op een aux-in van de receiver aansluiten. Het volume regel je dan met de receiver.

Wat betreft het aan zetten; het is meestal een goede gewoonte om met de bron te beginnen en de (eind)versterker te eindigen. Uitzetten andersom. Scheelt mogelijk onnodige schakelploppen.
Genoeg is beter.

« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2018, 23:12:31 »

Ik zou de tape-out op een aux-in van de receiver aansluiten. Het volume regel je dan met de receiver.

Wat betreft het aan zetten; het is meestal een goede gewoonte om met de bron te beginnen en de (eind)versterker te eindigen. Uitzetten andersom. Scheelt mogelijk onnodige schakelploppen.

Het werkt, dank je wel Richard.