*

Rubble

• 10443
Re: High end RIAA preamp
« Reactie #30 Gepost op: 29 december 2018, 08:47:43 »
de MC ingang met Dynavector DV20x2

https://youtu.be/5A3KBbkEs-0
Nice! Wat zijn dat voor joekels van (zelfbouw) speakers? Of was dit op de kleine Lageschaars?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

geerd

• 5735
  • scheun ja
« Reactie #31 Gepost op: 29 december 2018, 09:29:32 »
meer uit een element halen ook zoon uitspraak een element levert wat de rest ermee doet is punt 2 .
maar dat ter zijden persoonlijk vind ik de at duidelijk een goedkope instapper waar de stage het laag plaatsing en hoog voor mij tegen vallen
voor de prijs een goed element maar wil je echt alles wat de lp te bieden heeft beluisteren is de aftastting onvoldoende
kan hier wel heel ruig een grafiekje van mijn dv plaatsen maar dat is een rechte lijn van 5 tot 60000 hertz .
dat is meetkundig en mooi maar de oren bepalen en wat de een mooi vind is het voor de andere weer niet
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Helmuth

• 1496
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #32 Gepost op: 29 december 2018, 09:29:58 »

Nice! Wat zijn dat voor joekels van (zelfbouw) speakers? Of was dit op de kleine Lageschaars?
Dit was op de grote speakers formaat amerikaanse koelkast.

The way to go, geïnspireerd op de JBL's uit eind jaren 70 begin jaren 80. Alleen het formaat en vierweg is het zelfde als bij de JBL de rest is mijn eigen ontwerp. Heeft een heel uitgebreid en duur passief vierweg filter. Ik kan mid ,hoog en super tweeter regelen. -3dB 28Hz voor het laag.

15" in een 200 liter kast klinkt heel lekker en 97dB 1Wmtr. Met deze kast krijg je moeiteloze subbas eindelijk warme klank en waperende broekspijpen.
Als je op deze manier een speaker bouwt krijg je tevens een heel lage vervorming ten opzichte van de geproduceerde geluiddruk.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2018, 10:06:16 door Helmuth »
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Rubble

• 10443
« Reactie #33 Gepost op: 29 december 2018, 10:07:50 »

Dit was op de grote speakers formaat amerikaanse koelkast.

The way to go, geïnspireerd op de JBL's uit eind jaren 70 begin jaren 80. Alleen het formaat en vierweg is het zelfde als bij de JBL de rest is mijn eigen ontwerp. Heeft een heel uitgebreid en duur passief vierweg filter. Ik kan mid ,hoog en super tweeter regelen. -3dB 28Hz voor het laag.

15" in een 200 liter kast klinkt heel lekker en 97dB 1Wmtr. Met deze kast krijg je moeiteloze subbas eindelijk warme klank en waperende broekspijpen.
Als je op deze manier een speaker bouwt krijg je tevens een heel lage vervorming ten opzichte van de geproduceerde geluiddruk.
Heel goed! 'There's no substitute for cubic inches'.  ;D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Helmuth

• 1496
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #34 Gepost op: 1 januari 2019, 20:44:34 »
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306