*

Helmuth

• 1496
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
Bitcoin
« Gepost op: 26 december 2018, 19:27:17 »
Ik heb tijd over en dacht eens kijken of ik op crypto munten kan speculeren.
De trend over de afgelopen jaren bekeken. Want er zou een trend zij aan het eind van het jaar dat ze dan in waarde stijgen. Mijn conclusie is dat ze allemaal langzaam dalen.

Zijn er nog meer mensen hier die de bitcoins volgen en info hebben?
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Helmuth

• 1496
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
Re: Bitcoin
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2018, 19:36:23 »
« Laatst bewerkt op: 26 december 2018, 19:37:56 door Helmuth »
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
« Reactie #2 Gepost op: 26 december 2018, 21:30:15 »
Het doet me aan een piramidespel denken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

hrcc

• 682
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2018, 09:02:00 »
Ik weet er vrij weinig van maar ik lees her en der dat een nieuwe crisis niet ver weg is.
Er is veel geld bij gedrukt de afgelopen jaren en die strategie houdt maar beperkt stand.
Goud en andere grondstoffen lijken me dan een veiliger belegging dan gebakken lucht.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

morph

• 14066
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2018, 11:24:45 »
Wanneer men meer geld heeft dan nodig om te leven, men het ook makkelijk redt wanneer het verloren gaat en ook wel van kansspelen houdt, is speculeren een van de opties. Beleggen in aandelen is iets minder risicovol, mits men goed de markten gaat volgen. Bij de redelijk stabiele aandelen zijn de rendementen klein en juist bij de twijfelachtige (conjunctuurgevoelige) het grootst.
Gefortuneerden kunnen wat missen en maken hier een spel van, terwijl door aandacht in media en internet dit ogenschijnlijk ook aantrekkelijk wordt voor de "kleine man". Dit betekent voor die laatste echter stressvol met het weinige geld omgaan omdat verlies al gauw een probleem zal opleveren. Door de aan- en verkoophandelingen fluctueren aandelen waardoor de financiële "markten" lekker bezig zijn met rondpompen van illusies en daar veel geld aan verdienen zonder dat er door hen uitgevoerde productieve arbeid tegenover staat.
Door op kunstmatige manier een waarde toe te kennen aan aandelen die nog geen werkelijke waarde hebben, maar slechts een mogelijk te verwachten waarde vertegenwoordigen, zijn wereldwijd werknemers onzeker over hun baan, terwijl in het gunstigste geval hun toekomst (pensioen) afhankelijk is van de mogelijke, toekomstige, waarde van net zulke aandelen in alle bedrijven waar eveneens zo van geld afhankelijke onfortuinlijke personen als zij zelf werken. Dat het simpelweg onmogelijk is dit in stand te houden door voortdurend te streven naar telkens meer winst is nog niet bij iedereen doorgedrongen.

Een andere mogelijkheid is, indien men toch al geld over heeft, gokken op de waarde van virtuele munten, door het vergaren van bijvoorbeeld bitcoins. Om deze te genereren moet er geïnvesteerd worden in apparatuur en bijkomende faciliteiten. Ook hiervoor geldt dat er druk mee zijn niet hetzelfde is als arbeid verrichten en er aan verdienen niet bij voorbaat vaststaat. Bitcoins zijn gebaseerd, zoals eerder genoemd in dit topic, op een piramidespel. Met stoerklinkende terminologie verbloemd, maar toch...

Om op een ironische wijze kennis te nemen van aandelen en wat daaromheen gebeurt kan ik iedereen aanraden om het verhaal "De Bovenbazen" van Marten Toonder eens te lezen. Te vinden in de bundel "Geld Speelt Geen Rol", waarin ook de verhalen  "De Windhandel" en "De Sloven" zijn opgenomen.
Het plot van "De Bovenbazen" is bedacht door Lo Hartog van Banda, de tekeningen zijn van Dick Matena.

*

Nicolas

• 18477
  • The more ambitious home installation
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2018, 11:31:35 »
De enige vorm van zekerheid -en dan nog is het heel beperkt- die je kan inbouwen in speculeren: koop alleen aandelen in bedrijven die een materiële waarde hebben. Dus bedrijven die producten bezitten. Een rijtje vliegtuigen, een loods vol bier, een bandenfabriek...heeft een intrinsieke waarde dus de kans dat je al je geld kwijt bent is klein. De kans dat je verlies maakt blijft echter zeer reëel. Bedrijven die enkel een dienst leveren, of nog extremer (blockchain)munten die door niks met intrinsieke waarde gedekt zijn, kunnen in principe volgende week nul waard zijn.

Maar de bottomline is hier dus dat je jezelf alleen wat kan indekken tegen een totaalverlies, maar nooit tegen verlies. Daarom heet het speculeren.
about 0 seconds remaining

*

geerd

• 5626
  • scheun ja
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2018, 11:45:22 »
wil je echt verdienen moet je groot in kunnen zetten veel risico nemen en berijd zijn om verlies te nemen .
nu heb ik niets in te zetten neem dus geen risico en verlies nooit iets .
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

groovy.

• 11721
  • Old school audio.
« Reactie #7 Gepost op: 27 december 2018, 11:59:31 »
Ben je gek Geerd ;D
E250 is genoeg 8)
https://www.pyrodoo.com/?keyword=%2Bbitcoin
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Be fair to each other. True love,mean no harm. The human touch means so much.

*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
« Reactie #8 Gepost op: 27 december 2018, 17:24:48 »
Jij bent inmiddels al een tijd stinkend rijk geworden, groeffie? ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

geerd

• 5626
  • scheun ja
« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2018, 17:35:32 »
hij moet maar eens kijken wat een taxi rijder verdiend  ;D ;D ;D
rijinstructeur is niet veel beter alleen meer gezeik doe ik dus niet meer .
een chauffeur die niet steelt of erft blijft trappen tot hij sterft .

ja ja het is oneerlijk verdeeld vinden jullie dat ook niet
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Helmuth

• 1496
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #10 Gepost op: 27 december 2018, 19:03:06 »
Wanneer men meer geld heeft dan nodig om te leven, men het ook makkelijk redt wanneer het verloren gaat en ook wel van kansspelen houdt, is speculeren een van de opties. Beleggen in aandelen is iets minder risicovol, mits men goed de markten gaat volgen. Bij de redelijk stabiele aandelen zijn de rendementen klein en juist bij de twijfelachtige (conjunctuurgevoelige) het grootst.
Gefortuneerden kunnen wat missen en maken hier een spel van, terwijl door aandacht in media en internet dit ogenschijnlijk ook aantrekkelijk wordt voor de "kleine man". Dit betekent voor die laatste echter stressvol met het weinige geld omgaan omdat verlies al gauw een probleem zal opleveren. Door de aan- en verkoophandelingen fluctueren aandelen waardoor de financiële "markten" lekker bezig zijn met rondpompen van illusies en daar veel geld aan verdienen zonder dat er door hen uitgevoerde productieve arbeid tegenover staat.
Door op kunstmatige manier een waarde toe te kennen aan aandelen die nog geen werkelijke waarde hebben, maar slechts een mogelijk te verwachten waarde vertegenwoordigen, zijn wereldwijd werknemers onzeker over hun baan, terwijl in het gunstigste geval hun toekomst (pensioen) afhankelijk is van de mogelijke, toekomstige, waarde van net zulke aandelen in alle bedrijven waar eveneens zo van geld afhankelijke onfortuinlijke personen als zij zelf werken. Dat het simpelweg onmogelijk is dit in stand te houden door voortdurend te streven naar telkens meer winst is nog niet bij iedereen doorgedrongen.

Een andere mogelijkheid is, indien men toch al geld over heeft, gokken op de waarde van virtuele munten, door het vergaren van bijvoorbeeld bitcoins. Om deze te genereren moet er geïnvesteerd worden in apparatuur en bijkomende faciliteiten. Ook hiervoor geldt dat er druk mee zijn niet hetzelfde is als arbeid verrichten en er aan verdienen niet bij voorbaat vaststaat. Bitcoins zijn gebaseerd, zoals eerder genoemd in dit topic, op een piramidespel. Met stoerklinkende terminologie verbloemd, maar toch...

Om op een ironische wijze kennis te nemen van aandelen en wat daaromheen gebeurt kan ik iedereen aanraden om het verhaal "De Bovenbazen" van Marten Toonder eens te lezen. Te vinden in de bundel "Geld Speelt Geen Rol", waarin ook de verhalen  "De Windhandel" en "De Sloven" zijn opgenomen.
Het plot van "De Bovenbazen" is bedacht door Lo Hartog van Banda, de tekeningen zijn van Dick Matena.

Ik ben in 1995 begonnen met handelen leverde wat winst op over een jaar dan transactie kosten van de bank er over. weg rendement. Dus dat is alleen een optie voor de multimiljonair.  Ik heb 100% winst nodig in een jaar.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2018, 19:05:26 door Helmuth »

*

groovy.

• 11721
  • Old school audio.
« Reactie #11 Gepost op: 27 december 2018, 20:41:22 »
Jij bent inmiddels al een tijd stinkend rijk geworden, groeffie? ;D
In mijn dromen ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao.

Be fair to each other. True love,mean no harm. The human touch means so much.

*

Nicolas

• 18477
  • The more ambitious home installation
« Reactie #12 Gepost op: 27 december 2018, 20:54:37 »
Ik heb 100% winst nodig in een jaar.

Je zou kunnen investeren in oldtimers. Ik kan je wel een lijntje bezorgen naar een goedkope Lancia Delta HF integrale.  :angel:
about 0 seconds remaining

*

richard

• 3962
« Reactie #13 Gepost op: 27 december 2018, 23:38:58 »
Van een buurman die aardig verdiende met beleggen; "je moet er veel tijd in steken om er serieus wat mee te verdienen". Het is net werk.
Genoeg is beter.

*

Helmuth

• 1496
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #14 Gepost op: 28 december 2018, 18:08:55 »
Van een buurman die aardig verdiende met beleggen; "je moet er veel tijd in steken om er serieus wat mee te verdienen". Het is net werk.
Ja dat is ondermeer de reden dat het beleggen nooit wat geworden is. 

Vandaag stond in de krant als je in 2018 naar de adviezen van de analisten had geluisterd was je 5% in de min uitgekomen.