Glasvezel versus Ziggo: wat te doen?
« Gepost op: 27 december 2018, 18:36:07 »
In mijn omgeving gaat glasvezel aangelegd worden. Ik ben op zich heel tevreden over Ziggo, maar coax is natuurlijk op een gegeven ogenblik aan het eind van de capaciteit.
Wat is wijsheid hierin? Want ik overweeg, als de ontwikkelingen met deze snelheid doorgaan, dan toch over te stappen naar een aanbieder via glasvezel.

*

Sterremuur

• 12598
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
Re: Glasvezel versus Ziggo: wat te doen?
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2018, 19:01:43 »
Ik zou kijken naar de prijs en wat je nodig hebt.
Sneller internet zorgt niet altijd dat je sneller surft.
Andere beperkingen zijn je eigen PC en vertragingen bij je provider en het internet zelf.
Als je tevreden bent... :)
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

*

Helmuth

• 1496
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2018, 19:15:15 »
Ik ben van glasvezel naar ziggo overgeschakeld. Ziggo was in mijn geval ook nog sneller dan glasvezel. Nep snelheden altijd in de aanbieding.
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2018, 22:02:02 »
Volgens de site van Ziggo haalt coax max. 400 Mbit/s en glasvezel max. 500 Mbit/s. Niet echt een enorm verschil (of het klopt wat ze beweren is vraag twee). Vraag eens na of Ziggo zelf in jouw buurt gebruik gaat maken van die glasvezelkabels. En als je heel tevreden bent over Ziggo, waarom dan overstappen voor een klein beetje meer snelheid? Weet jij hoe een andere provider presteert?

Ikzelf heb ook Ziggo. Lekker snel en zeer stabiel. In de krap 10 jaar dat ik hier nu woon zijn de storingen op één hand te tellen. Áls de boel eruit lag, kwam dat hoofdzakelijk door werkzaamheden die van te voren werden aangekondigd. En dat onderhoud is nu eenmaal nodig en zorgt voor een betrouwbaar netwerk. Met Ziggo weet ik waar ik aan toe ben, een zekerheid die ik persoonlijk erg belangrijk vind. Ik peins er dan ook niet over om over te stappen.

*

seoman

• 1265
  • No Comment
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2018, 22:34:21 »
die glazvezel snelheden zijn in ieder geval wel 2 kanten op dat zie ik ziggo niet nadoen.

Wat voor mij essentieel is is een vast ip-adres.
Snelheden up en down gelijk.
Ik host immers een website

Glasvezel heeft nog een belangrijk voordeel: je bent galvanisch geïsoleerd van de rest van de wereld.
Bliksem heeft 0 impact op je internet verbinding. Die bliksem komt natuurlijk nog gewoon binnen via het lichtnet maar het lichtnet kan daar veel beter tegen. Een nieuwe voeding kopen is een stuk makkelijker dan je laptop repareren

Vast IP adres is moeilijk te vinden maar daarom zit ik bij xs4all
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

amp

• 2401
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2018, 23:05:39 »
Oh..., dan ben ik blijkbaar verstandig geweest om niet mee te  doen aan  de glasvezel hiero.
Die kon ik nu voor 1350 euro krijgen door nog wat subsidie van de gemeente - zo goedkoop kan het achteraf niet meer.......
De koperen kabel van Ziggo ligt sinds  kort niet ver van mijn huis - die kan ik wel krijgen voor niet meer dan 1000. Vijftien jaar geleden vroegen ze 3000!
Dus amp op de kabel van de PTT nu nog - die hebben we hier wel......
En natuurlijk de satellieten. 8)

*

geerd

• 5735
  • scheun ja
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2018, 10:44:44 »
mijn moeder had ziggo nu hebben ze glasvezel en is het kpn wat een elende regelmatig de tv eruit of de telefoon .
internet gebruikt mijn moeder niet maar zonder kan blijkbaar niet betalen dus voor iets wat ze niet gebruikt .
beeld van de tv is ook niet alles stoorbalken in beeld blokjes en andere digi storingen .
nee dat glasvezel daar heeft niet gebracht wat belooft was helaas .
hier ziggo erg tevreden bijna nooit storing en als het iets is komen ze snel en deskundig herstellen kosteloos tot nu toe .
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2018, 14:02:24 »
Upload is voor mij niet belangrijk. Het zal mij een zorg zijn of upload van een groot bestand een uur, een half uur of een kwartier duurt.
Ik blijf voorlopig bij Ziggo, temeer omdat Docsis 3.1 op komst is.
En in de nabije toekomst wordt toch alles draadloos.

*

geerd

• 5735
  • scheun ja
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2018, 14:35:57 »
ja hoor alles draadloos  ;D ;D

« Reactie #9 Gepost op: 28 december 2018, 14:38:28 »
ja hoor alles draadloos  ;D ;D

Neehee... overdracht van informatie op internet, bedoel ik!  ::)

*

geerd

• 5735
  • scheun ja
« Reactie #10 Gepost op: 28 december 2018, 15:21:05 »
onderzoek heeft anders uitgewezen dat data opslaan in de wolken de regen val vertraagt ,en dat er ook veel gevoelige data lekt als het dan een keer regent .
verder is de opwarming van de aarde ook toe te schrijven aan draadloos data verkeer, want wrijving geeft warmte en verplaatsen geeft wrijving .
nl wil dan ook als eerste land data verkeer draadloos verbieden en opslag in wolken ook .
dat moet zeker voor 2020 geregeld zijn als de kabeltjes makkers het kunnen leveren .
de kosten worden fia een subsidie regeling betaalbaar gehouden er is een bedrag van 2,99 korting bij alleskabel geregeld bij aanschaf van de kabeltjes .
let wel op dat is maar 1 x anders verliezen de aandeelhouders te veel geld .
het ministerie zal gratis worden bekabeld en bij diverse ministers zijn al dozen van alles kabels gezien

« Reactie #11 Gepost op: 28 december 2018, 16:18:28 »
onderzoek heeft anders uitgewezen dat data opslaan in de wolken de regen val vertraagt ,en dat er ook veel gevoelige data lekt als het dan een keer regent .
verder is de opwarming van de aarde ook toe te schrijven aan draadloos data verkeer, want wrijving geeft warmte en verplaatsen geeft wrijving .
nl wil dan ook als eerste land data verkeer draadloos verbieden en opslag in wolken ook .
dat moet zeker voor 2020 geregeld zijn als de kabeltjes makkers het kunnen leveren .
de kosten worden fia een subsidie regeling betaalbaar gehouden er is een bedrag van 2,99 korting bij alleskabel geregeld bij aanschaf van de kabeltjes .
let wel op dat is maar 1 x anders verliezen de aandeelhouders te veel geld .
het ministerie zal gratis worden bekabeld en bij diverse ministers zijn al dozen van alles kabels gezien

Je meent het...

*

Heintje

• 1661
« Reactie #12 Gepost op: 28 december 2018, 16:53:54 »
@jansen!:
Meet eens met Ziggo Speedtest welke snelheid je nu hebt.
In mijn directe omgeving zijn diverse mensen die met het duurste Ziggo abonnement een pakweg 3/0,5 Mbit verbinding hebben omdat ze hun wifi slecht voor elkaar hebben. Die heb ik al enkele keren gemakkelijk op gang gebracht naar volledige benutting van het goedkoopste 40/4 Mbit abonnement.
Ik denk dat je werkelijk gebruikte internetsnelheid een goed uitgangspunt is om te bepalen of je er met dure glasvezel veel op vooruit zal gaan.

@amp:
En als je de hotspot van je dataabonnement op je telefoon gebruikt?
Als je een beetje goede dekking hebt heb je 4G en dan racet internet behoorlijk snel ...

« Reactie #13 Gepost op: 28 december 2018, 17:22:19 »
@jansen!:
Meet eens met Ziggo Speedtest welke snelheid je nu hebt.
In mijn directe omgeving zijn diverse mensen die met het duurste Ziggo abonnement een pakweg 3/0,5 Mbit verbinding hebben omdat ze hun wifi slecht voor elkaar hebben. Die heb ik al enkele keren gemakkelijk op gang gebracht naar volledige benutting van het goedkoopste 40/4 Mbit abonnement.
Ik denk dat je werkelijk gebruikte internetsnelheid een goed uitgangspunt is om te bepalen of je er met dure glasvezel veel op vooruit zal gaan.

@amp:
En als je de hotspot van je dataabonnement op je telefoon gebruikt?
Als je een beetje goede dekking hebt heb je 4G en dan racet internet behoorlijk snel ...

Speedtest via wifi (5 ghz)met een MacBook Air op 4 meter van het (Ziggo) accespoint: 20 mb up / 198 down.
Zo goed als de max, toch?
2.4 ghz varieert tussen 30 en 90 mb op andere apparaten.
Ik vind het snel genoeg.
Bovendien kan ik via de glasvezel (nog) niet kiezen voor de aanbieder die ik wil.
Alleen Kabelnoord en DFM zijn mogelijk).

*

Regenpak

• 217
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #14 Gepost op: 28 december 2018, 19:19:04 »
<rant>
Ik zit op een steenworp afstand van AMS-IX en kan alleen Klote PTT Nederland (DSL - digitaal zandpad) of Sicko (300 Mbit down/40 MBit up) krijgen. M'n Ma woont bijkans in een hutje op de hei en heeft fiber (Glasvezel de Wolden) met max 10 Gbit symmetrisch (!). Wat een blamage voor Amsterdam. Ik heb nogal wat uploads naar Google Drive en kom redelijk uit met Sicko maar kom op zeg! Zit al een decennium te wachten op FTTH. Overigens is IPTV extreem kansloos (Sparql). Dit vanwege de baggerbox die ze leveren. Kortom, als je Ziggo haat (daar ziet het niet echt naar uit) zou ik overstappen, anders lekker blijven zitten. Mocht KPN onverhoopt met fiber komen (zou zomaar kunnen!) blijf ik lekker bij die kabelboer. Too little, too late.
</rant>

Tjerk