*

Celica TA40

• 26590
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
Re: Glasvezel versus Ziggo: wat te doen?
« Reactie #15 Gepost op: 28 december 2018, 19:43:08 »
Ik ben niet echt een fan van Ziggo, maar er is geen alternatief hier. De kabel is van Ziggo en er is geen andere kabelaanbieder. Gewoon wachten tot ze glasvezel in de grond stoppen, voor zover dat niet al gebeurd is; de afgelopen maanden heeft een of andere firma in opdracht van Ziggo de trottoirs hier nog verder de vernieling in geholpen tijdens het leggen van nieuwe kabels. Tijdens die werkzaamheden was er geen storing of totale uitval van het netwerk, dus dat was toevallig een positief punt... Misschien dat ze stukken van de kabel vernieuwd hebben, misschien dat ze alvast glasvezelkabel hebben gelegd die nog aangesloten moet worden. We zien wel. Slechter kan het in ieder geval nauwelijks ("niet" zou voorbarig zijn) worden :P .
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Opa S.

• 7803
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 28 december 2018, 19:44:12 »
Mmmm… heerlijk, dat ranten.

Helaas gaat bij mij alles goed (xs4all adsl), dus ik heb niets te ranten.

Nou ja, ok, glasvezel? Waar zou ik dat voor nodig hebben, om nog sneller/meer onzin te uploaden naar AF?

Hier overigens ook geen optie voor glasvezel, maar ja, zoals gezegd, ik hoef 't niet en al die bejaarden hier in de buurt denk ik ook niet.
Homo sapiens non flatulat ad mensam / with sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7803
    • Second Life Audio
« Reactie #17 Gepost op: 28 december 2018, 19:51:48 »
Oeps, 't kan ondertussen wel, glasvezel!

Wel grappig dat ik dat niet eerder te horen gekregen heb  ;D

En de huidige adsl verbinding is ook sneller dan ik wist, blijkbaar tussentijds de snelheid verhoogd, is me ook ontgaan (nee, ik drink niet, dus dat is 't niet, destinteresse, dat zou wel kunnen).
Ik wist in ieder geval niet beter dat 't 20 down was  ;D

Homo sapiens non flatulat ad mensam / with sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7803
    • Second Life Audio
« Reactie #18 Gepost op: 28 december 2018, 22:29:08 »
't Is tamelijk bizar, maar je zou haast zeggen dat ik al glasvezel heb (nooit aangevraagd!). Kijk maar, met een gemeten upload van 30 Mbit/s zit ik ruim boven alle opties die koper geeft;

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

« Reactie #19 Gepost op: 28 december 2018, 22:52:41 »
Ik haal hier volgens de Ziggo Speedtest op 5 GHz wifi 202,3 down en 20,2 up. Daarmee zit ik zelfs een beetje bóven de snelheid van mijn abonnement. Niet slecht.

Hoe zit het trouwens wanneer de boel beglasvezelt wordt? De koperkabels lopen tot aan het modem, dat zie ik met glasvezel niet zo gauw gebeuren. Loopt het glasvezel dan tot de verdeelkastjes, waar een omzetter optisch->elektrisch inzit en gaat het vanaf daar met koper naar de huizen? Beetje jammer denk ik, want dan gooit dat laatste stukje koper een fiks deel van de snelheid die met glasvezel mogelijk is overboord.

*

Heintje

• 1660
« Reactie #20 Gepost op: 28 december 2018, 23:25:53 »
Rant? Ik vind dat ik voor iemand die buiten zijn schuld als vermeend wanbetaler met de vorige kerst een week lang geheel afgesloten is geweest en die recent twee mails kreeg (één dat mijn verzonden apparatuur in goede orde is ontvangen en één dat per 28 december mijn abonnement voor digitale TV wordt beëindigt) terwijl ik niets heb verzonden en niets heb opgezegd, nog redelijk positief ben over Ziggo. En dan spreek ik nog niet over enkele maanden geleden toen alle smartcards (door mij gekocht en altijd gebruikt) allemaal een voor een achtereenvolgens uitvielen en niet op de standaard manieren aan de praat te krijgen waren (specifieke oplossing door Ziggo na veel bellen).

Ik heb het basis-internet abonnement (40/4 Mb/s) en dat gebruik ik parallel aan mijn 3 kinderen op hun eigen (game)PC's en mijn vrouw op de laptop. Toch gaat dat prima en ik vind een laadtijd van 3 seconden voor een HD-filmpje toepasselijk voor mijn situatie en niet ergerlijk. De rest werkt gewoon zonder vertragingen.

Ik hoop wel dat morgen alles hier nog werkt.

*

Regenpak

• 216
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #21 Gepost op: 29 december 2018, 08:26:09 »
Hoe zit het trouwens wanneer de boel beglasvezelt wordt? De koperkabels lopen tot aan het modem, dat zie ik met glasvezel niet zo gauw gebeuren. Loopt het glasvezel dan tot de verdeelkastjes, waar een omzetter optisch->elektrisch inzit en gaat het vanaf daar met koper naar de huizen? Beetje jammer denk ik, want dan gooit dat laatste stukje koper een fiks deel van de snelheid die met glasvezel mogelijk is overboord.
Glasvezel loopt tot aan je modem. Die zit op de plek waar de fiber het huis binnenkomt, aan de gevel of in de meterkast. Dan MOET je wel op koper over maar met Gigabit ethernet wat tegenwoordig overal inzit is dat geen probleem meer. Ik had een speedtest uitgevoerd met m'n Sicko verbinding en kwam maar tot 100 Mbit/s. Ja, als je fast ethernet gebruikt in plaats van Gigabit is dat natuurlijk logisch. Er zit nu een Gigabit router tussen en nu gaat het wel goed.

Overigens kan glasvezel 10 Gbit/s aan. Meestal. Maar de snelheid wordt door de provider geknepen, in mijn Ma's geval tot 50 Mbit/s (symmetrisch, dat dan weer wel).

Tjerk

*

Heintje

• 1660
« Reactie #22 Gepost op: 29 december 2018, 11:00:15 »
En alles werkt hier nog.  ::)

*

Sterremuur

• 12598
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #23 Gepost op: 30 december 2018, 09:46:30 »
Ik ben al jaren afgesloten van Ziggo, en toch doet alles, analoog, het nog, en digitaal de verplichte kanalen ook.  :D
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

« Reactie #24 Gepost op: 30 december 2018, 12:43:22 »
Ook hier gaan ze aan de slag met glasvezel. Ziggo heb ik niet (ik zit helemaal niet aangesloten op de kabel) internet gaat via  kpn, snelheid waardeloos en kan ook niet sneller. Televisie gaat via Canal Digitaal. Ik heb me maar aangemeld als geinteresseerde. Als 45% van de bewoners in het buitengebied mee wilde doen dan gingen ze aan de slag met glasvezel. Nu blijkt 46,5% mee te willen doen. De tweede helft van het komend jaar beginnen ze er mee, je moet dan een abonnement uitzoeken en 7,50 Euro per maand extra (of 1000 Euro ineens) voor de aansluiting betalen. Voor wat betreft de kosten voor internet/bellen/tv, die blijven net als nu rond de 95 a 100 Euro totaal. Canal Digitaal heeft ook al begrepen dat ze hier glasvezel aan gaan leggen en ik heb van Canal Digitaal een voorstel gekregen om voor het komend jaar een korting te krijgen van 13 Euro per maand, zodat ik minimaal nog een jaar klant van ze blijf. Alsof ik nu al een andere keuze heb, glasvezel ligt er nog niet. Dus dank je wel Canal Digitaal, tuurlijk blijf ik nog een jaar klant..... ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 30 december 2018, 12:46:26 door graafie »

*

Celica TA40

• 26590
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #25 Gepost op: 30 december 2018, 16:21:33 »
Ik ben al jaren afgesloten van Ziggo, en toch doet alles, analoog, het nog, en digitaal de verplichte kanalen ook.  :D

Waarom zou altijd in het nadeel van de consument fout moeten gaan ;D ?
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Sterremuur

• 12598
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Intuitieve begeleiding
« Reactie #26 Gepost op: 31 december 2018, 12:33:23 »
 :)
Kwestie van centen denk ik.
Ik heb alles van XS4ALL, maar er hangen nog twee Ziggo recorders aan de kabel. Handig als fallback én ik heb de kabel doorgekoppeld naar mijn tuners. Dus daar komt nog genoeg op binnen, én de vaderlandse radiozenders komen nog steeds digitaal binnen op de IR Fox dinges, met optisch uit richting mijn DAC.
Voor xs4all radio zou ik een extra kastje moeten kopen of huren.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum