*

Ernst

• 112
Kopen op Ebay
« Gepost op: 30 december 2018, 17:27:13 »
Ik overweeg een eindversterker via Ebay te kopen, maar ben toch wat huiverig. Zomaar 1000 euro ofzo overmaken en dan maar afwachten is toch best wel spannend. Kan natuurlijk ook ophalen (Duitsland) maar is toch al gauw 800km enkele reis. Wat zijn hier de ervaringen?

*

chansig

• 10874
Re: Kopen op Ebay
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2018, 17:38:05 »
Positief.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Opa S.

• 7545
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2018, 17:41:53 »
De ervaringen hier zijn uitstekend, mits je oplet.

Ik zou niet snel 1000 Euro uitgeven bij iemand met weinig waarderingen. Als verkoper. Iemand kan 1000 positieve waarderingen als koper hebben, maar er een zooitje van maken als verkoper.

Ander punt om op te letten; door luiheid/desinteresse van eBay kan je geen negatieve waarderingen afgeven aan kopers, bijvoorbeeld als ze wel kopen/veilingen winnen, maar niet betalen. eBay doet daar niet echt iets aan (da's een eufemisme voor "geen f*ck"). Wat gefrustreerde verkopers dan doen is een positieve waardering afgeven, maar met een uiterst negatieve comment.

Kortom, als je ge´nteresseerd ben in een bepaald item, check de waarderingen van de verkoper grondig.

Ander punt; het gebeurt regelmatig dat Duitsers over hun zeik gaan als blijkt dat je als Nederlander iets koopt en dat dan ook graag naar Nederland verstuurd wilt hebben. Dat dan uiteraard als ze internationale verzending niet als optie hebben. Het vervelende is dat je van te voren niet echt goed kan inschatten of dat zo is, want het invoeren van internationale verzending is niet echt eenvoudig, dus veel Duitsers nemen dan ook niet de moeite, terwijl het gros er geen moeite mee heeft een pakket met Hermes of DHL naar NL te sturen (zolang je de extra kosten betaalt uiteraard). Maar, ik heb wel eens meegemaakt dat iemand het echt vertikte om iets naar NL te sturen (de opbrengst was een stuk lager dan hij had verwacht, dus ik vermoed dat dat een rol speelde :)). Voor die gevallen heb je een backup verzendadres in Duitsland nodig. En dan is het ook nog eens van groot belang dat de adresgegevens en degene aan wie verstuurd wordt met elkaar overeenkomen (dus niet je eigen naam gebruiken, tenzij je er ook echt woont), want anders gaat het even hard weer terug naar afzender als dat 't verzonden was. Uiteraard geldt dat niet als internationale verzenindig als optie gegeven wordt!

Last but not least; niet iedereen is even goed in verpakken. Geef eventueel zelf verpakkingsinstructies.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7545
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2018, 17:44:36 »
PS: Betalingen via PayPal zouden verzekerd moeten zijn, maar check dat even heel goed van te voren, ook wat de voorwaarden zijn.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

minplus

• 8210
  • relax, don't do it
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2018, 20:21:09 »
Voor mij een kwestie van "laat maar, komt nog wel een keer dichterbij langs", tenzij het iets heel bijzonders is waarvoor ik de gok van 1600 km rijden zou willen wagen (bij 1 op 16 100 liter brandstof) met het risico dat je voor joker rijdt. Bij dergelijke bedragen haal ik dingen persoonlijk op maar mis daardoor ongetwijfeld af en toe iets speciaals.
Zeker uitvoerig checken dus.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2018, 20:31:56 »
Er moet bijstaan of de verkoper internationaal verstuurt. YMMV. Ik heb goede ervaringen met Duitse verkopers maar het zou ook grondig fout kunnen gaan. Slecht verpakt ofzo. Kortom, het blijft een gok.

Tjerk