Versterker gezocht bij speakers en subwoofer
« Gepost op: 21 januari 2019, 19:05:03 »
Hallo beste forumleden,

Naast mijn Magnat-speakers heb ik een subwoofer gekregen van een vriend ivm overbodig. Ik vroeg mij af jullie weten welke versterker ik tussen deze speakers en subwoofer kan zetten? Mijn huidige kan het niet aan qua wattage.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van, daarom heb ik wat foto's toegevoegd. Het hoeft geen topnotch kwaliteit te zijn, als het maar werkt en een beetje duurzaam is.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!

*

TANNOY

• 40747
Re: Versterker gezocht bij speakers en subwoofer
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2019, 19:45:30 »
je huidige versterker niet krachtig genoeg?

denk dat die prima geschikt is..wat is je huidige?
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2019, 19:58:34 door TANNOY »
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Bongo

• 194
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2019, 20:10:56 »
Deze subwoofer heeft een ingebouwde versterker (het netsnoer zit er niet voor niets aan).

*

Wim72

• 1967
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2019, 20:34:48 »
Algemeen aanbevolen is een versterker met een aparte rca sub uitgang, maar als je huidige versterker die niet heeft gewoon hoogvermogen in en uitgang op subwoofer gebruiken, vanaf je versterker naar sub high level in en van sub high level uit naar luidsprekers en als dat prima bevalt niks aanschaffen.
De sub heeft eigen versterker gedeelte daar hoef je zowieso geen andere versterker voor aan te schaffen

*

Heintje

• 1683
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2019, 22:39:05 »
050winner geeft aan dat hij er geen verstand van heeft, vandaar even een vertaling:

- het kan zijn dat je al een normale stereo versterker hebt en dat het niet goed klinkt.
Dat ligt er waarschijnlijk aan dat je e.e.a. niet goed hebt aangesloten.
Je sluit het goed aan als volgt:
De linker en rechter Magnat luidspreker sluit je aan op de bovenste luidsprekerklemmen op de subwoofer.
Dan sluit je de onderste luidsprekerklemmen van de sub aan op je versterker.
Zet een lekker stukje muziek met bas erin op, niet te hard, niet te zacht.
Daarna stel je op de subwoofer het volume zo in dat je de subwoofer duidelijk hoort.
Je zet de Phase-schakelaar zo dat je de meeste en mooiste bas hebt.
Daarna regel je de crossover uitproberend terug van max naar min, zodanig dat stemmen geen basfundament krijgen (te hoog ingesteld) en dat je een goed bij de luidsprekers passende bas hebt.
Dan regel je het volume op de subwoofer terug totdat de muziek natuurlijk klinkt.
Klaar.

- als je het nog steeds niet goed klinkend krijgt ingesteld, kan je een Home Theater surround versterker kopen (bv. iets van een Onkyo TX-NR555 of zo).
Dan sluit je met één tulpkabel de LFE-aansluiting op de versterker (soms "SUB-OUT" geheten) aan op die ene LFE-tulpplug op je subwoofer. De luidsprekers sluit je dan gewoon aan op de front-luidsprekeruitgangen van je versterker. De Crossover zet je op de sub op Max en het volume in het midden. De Phase schakelaar zet je weer zo (m.b.v. een stukje muziek) dat je de meeste en mooiste bas hoort. Daarna meet je met behulp van de meetmicrofoon en Audissy (dat doet de versterker helemaal zelf zodra je de bijgeleverde microfoon inplugt) in op je installatie en je bent klaar.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2019, 22:41:20 door Heintje »

*

seoman

• 1308
  • No Comment
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2019, 22:57:56 »
De sub zal weinig aanvulling geven.
De magnats zouden 20Hz moeten kunnen halen
de JBL sub maar 35Hz en waren ooit bedoelt ter ondersteuning van kleine satelliet luidsprekers en is in mijn ogen ook geen subwoofer)

Die magnats lusten wel wat vermogen.
Welke versterker heb je nu?
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2019, 10:03:12 »
Dank voor alle berichten. Ik heb het eerst zonder de sub aangesloten gehad en toen werkte het prima. Vervolgens de sub er tussen gehangen maar toen kwam er geen geluid uit (wss verkeerd aangesloten). Echter heb ik de sub er toen tussenuit gehaald maar nu doen de speakers het niet meer via de versterker. Ben bang dat ik wat opgeblazen heb. De lampjes op de sub en versterker doen het nog wel.
Ik heb deze versterker:

Pioneer stereo amplifier a-107 Direct energy MOS
DIN: 40Wx2 (8 ohm)

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2019, 10:51:19 »
denk dat je kortsluiting heb gemaakt!

hoe heb je de sub aangesloten?
met luidsprekerkabels?

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2019, 11:02:18 »

met luidsprekerkabels?

Dacht ik al. Ja met met roodzwarte luidspreker kabels. Heb ik de versterker of de speakers gesloopt? (versterker voor 50 euro op de kop getikt, dus dat zou niet zo erg zijn. De magnats waren wel iets duurder.

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2019, 11:05:24 »

met luidsprekerkabels?

Dacht ik al. Ja met met roodzwarte luidspreker kabels. Heb ik de versterker of de speakers gesloopt? (versterker voor 50 euro op de kop getikt, dus dat zou niet zo erg zijn. De magnats waren wel iets duurder.
het zal eerder je versterker zijn..

ik zou de subwoofer gewoon de deur uit doen, zet hem op marktplaats, die doet niet zoveel in het hele diepe laag, dat kunnen je Magnats al..dus daar voeg je weinig toe.

en koop een nieuwe versterker met subwoofer ingang , dan hoef je het niet aan te sluiten met luidsprekerkabels maar met een subwooferkabel.

en als je een subwoofer wilt kopen, koop er dan 1 die wel echt laag kan qua frequentie.
(het kan nog zijn dat de zekering er uit ligt in je versterker, maar dan moet je er in kijken, haal wel het stroomsnoer uit het stopcontact)

« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2019, 11:22:36 »

met luidsprekerkabels?

het zal eerder je versterker zijn..

ik zou de subwoofer gewoon de deur uit doen, zet hem op marktplaats, die doet niet zoveel in het hele diepe laag, dat kunnen je Magnats al..dus daar voeg je weinig toe.

en koop een nieuwe versterker met subwoofer ingang , dan hoef je het niet aan te sluiten met luidsprekerkabels maar met een subwooferkabel.

en als je een subwoofer wilt kopen, koop er dan 1 die wel echt laag kan qua frequentie.
(het kan nog zijn dat de zekering er uit ligt in je versterker, maar dan moet je er in kijken, haal wel het stroomsnoer uit het stopcontact)

Ik ga de subwoofer weer retouneren aan die vriend. Was sowieso niet echt op zoek naar een subwoofer maar dacht, kan het proberen. Kan je me een versterker aanraden die de Magnats goed kan besturen en niet extreem duur is? Bedankt voor je info!

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2019, 11:55:03 »
dit zijn prima versterkers, je kan er op bieden.

https://link.marktplaats.nl/m1357661987

maar zie dat er wel al wat op geboden is, gewoon als je het wat vind een bericht sturen .
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2019, 11:57:36 door TANNOY »

« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2019, 12:23:38 »
dit zijn prima versterkers, je kan er op bieden.

https://link.marktplaats.nl/m1357661987

Check, heel erg bedankt! Zijn er bij het zoeken naar een versterker nog bepaalde specificaties waar ik op moet letten?
8 ohm in ieder geval lijkt me?

maar zie dat er wel al wat op geboden is, gewoon als je het wat vind een bericht sturen .

*

TANNOY

• 40747
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2019, 12:29:12 »
deze versterker is gewoon een prima versterker,de ES serie van sony waren de betere duurdere versterkes van sony.

hier hoef je in principe nergens meer naar te kijken, deze zal alles met gemak doen wat u wilt.

« Laatst bewerkt op: 22 januari 2019, 13:20:39 door TANNOY »

*

KR720

• *
  • 22
« Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2019, 00:51:49 »
050winner geeft aan dat hij er geen verstand van heeft, vandaar even een vertaling...

Bedankt voor je moeite Heintje, deze noob leest ook mee