*

a.b.

• 9618
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Upgraden; maar waarmee?
« Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2019, 17:20:09 »
Dus misschien moet Leobus een andere ruimte aanschaffen  ;D

Akoestische maatregelen en of DSP. Subwoofers. Andere luidsprekers. Andere positie van de luidsprekers. Andere luisterpositie.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2019, 17:23:48 door a.b. »
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Leobus

• 548
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2019, 13:51:41 »
Hmm,
Vreemde reacties allemaal. Ik vraag adviezen/tips voor versterkers en krijg alleen maar opmerkingen over (mijn) speakers.
Zijn er nog mensen die wel tips voor versterkers hebben?

Groet,
Leobus

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2019, 14:07:09 »
Ja. Diepere kast nemen en dan kan die Accuphase (of een Mac, of... of..).
Er zijn natuurlijk ook wel ondiepe versterkers. Ik denk dan aan zoiets als een Naim Supernait, die kan misschien net met z'n 31,4 cm.
Gen idee of die de slam heeft die jij zoekt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Heintje

• 1681
« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2019, 17:00:21 »
Ik heb een Supernait en die staat bekend om zijn detail, slam en PRAT.
Sinds drie dagen luister ik er weer dagelijks naar met veel plezier, nadat een contactprobleem buiten de Supernait mij 4 jaar het luisterplezier heeft vergald.
Ik heb even voor je gemeten: als je DIN gebruikt als aansluitmateriaal (hij heeft ook voldoende tulp, coax en Toslink aansluitingen), moet de ruimte waarin de Supernait staat 40 cm diep zijn. De Supernait is niet kritisch met de koeling, omdat het hele huis koellichaam is.
Je bent van harte welkom om te komen luisteren (op transmissielijnen).

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2019, 17:25:32 »
Gaat dus ook niet.....

Toch een nieuw meubeltje? Met vrijheid?

Ik heb zelf een meubel van 35 diep met uittrekbare planken. Betekent dat ik voor de kleine draaitafel een plank al 5 cm. uitgetrokken heb (met de Denon moet het nog wat cm meer) en voor de Mac heb ik een aparte constructie gemaakt die 15 cm uitsteekt.
Met een kleine diepte beperk je je mogelijkheden erg.

*

a.b.

• 9618
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2019, 17:41:59 »
Hmm,
Vreemde reacties allemaal. Ik vraag adviezen/tips voor versterkers en krijg alleen maar opmerkingen over (mijn) speakers.

Groet,
Leobus

Misschien omdat we niet passief meedenken maar actief en je zo goed mogelijk willen helpen?

Maar als je echt voor de allerbeste versterking gaat.. Die is op dit moment wat mij betreft de Lyngdorf TDAI3400

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Roots

• 1961
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2019, 17:50:42 »
Kijk eens naar een Bryston 3B SST of nieuwer in 17 inch uitvoering, die gaat vast passen en klinken over het algemeen krachtig.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

minplus

• 8644
  • relax, don't do it
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2019, 17:56:36 »
Hmm,

Groet,
Leobus

Misschien omdat we niet passief meedenken maar actief en je zo goed mogelijk willen helpen?

Maar als je echt voor de allerbeste versterking gaat.. Die is op dit moment wat mij betreft de Lyngdorf TDAI3400

Die past net met z'n 36 cm diepte....
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 18:03:40 door minplus »

*

Frits

• 488
  • HiFi is emotie
« Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2019, 18:08:55 »
Die van mij is te groot  ;): Denon PMA 2010ae. Wel een dijk van een versterker.
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2019, 23:38:22 »
denk dat je er beter aan doet eens goed te luisteren naar wat je nu hebt .
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

seoman

• 1308
  • No Comment
« Reactie #25 Gepost op: 14 januari 2019, 00:11:29 »
Hmm,

Groet,
Leobus

Je hebt je speakers beluisterd op een andere versterker en andere ruimte en nog steeds geen slam.
Tja dan kun je er gif op innemen dat we een verdachte aanwijzen die jij niet benoemd hebt.
Hoezo verwacht jij SLAM uit te speakers te krijgen met een andere versterker?

Verder verbaast het mij dat je opzoek gaat naar bepaalde kwaliteiten van het geluid maar een futiliteit stelt als eis.
Stel er is een versterker die WEL slam aan je speakers mee kan geven.
Ga je dan echt die inbouwmaten blijven hanteren?

Naar mijn idee is het slam element helemaal geen lage frequentie maar eerder in de 100-1000hz range.
Wellicht is je filter herzien een weg die je kunt bewandelen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een smaak element zijn, waarbij jij gewoon iets anders wil dan goed geluid.
In dat geval is een DSP een prima middel
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

chansig

• 10957
« Reactie #26 Gepost op: 14 januari 2019, 12:36:38 »
Welke luidsprekers heb je dan?

Ik heb zelfbouw speakers. Dat zijn klonen van Verity Parsifal speakers. Wel een ander filter. Ooit door de zelfbouwaudio forumleden gekozen tot de zelfbouwspeaker van het jaar. En de winkelier waar ik de Accuphase heb getetst was ook onder de indruk van deze speakers. Die zijn echt wel goed. Voor plaatjes moet je op het zelfbouw audio forum of het highend forum wezen.

Groet,
Leobus

Dag Leo, ik denk dat niemand jouw speakers kent qua klank. Dus lijkt me lastig dat iemand een goed/helpend advies geven als het gaat om de invloed van een versterker op jouw speakers.

Zijn jouw speakers lastig speakers om het zo te noemen ? Zijn er leuke veelzeggende metingen van de speaker aanwezig ? En ook van bv in jouw ruimte ?

Of heb je het idee dat je ruimte geen factor is op het probleem wat je ervaart ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Leobus

• 548
« Reactie #27 Gepost op: 14 januari 2019, 15:33:14 »

Ik heb zelfbouw speakers. Dat zijn klonen van Verity Parsifal speakers. Wel een ander filter. Ooit door de zelfbouwaudio forumleden gekozen tot de zelfbouwspeaker van het jaar. En de winkelier waar ik de Accuphase heb getetst was ook onder de indruk van deze speakers. Die zijn echt wel goed. Voor plaatjes moet je op het zelfbouw audio forum of het highend forum wezen.

Groet,
Leobus

Dag Leo, ik denk dat niemand jouw speakers kent qua klank. Dus lijkt me lastig dat iemand een goed/helpend advies geven als het gaat om de invloed van een versterker op jouw speakers.

Zijn jouw speakers lastig speakers om het zo te noemen ? Zijn er leuke veelzeggende metingen van de speaker aanwezig ? En ook van bv in jouw ruimte ?

Of heb je het idee dat je ruimte geen factor is op het probleem wat je ervaart ?

Gr. Hans

Hans,
Ik weet niet of mijn speakers lastig zijn. Er zijn wel metingen aan gedaan door JeroenD toen hij het filter ontwierp. Die zijn op het zelfbouw forum te vinden. In mijn ruimte zijn geen metingen gedaan. Zoals je weet, speel ik in de huiskamer waar vaste dempingsmaatregelen niet gewenst zijn. Maar omdat ik het gemis aan SLAM ook in de winkel ervoer, denk ik dat akoestiek niet het ergste probleem is. Ik kan het verschil tussen het probleem met staande golven (Akoestiek dus) en gebrek aan SLAM best wel onderscheiden. Op dit moment denk ik dat het een geval van controle van de versterker is. Daarom zoek ik nu daarin de oplossing. Mocht het, na een aantal pogingen met andere versterkers proberen nog steeds niet lukken, dan ga ik wel weer naar de speakers kijken of daar nog wat te verbeteren valt. In DSP oplossingen zie ik echter niets. Nog nooit lekker horen klinken.

Groet,
Leobus

« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2019, 15:44:58 »
Een versterker met minder controle geeft eerder een gevoel van slam, dan een versterker met veel controle.
Heb je al met de opstelling gespeeld?

Ik ben benieuwd naar de metingen, kun je die posten? (ik ga ze natuurlijk niet opzoeken)
Tsakiridis - Auralic - Luxman - Oppo - GamuT - Vibex - audioquest

*

chansig

• 10957
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2019, 16:15:50 »

Groet,
Leobus

Gr. Hans

Hans,
Ik weet niet of mijn speakers lastig zijn. Er zijn wel metingen aan gedaan door JeroenD toen hij het filter ontwierp. Die zijn op het zelfbouw forum te vinden. In mijn ruimte zijn geen metingen gedaan. Zoals je weet, speel ik in de huiskamer waar vaste dempingsmaatregelen niet gewenst zijn. Maar omdat ik het gemis aan SLAM ook in de winkel ervoer, denk ik dat akoestiek niet het ergste probleem is. Ik kan het verschil tussen het probleem met staande golven (Akoestiek dus) en gebrek aan SLAM best wel onderscheiden. Op dit moment denk ik dat het een geval van controle van de versterker is. Daarom zoek ik nu daarin de oplossing. Mocht het, na een aantal pogingen met andere versterkers proberen nog steeds niet lukken, dan ga ik wel weer naar de speakers kijken of daar nog wat te verbeteren valt. In DSP oplossingen zie ik echter niets. Nog nooit lekker horen klinken.

Groet,
Leobus

Zou handig zijn als je die gegevens wel hebt.

Tenzij je aangeeft: Mijn oren/ervaring zijn leidend. Dan zou ik een dikke vette versterker met een stabiele voeding aanschaffen. Geen idee of je die, zonder vanuit de specificaties te kijken van een versterker, zo makkelijk kan vinden.

Mogelijk wil je hierin ook alleen advies vanuit ervaring en hetgeen men hoort.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers