*

Heintje

• 1685
Re: Kan je de hoofdtelefoon uitgang van je TV gebruiken?
« Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2019, 20:08:01 »
Ja, het is zo'n klein stereo koptelefoon plugje.
Een vriend van me (ook een muziekliefhebber) gebruikt die Soundsticks op die manier en naar volle tevredenheid op zijn platte TV.

Kijk ook eens op Marktplaats voor andere prijzen ...
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 20:13:15 door Heintje »

*

d'Oh!

• 3684
  • Mijn ringvingers zijn nog het meest bij de pinken
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2019, 09:48:05 »
Het is al een behoorlijke verbetering om computer speakers + sub te gebruiken op de TV. Ook het volume is prima. Ontdekte dat de L + R speakertjes van m'n Dell setje 8 ohm zijn... Wat is er eenvoudiger om met behoud van de interne electronica en regelunit die 8 ohm speakertjes te vervangen door een beter eveneens 8 ohm stelletje?... Iemand dat al eens gedaan?

« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 12:28:47 door d'Oh! »
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec)
Sony CDP C545 (cd) Sony DVP-NS400D (dvd/cd) Mission M32i (ls)

*

Tom!

• 5411
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2019, 20:55:53 »
Ik heb sinds de aankoop van een platte tv computerspeakers eraan gehad. Dat was, zelfs met een no-name cheapo 2.1-setje, een enorm verbrtering ten opzichte van de ingebouwde speakers. Sinds kort heb ik een soundbar met sub en dat scheelt weer een slok op een borrel. Vooral de modus waarin stemmen worden benadrukt is erg prettig voor tv kijken. Het geluid in standaardinstelling klinkt meer dan behoorlijk als je een muziekprogramma kijkt. Voor het échte werk heb ik nog een oude stereo videorecorder staan die aan de versterker hangt.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger