Help - Balansregeling bouwen voor koptelefoon
« Gepost op: 1 februari 2019, 16:49:32 »
Voor tv wordt thuis naat een soundbar ook een Sennheiser stereo koptelefoon (RS 175) gebruikt. Deze is aangesloten op de koptelefoonaansluiting van de tv. Echter kan de balans niet geregeld worden.

Is het mogelijk met een potmeter oid. zelf een balansregelaar te bouwen. Of zijn deze kant en klaar te koop.
Zelf dacht ik aan een kastje met een potmeter/balansregelaar die tussen de kabel wordt geplaatst zodat de balans kan worden geregeld. (1 luisteraar is slechter horend aan 1 oor en zo kan het geluid toch naar het midden  :))

Alle suggesties zijn welkom, ik ben geen elektronicus maar kan wel solderen en eea in elkaar zetten.

*

TANNOY

• 40455
Re: Help - Balansregeling bouwen voor koptelefoon
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2019, 17:06:45 »
je kan ook gewoon een klein versterkertje kopen 2 e hands, en deze aansluiten op je hoofdtelefoonuitgang van je tv, dan kun je ook de balans regelen.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

seoman

• 1289
  • No Comment
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2019, 17:58:19 »
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

minplus

• 8518
  • relax, don't do it
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2019, 18:26:28 »
je kan ook gewoon een klein versterkertje kopen 2 e hands, en deze aansluiten op je hoofdtelefoonuitgang van je tv, dan kun je ook de balans regelen.

X2
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

richard

• 4007
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2019, 13:34:41 »

Dit is voor lijnniveau; zul je voor een hoofdtelefoon de waarden misschien moeten aanpassen. 100 en 33 Ohm o.i.d. En ook nog wat meer Watt.
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2019, 13:37:37 door richard »
Genoeg is beter.

*

seoman

• 1289
  • No Comment
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2019, 16:20:43 »

Dit is voor lijnniveau; zul je voor een hoofdtelefoon de waarden misschien moeten aanpassen. 100 en 33 Ohm o.i.d. En ook nog wat meer Watt.

Nou dat lijkt mij niet.
Het is een draadloze koptelefoon die heeft dus geen vermogen nodig aan in de ingang en kan dus hoog ohmig aangestuurd worden.
Ik zelf zou voor 10K en 3k3 gaan ipv 100k en 33k.

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

richard

• 4007
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2019, 19:47:15 »

Nou dat lijkt mij niet.
Het is een draadloze koptelefoon die heeft dus geen vermogen nodig aan in de ingang en kan dus hoog ohmig aangestuurd worden.
Ik zelf zou voor 10K en 3k3 gaan ipv 100k en 33k.
Dat had ik even niet in de gaten. Wat de rest van je voorstel betreft heb je gelijk, 100k verwacht je eerder met een buizentrap.
Genoeg is beter.