*

TANNOY

• 40455
Re: Oudere generatie D/A converters wie gebruikt ze nog?
« Reactie #165 Gepost op: 11 februari 2019, 11:17:18 »
ook nog een mooie versterker.. :)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

« Reactie #166 Gepost op: 11 februari 2019, 11:33:14 »

Ik heb er nog zo eentje staan: een Onkyo Integra A8800 met 18-bit DAC.
Van binnen ziet hij er zo uit:

De specs:
Dynamisch vermogen 430 Watt @ 2 Ohm!
Ingebouwde 18 Bits DA converter.
1 x optische ingang
3 x coaxiale ingang
Ook te gebruiken als voorversterker.
2 Hz tot 100 kHz.
THD 0,008
Signaal ruis MM 94 dB
MC 75 dB
CD 107 dB
Gewicht 15,3 kg.

- 2x 100 Watt / 8 Ohm
- 390 Watt voeding
- Specifieke Onkyo Integra Power Transformer, NPT Onkyo 30 WF
- 18 ingangen : 1x Tuner, 2x Dat ( rec/play ), 2x Tape ( rec/play ), 2x Processor ( in/out ), 1x Pre - out, 1x Vdp, 1x Cdv, 2x Vcr ( rec/play ), 1x Video mon., 1x CD ( verguld ) , 1x Phono 1x Optisch Digital 1, 1x Optisch Digital 2, 1x Optisch Digital 3
- Grote luidsprekeraansluitingen, die ook geschikt zijn voor bananenstekkers!
- Phono cartridge (MC/ MM)
- Source direct
- Muting
- Toonregeling: Treble, Bass en Contrabass
- Sanken eindtorren
- Grote zware elco's van ongeveer 10 cm hoog (limonadeglaasje) en 30.000 µF zwaar, ter indicatie de meeste versterkers gaan tot 20.000.
- Ongeveer 16/17 kg
- Klankmatig zeer fraai gedetailleerd, open, dynamisch, zuiver en muzikaal

Ook een mooie dikke muziekdoos!
Bron digitaal:
Hifidelio Pro musicserver,
Cambridge Audio Stream Magic V1,
Phillips BDP-9600 blu-ray player.

Platenspeler:
JVC JL-A40

Amp:
JVC AX-Z1010tn
Qinpu A6000

Luidsprekers:
vd Hul Transmissielijn Monitors.

« Reactie #167 Gepost op: 11 februari 2019, 12:56:32 »
De 911 is inderdaad klasse a via digital input de z1010 niet.
Dat gewicht verschil is wel vreemd. Het lijkt mij sterk dat dat in de houten wangen zit van de 911.

Heb je jou JVC versterkers ook gereviseerd en er wat in verbeterd qua betere onderdelen?
Mijn JVC word ook gereviseerd en waar mogelijk verbeterd.

Ah, dat verklaart het denk ik, ik dacht dat de 1010 ook klasse A op de digitale ingang had.

Maar als dat inderdaad niet zo is; de 911 heeft een loeier van een metalen bovenplaat, nog eens bovenop de normale behuizing.
Die extra plaat weegt wel wat, ik neem aan dat deze toegepast is als extra koeling als de versterker in klasse A speelt, het wordt dan namelijk flink warm.

Het is jammer dat de Vintage Knob nooit toegekomen is aan het afronden van de JVC informatie, dat had al die details waarschijnlijk wat eenvoudiger vindbaar gemaakt.
Bron digitaal:

Platenspeler:
JVC JL-A40

Amp:
JVC AX-Z1010tn
Qinpu A6000

Luidsprekers:

*

Opa S.

• 7960
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #168 Gepost op: 11 februari 2019, 13:43:33 »
Heb je jou JVC versterkers ook gereviseerd en er wat in verbeterd qua betere onderdelen?

Nee, nog niet, maar dat is t.z.t. wel de bedoeling. In principe is een complete revisie (nog) niet echt nodig, maar wat wel heel belangrijk is is het nalopen en hersolderen van alle printplaten, bij voorkeur gewoon alles (wat wel een bereklus is).

Ik heb er wel een paar onderhanden gehad en de elco's waren eigenlijk altijd nog wel ok, maar om die ook gelijk mee te nemen als je het ding toch al open hebt is denk ik geen onverstandige keuze.
Homo sapiens non flatulat ad mensam / with sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

Opa S.

• 7960
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #169 Gepost op: 11 februari 2019, 13:44:19 »
En die Onkyo is zeker ook niet mis, vooral als hij 2 Ohm luidsprekerloads aan kan!
Homo sapiens non flatulat ad mensam / with sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

« Reactie #170 Gepost op: 11 februari 2019, 21:12:11 »

Nee, nog niet, maar dat is t.z.t. wel de bedoeling. In principe is een complete revisie (nog) niet echt nodig, maar wat wel heel belangrijk is is het nalopen en hersolderen van alle printplaten, bij voorkeur gewoon alles (wat wel een bereklus is).

Ik heb er wel een paar onderhanden gehad en de elco's waren eigenlijk altijd nog wel ok, maar om die ook gelijk mee te nemen als je het ding toch al open hebt is denk ik geen onverstandige keuze.

Oké ik ben benieuwd ik moet nog een rapportage terug krijgen van de metingen en wat er aan onderhoud moet gebeuren. En als het mee valt dan laat het 1 en ander doen volgens advies.
Hoop dat het qua prijs mee valt want de offerte voor totale revisie en upgrade valt hoog uit. Maar werd bij gezegd dat als uitgangspunt word genomen dat de versterker in vergane staat is..wat niet het geval is. Dat ik de prijzen met een slag om de arm moest nemen.
Hoe omschrijf jij de sound van jou JVCs? Ik kan de Z1010 het beste omschrijven als vol, beheerst en rustig zonder saai te klinken.
Bron digitaal:

Platenspeler:
JVC JL-A40

Amp:
JVC AX-Z1010tn
Qinpu A6000

Luidsprekers:

*

Bloom

• 658
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #171 Gepost op: 11 februari 2019, 21:58:07 »
En die Onkyo is zeker ook niet mis, vooral als hij 2 Ohm luidsprekerloads aan kan!
Hij doet het zelfs nog beter, want ik heb er eens Audiostatic DCI aangehangen die dippen tot 0,7 Ohm zonder dat hij in beveiliging vloog.
Deze Integra A8800 doet 2x100W/8Ω, 2x205W/4Ω en 2x430W/2Ω en dat kan hij dankzij een echte dijk van een voeding. Het ding is dan ook wel loodzwaar. ;)

« Reactie #172 Gepost op: 11 februari 2019, 22:16:35 »
Hij doet het zelfs nog beter, want ik heb er eens Audiostatic DCI aangehangen die dippen tot 0,7 Ohm zonder dat hij in beveiliging vloog.
Deze Integra A8800 doet 2x100W/8Ω, 2x205W/4Ω en 2x430W/2Ω en dat kan hij dankzij een echte dijk van een voeding. Het ding is dan ook wel loodzwaar. ;)

Met mijn gebrek aan technische kennis lijkt mij dat een goeie match! Als je tegenwoordig vergelijkbare kwaliteit nieuw wil aanschaffen moet je goed je best hebben gedaan op school lijkt mij.
Bron digitaal:

Platenspeler:
JVC JL-A40

Amp:
JVC AX-Z1010tn
Qinpu A6000

Luidsprekers:

« Reactie #173 Gepost op: 11 februari 2019, 22:25:29 »
Meer dan een verdubbeling van het vermogen bij halvering van de weerstand heb ik nog niet eerder gezien. 👍
Muziek, daar kikker je van op!

*

berret

• 2233
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #174 Gepost op: 11 februari 2019, 22:59:22 »
Meer dan een verdubbeling van het vermogen bij halvering van de weerstand heb ik nog niet eerder gezien. 👍
Maar jij bent dan ook niks gewend.

« Reactie #175 Gepost op: 11 februari 2019, 23:17:15 »
Maar jij bent dan ook niks gewend.
Klopt.
Muziek, daar kikker je van op!

« Reactie #176 Gepost op: 12 februari 2019, 07:46:34 »

Misschien een rare vraag maar als een luidspreker “dipt” wat doet ie dan of waar komt dat door?
Bron digitaal:

Platenspeler:
JVC JL-A40

Amp:
JVC AX-Z1010tn
Qinpu A6000

Luidsprekers:

« Reactie #177 Gepost op: 12 februari 2019, 14:14:17 »
Een speaker heeft voor gelijkspanning en wisselspanning en voor de verschillende frequentie's van die wisselspanning steeds
een andere weerstand / impedantie.
Voor bepaalde frequentie's kan die impedantie dan behoorlijk lager zijn en de speaker ' dipt ' daar dan.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

« Reactie #178 Gepost op: 12 februari 2019, 16:15:15 »
Een speaker heeft voor gelijkspanning en wisselspanning en voor de verschillende frequentie's van die wisselspanning steeds
Voor bepaalde frequentie's kan die impedantie dan behoorlijk lager zijn en de speaker ' dipt ' daar dan.

Heeft dan de gedraaide muziek invloed daarop?
Bron digitaal:

Platenspeler:
JVC JL-A40

Amp:
JVC AX-Z1010tn
Qinpu A6000

Luidsprekers:

*

seoman

• 1289
  • No Comment
« Reactie #179 Gepost op: 12 februari 2019, 16:35:10 »

Heeft dan de gedraaide muziek invloed daarop?

De impedantie wordt deels veroorzaakt door de reactantie en je kunt genoeglijk aannemen dat die ontstaat door de elektrische en de mechanische resonanties in het systeem. Ik durf zelfs te stellen dat de kamer invloed heeft op de impedantie van je systeem.
Niet de muziek, de muziek spreek hooguit de specifieke resonanties van het systeem aan.
De ene muziek kan deze verschijnselen wel makkelijker bloot leggen dan de ander.
Zo zijn veel speakers snel geneigt te gaan dreunen en zijn niet instaat een doffe klap te produceren.
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"