Dual 721
« Gepost op: 11 februari 2019, 13:09:00 »
Hoi Allemaal,

Na een ruime tijd radio stilte nu toch weer eens een vraag.

Ik heb mijn Dual platenspeler laten repareren, loopt weer als een zonnetje. Maar mijn Grado 500al element doet hem denk ik geen eer aan. Nou weet ik dat een Shure V15mk3 element de beste keuze blijkt te zijn. Maar: Heb ik het mis als ik zie dat deze niet meer origineel te krijgen zijn? Wil geen namaak of iets dergelijks.

Annderzijds. Wat is dan een leuk element voor in deze speler. Budget, absolute max is 200euro.

Ik weet dat er in het verleden al eerder over gesproken is maar dat zijn topics van een aantal jaar oud. Dus wie van jullie draait ook met een 721 of een 701 (redelijk verglijkbaar)? En welk element bevalt? Of wie weet een leuk element? Merk/type.

Even niet beginnen ver het feit dat het wel of geen high end speler is etc etc. Vin'k lief als je even bij het topic blijft.

Oja, hij heeft geen aarde aansluiting, de brom is bijna niet waarneembaar maar het lijktmij toch beter dit wel te doen, weet iemand waar de aarde op moet, ik ben redelijk handig dus op aanwijzing kan ik best wat maken.
Hierna ga ik tweaken, bezhuizin etc. Zal eens wat foto's posten.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite,

groet,

Andre
Luxman L590 ax2,
Sony scd777es,
Dual cs721,
B&W Matrix 801 mkIII

*

TANNOY

• 40972
Re: Dual 721
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2019, 13:30:11 »
prima tafel hoor..

Denon Dl110?

even uit mijn losse pols, ortofon OM elementen denk ik.

origineel naar mijn weten niet meer leverbaar (kan het mis hebben ) maar Jico leverde nog wel, maar weet niet of dat nog steeds zo is.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2019, 14:01:46 »
een nagoaka mp 110 , kost ongeveer 140 euro en een uitstekend element gezien de kost prijs .
de denon ook wel leuk maar buiten je budget
de ortofon om elementen ja persoonlijk luister ik liever naar de nagoaka die is wel wat rustiger de shure wordt een probleem gezien men ermee gaat stopen en ook de vervangnaalden dus lastiger te verkrijgen worden .
zelf heb ik nog een v 15 V b liggen maar dan is je budget niet ruim genoeg voor
en een massa draad wordt over het algemeen intern in de speler aan de massa van de speler gelegd niet dus die van de arm .
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2019, 14:03:40 »
de denon ook wel leuk maar buiten je budget

dat valt mee, 19 euro boven budget
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2019, 14:05:29 »
audiotechnica Vm 530en of 540Ml zijn ook erg mooi!

*

geerd

• 5761
  • scheun ja
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2019, 14:12:47 »
 ;D ;D ;D ;D max 200 dus denon te duur en at helaas in vergelijk is de nagoaka de beteren maar dat is weer smaak en persoonlijke keuze ik vind ze voor de prijs onderpresteren maar dat vind ik
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2019, 14:17:01 »
;D ;D ;D ;D max 200 dus denon te duur en at helaas in vergelijk is de nagoaka de beteren maar dat is weer smaak en persoonlijke keuze ik vind ze voor de prijs onderpresteren maar dat vind ik
Koek Koek

de nagaoka beter?

zeker niet!

je *** uit je nek  :angel: , het is net een nieuwe serie en meneer heeft ze natuurlijk allemaal weer gehoord en vergeleken , ik kan je vertellen ze presteren uit de kunst!
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2019, 14:19:52 door TANNOY »

« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2019, 14:31:47 »
Soms kan het ook zijn dat het budget misschien wat elastischer is. Ik ga mij eens orienteren op die Audio technica 540, die krijgt goede recensies.

Is die massa aan te sluiten daar waar ook de cinch ingangen naar toe gaan? Er zat ooit een 5din stekker aan, en die heb ik er zelf uitgesloopt maar weet niet meer of er massa aan zat hahaha, sukkel dat ik ben.
Is deze speler het waard om naar een MC element te kijken in die prijsklasse, of zeggen jullie laat rond die 200 de MC elementen voor wat ze zijn.

Thanks.
Luxman L590 ax2,
Sony scd777es,
Dual cs721,
B&W Matrix 801 mkIII

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2019, 14:38:14 »
Soms kan het ook zijn dat het budget misschien wat elastischer is. Ik ga mij eens orienteren op die Audio technica 540, die krijgt goede recensies.

Is die massa aan te sluiten daar waar ook de cinch ingangen naar toe gaan? Er zat ooit een 5din stekker aan, en die heb ik er zelf uitgesloopt maar weet niet meer of er massa aan zat hahaha, sukkel dat ik ben.
Is deze speler het waard om naar een MC element te kijken in die prijsklasse, of zeggen jullie laat rond die 200 de MC elementen voor wat ze zijn.

Thanks.
ik zou er niet zoveel op blindstaren of het nou een mc element is of niet, maar of de klank eigenschappen en de match een goede keuze  is met de arm

een goede MM kan ook echt zeer goed klinken.

« Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2019, 14:42:10 »
Ja idd,

Ik zit een beetje met het gegeven dat die Shure er zo geschikt voor was. Maar ik wil geen element wat niet meer genmaakt wordt. Het is volgens de kenners een wat zware arm. Als sla je me dood, ik weet het zelf niet. Effectieve armlengte zou 222mm zijn dus ja.
Die grado is het denk ik niet haha.Al hoor ik daarmee al meer ruimtelijkheid dan als ik het zelfde album op cd draai...
Luxman L590 ax2,
Sony scd777es,
Dual cs721,
B&W Matrix 801 mkIII

« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2019, 13:40:27 »
Damn, hoe voeg ik hier nog eens een afbeelding toe?
Ik wil een foto plaatsen met de vraag of iemand mij kan vertellen waar de grounding op aan moet sluiten.
Of kan dat ook via een PM?

Groet,

Andre
Luxman L590 ax2,
Sony scd777es,
Dual cs721,
B&W Matrix 801 mkIII

*

morph

• 14515
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2019, 13:57:05 »

« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2019, 13:17:16 »
Kan iemand mij vertellen hoe het aansluitpunt voor de massa officieel heet. Dan bedoel ik dat draaischroefje wat ook aan een versterker zit waar ik zo'n vorkje in vast kan draaien. Dan kan ik dat bestellen... Zoek me mottig maar kan het niet vinden.

Alvast dank!

Andre
Luxman L590 ax2,
Sony scd777es,
Dual cs721,
B&W Matrix 801 mkIII

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2019, 13:29:07 »

« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2019, 15:16:35 »
Thanks,

Het is ook eigenlijk niet meer dan een m3 of m4 boutje... Hmm dat krijg je zelf ook in elkaar geflikt. Het kan natuurlijk ook met een derde tulpstekker, een groene...
 We zullen zien.

Groet,

Andre
Luxman L590 ax2,
Sony scd777es,
Dual cs721,
B&W Matrix 801 mkIII