Pioneer SC-LX83 Ruis op een speaker uitgang
« Gepost op: 11 februari 2019, 17:15:56 »
Mijn Pioneer receiver geeft een constante ruis uit mijn achter midden surround links kanaal. Als ik de test tonen gebruik dan is het geluid ook zachter als de andere kanalen en dit scheelt flink wat.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de vraag gesteld aan een reparatie bedrijf in de buurt en die reageerden zonder de receiver gezien te hebben dat het de DSP chip is en het niet te repareren is.

Als ik de pre out uitgang gebruik dan is de ruis er niet. Of het dan ook zachter speelt is voor mij niet te testen. Maar zou dit betekenen dat het niet de dsp is?

Of een tip voor een persoon/bedrijf in de buurt van Tilburg die hem na zou kunnen kijken.

*

TANNOY

• 40767
Re: Pioneer SC-LX83 Ruis op een speaker uitgang
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2019, 17:26:05 »
lijkt me versterker gedeelte, denk 1 van de pioneer Klasse D versterker gedeeltes niet ok meer is.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

Re: Pioneer SC-LX83 Ruis op een speaker uitgang
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2019, 17:55:29 »
Daar dacht ik ook aan of de speaker terminal misschien. Iemand in de buurt van Tilburg die dit kan/wil repareren?

Of toch maar een eindversterker er achter hangen?