*

TANNOY

• 40455
Re: Metaal in je bed
« Reactie #30 Gepost op: 12 februari 2019, 14:39:31 »
maar goed, ik denk dat het allemaal wel mee valt?
anders was er denk wel ingegrepen.

zo niet, dan wacht er een taak voor een mod.
Hahaha, nu schrijf je het dus in feite wéér.

Maar goed, en dit geldt weer voor iedereen, laten we het verdere verloop van dit topic maar aan de topicstarter overlaten.

Citaat
Hahaha, nu schrijf je het dus in feite wéér.
nee ik zeg dat ik denk dat het wel meevalt...
zo niet dan hoor ik het graag van je.  :)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

geerd

• 5756
  • scheun ja
« Reactie #31 Gepost op: 12 februari 2019, 15:51:24 »
de bouw staal matten in vloeren en wanden moeten ook aan aarde zijn gekoppeld en niet voor niets .
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

Nicolas

• 18494
  • The more ambitious home installation
« Reactie #32 Gepost op: 12 februari 2019, 16:22:05 »
Maar die regel heeft totaal niks te maken met hoogfrequente straling zoals hier geopperd werd. Metalen objecten in huis die zelf geen elektrische voeding hebben en niet tot de vaste installatie van de woning behoren (badkuipen, CV...), zoals bijvoorbeeld kookpotten, klankschalen en jawel bedden, hoeven absoluut niet elektrisch aan de aarde gekoppeld te zijn. Voor zover het überhaupt zelfs toegelaten zou zijn.
about 0 seconds remaining

*

Celica TA40

• 26591
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #33 Gepost op: 12 februari 2019, 17:37:31 »
Ik vraag me (als niet-techneut) af wat (rand)aarde te maken heeft met (elektro)magnetische straling ???
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Regenpak

• 282
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #34 Gepost op: 12 februari 2019, 18:27:48 »
Ik vraag me (als niet-techneut) af wat (rand)aarde te maken heeft met (elektro)magnetische straling???
Eigenlijk niks. De zelfinductie van de veiligheidsaarde zelf maakt het vrijwel nutteloos in dit gebied. Hij is bedoeld voor veiligheid, dat het metaal waar je aankomt niet onder netspanning kan komen te staan. Mocht dat wel gebeuren klapt je aardlek eruit. Hoogfrequent energie vanaf pakkumbeet 10-100 MHz zal op geen enkele manier worden afgeleid of tegengehouden. WiFi zit op 2.4/5.8 GHz, da's nog 2-3 magnitudes hoger in frequentie. Hoe hoger de frequentie hoe harder de zelfinductie van een leiding die frequentie gaat tegenhouden. Die leiding kan zelfs als antenne gaan werken en zelf gaan stralen (radio - ik straal, van radius).

Tjerk

*

Niemand

• 21201
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #35 Gepost op: 12 februari 2019, 18:46:55 »
Ik denk niet dat dit een gekke vraag is ,denk eens aan de andere echt gevaarlijke straling die we allen ontvangen , door alles wat draadloos is in huis zoals wifi mobiele telefoon, decttelefoon,computerscherm diverse tvschermen etc  straks dat  listige 5g netwerk wat gewoon doorgedrukt wordt .
en alle zendmasten van iedere aard.
zorg dat je voor je gaat slapen alle blauw licht vermijd ,dus tv minder hard instellen qua blauw.
Het zelfde geldt voor  pc en laptop en telefoon ,en zo mogelijk alles wat niet uit kan op ecostand .
Vergeet de Ledlampen niet  ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

hrcc

• 724
« Reactie #36 Gepost op: 12 februari 2019, 19:01:59 »
staat je bed wel gericht op het zuiden?

Die van mij niet, beetje noord-oost.
Probleem ?

hoe voel je je?  ;D

Beetje opgeladen  ;D

Maar over het eigenlijke onderwerp, we zijn de hele dag overal omgeven door vele soorten straling.
Ik kan me niet voorstellen dat de veren in je bed je over het randje duwen van wat je aankan.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

Jeronimo

• 7869
« Reactie #37 Gepost op: 12 februari 2019, 19:34:57 »
staat je bed wel gericht op het zuiden?
Die van mij niet, beetje noord-oost.
Probleem ?
hoe voel je je?  ;D
Beetje opgeladen  ;D
Maar over het eigenlijke onderwerp, we zijn de hele dag overal omgeven door vele soorten straling.
Ik kan me niet voorstellen dat de veren in je bed je over het randje duwen van wat je aankan.
Het gaat volgens mij dan ook niet over het bedrandje duwen. :D Je kan wel zorgen dat je zoveel mogelijke bronnen van dergelijke straling, d.w.z. zenders van dergelijke straling, voor zover je dat in je macht hebt, uit je directe omgeving te weren. Zeker met betrekking tot de slaapkamer, waar je toch 8 uur per dag verblijft. Voor de lange termijn. Wat pocketveren in een matras betreft, laat ik zeggen dat ik hier geen mening over heb. Wel heb ik een standpunt over het volgende. Ik wens geen wifi zendmast in mijn directe omgeving. Geen mobiel aan je kop houden als deze een satellietverbinding aan het maken is, zeker niet als je de signaalsterkte van de mobiel niet kent en/of in de auto zit. Geen werkende mobiel de hele dag in je broekzak houden of op het hart. Er komt hier in huis geen wifi netwerk in wat voor vorm dan ook. Alles is met elkaar verbonden via kabel. Geen dect-telefoons bij mij en de buren bij de tussenmuur. Ik ga echt niet met een aluminium hoedje in de auto zitten, ;) De afgelopen jaren heb ik evenwel op dit vlak in praktische en juridische zin te veel - en geverifieerd - gezien en meegemaakt om het fenomeen van elektromachnetische straling niet serieus te nemen. Als TS de vraag heeft gesteld met de hoop medestanders in een eerder bepaalde mening te vinden, zal hij hier denk ik niet bediend zal gaan worden. Ik geef hierbij overigens expliciet aan mijn evenbeschreven standpunt niet verder te onderbouwen, maar geef deze reactie om aan TS nog enigszins goed te doen.

« Laatst bewerkt op: 12 februari 2019, 19:40:10 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
Audioquest

« Reactie #38 Gepost op: 12 februari 2019, 19:54:35 »
Ik denk dat ik het verder maar laat rusten. mischien komt dit onderwerp nog eens op Radar en kan Antoinette Hertzenberg hiermee aan de slag. het zal mijn tijd wel uitdienen. Ik ben tenslotte 71. :(

*

Jeronimo

• 7869
« Reactie #39 Gepost op: 12 februari 2019, 20:21:53 »
Een ieders voorrecht. Om het te laten rusten.  ;)
AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
Audioquest

*

Heintje

• 1679
« Reactie #40 Gepost op: 12 februari 2019, 23:39:17 »
Half Nederland heeft problemen met de nachtrust, dus dat je er over nadenkt is normaal.

Probeer uit wat je denkt wat kan werken.
Doe waar je je lekker bij voelt: gemoedsrust is goed voor de broodnodige nachtrust.
En trek je niet teveel aan van de commentaren hier.

Van harte gemeend: welterusten 's nachts!

*

Regenpak

• 282
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #41 Gepost op: 13 februari 2019, 07:06:31 »
Ik kan er niks aan doen, maar elke keer als ikdit topic zie krijg ik een associatie met Hennep in je shag...

Tjerk

*

richard

• 4007
« Reactie #42 Gepost op: 20 februari 2019, 20:12:34 »
Genoeg is beter.

*

thanatos

• 1790
  • Cum non tum age
« Reactie #43 Gepost op: 21 februari 2019, 10:40:56 »
Ik heb ook een stalen/ijzeren bed en veren in het matras.. de wifi aan en gsm naast het bed.. smorgens heerlijk geprogrammeerd weer wakker  ;D
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil A2- Mac Mini i7 - Audio Research lampjes

*

hrcc

• 724
« Reactie #44 Gepost op: 21 februari 2019, 11:09:01 »
Ik zet mijn telefoon in de slaapstand, komen mijn bitjes ook tot rust.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !