*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
  • Don't grow up, it's a trap !
Re: Op bezoek bij Jerry
« Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2019, 01:06:24 »
Die ken ik niet  ???
Niet dat dát nou veel zegt hoor. Is dat het merk, Genesis ?
Maar ja, zo doe je soms in een wat impulsieve bui een verkoop (of aankoop) waarvan je achteraf denkt: FUCK !!!!!!!  Ik heb zo langzamerhand al een aardige verzameling aan luidsprekers (vooral die) en versterkers gehad en weer verkocht. Zo ook bijvoorbeeld een HK PM-665Vxi. Wat een BEEST was/is dat. Loeizwaar, 2 x 150 Watt op de Cabasse Clipper. Man, dat ging zo hard dat je er tegenaan kon leunen !!! Maar niet erg verfijnd qua geluid, en dat beuken ben je al vrij snel beu (net als je buren, trouwens )

Wat voor iets was dat ? Die Genesis speaker ?

Groeten, Guus.
"Wie met de stroom mee drijft, is het eerste bij het afvoerputje".

Yamaha CX-50, Yamaha MX-50, Denon DCD-2560, Dual CS-503, Sony SS-X90ED, Onkyo Integra A-8190, Denon DCD-960, Quadral Odin MK III

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #46 Gepost op: 15 februari 2019, 01:10:11 »
ik heb ook wat spijt van mijn adams  :'(

maar ja, het leven gaat door  :)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Heintje

• 1732
« Reactie #47 Gepost op: 15 februari 2019, 01:15:55 »
Die Genisis was de kleinste uit de range. Ik had eigenlijk één maat groter besteld met een passieve basradiator erin, maar deze werd naar me toe gestuurd.
Na aanvankelijke ontevredenheid was dit model (gesloten kast) érg goed en het kon nog hard ook.

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #48 Gepost op: 15 februari 2019, 01:53:55 »
Nou ben ik toch heel benieuwd hoe die DM6 bij mij thuis gaat klinken. Binnenkort even een stelletje bij Jerry oppikken om thuis aan de tand te voelen. Punt alleen dat de linker onherroepelijk met de woofer ter hoogte van het bankstel komt, op ongeveer 50 cm afstand... ben benieuwd of ik dat ga merken.

Wat is jullie mening over de P40 van Tannoy ? Geen DC, maar toch... En de Quadral Shogun MK V of MK VI ? Of de Amun ?
Beiden met die bandtweeter. Iemand in de buurt van Breda die deze of de Tannoy's heeft staan en waar ik ze mag beluisteren ? Andere akoestiek,  maar toch aardig om een indruk te krijgen met wat eigen muziek. En, in de buurt van Breda is betrekkelijk hoor. Een kilometer of 50, 60 wil ik er best voor rijden.

Of een andere suggestie ? Jullie hebben nu wel een idee wat ik zoek, toch ? Alle advies en hulp is van harte welkom !
Ik kruip nu toch maar m'n mandje in... Morgen nog even wat huisbezoeken doen, fris en fruitig ;-)

Groeten, Guus.

Yamaha CX-50, Yamaha MX-50, Denon DCD-2560, Dual CS-503, Sony SS-X90ED, Onkyo Integra A-8190, Denon DCD-960, Quadral Odin MK III

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #49 Gepost op: 15 februari 2019, 02:04:07 »
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

hrcc

• 724
« Reactie #50 Gepost op: 15 februari 2019, 07:49:01 »
De Amun mk5 heb ik gehad en daarmee kom je aan laag niet tekort, in mijn beleving.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

TANNOY

• 40972
« Reactie #51 Gepost op: 15 februari 2019, 11:25:28 »
De Amun mk5 heb ik gehad en daarmee kom je aan laag niet tekort, in mijn beleving.
als ik de testen lees van zijn sony luidsprekers dan die ook niet.  ???

*

hrcc

• 724
« Reactie #52 Gepost op: 15 februari 2019, 14:36:25 »
Ik denk eigenlijk ook dat het niet kan, zacht spelen en toch een vol geluid.
Daar zijn toch wel wat meer decibellen voor nodig.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

thanatos

• 1840
  • In het land der blinden is éénoog koning
« Reactie #53 Gepost op: 15 februari 2019, 15:41:23 »
Bij mij thuis kan dat doch zeker. Kwestie van goede akoestiek en luidsprekers.

@ TS ik heb een paar B&W DM6 staan die weg mogen. Zijn een gerestaureerd paar in origineel wit, details via PM
Yoko wekkerradio

*

thanatos

• 1840
« Reactie #54 Gepost op: 15 februari 2019, 15:44:30 »
Nou ben ik toch heel benieuwd hoe die DM6 bij mij thuis gaat klinken. Binnenkort even een stelletje bij Jerry oppikken om thuis aan de tand te voelen. Punt alleen dat de linker onherroepelijk met de woofer ter hoogte van het bankstel komt, op ongeveer 50 cm afstand... ben benieuwd of ik dat ga merken.

Wat is jullie mening over de P40 van Tannoy ? Geen DC, maar toch... En de Quadral Shogun MK V of MK VI ? Of de Amun ?
Beiden met die bandtweeter. Iemand in de buurt van Breda die deze of de Tannoy's heeft staan en waar ik ze mag beluisteren ? Andere akoestiek,  maar toch aardig om een indruk te krijgen met wat eigen muziek. En, in de buurt van Breda is betrekkelijk hoor. Een kilometer of 50, 60 wil ik er best voor rijden.

Of een andere suggestie ? Jullie hebben nu wel een idee wat ik zoek, toch ? Alle advies en hulp is van harte welkom !
Ik kruip nu toch maar m'n mandje in... Morgen nog even wat huisbezoeken doen, fris en fruitig ;-)

Groeten, Guus.

Echte Tannoy zijn DC drivers. Zo'n P40 is leuk maar echt niet meer dan dat. De goede typen Quadral zijn op leeftijd en defecte bandtweeters kunnen probleem zijn/worden.

Wil je een mooie luidspreker die betaalbaar is kijk dan eens naar een Elipson 1303 in goede staat. De DM6 in goede staat zijn ook fijne luidsprekers.
Yoko wekkerradio

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #55 Gepost op: 15 februari 2019, 15:56:15 »
wat vind je hiervan?

https://link.marktplaats.nl/m1374088410
Die ga ik beluisteren,  dank voor de tip !

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #56 Gepost op: 15 februari 2019, 16:02:15 »

Nee, klopt, kan aan mij liggen, akoestiek, geen idee.... En misschien vraag ik dus wel iets wat niet kan. Sluit ik niet uit, zeker niet.Boven heb ik een stel Quadral Odin luidsprekers.  En die klinken bij laag volume .......lekkerder. Maar verder zijn de Sony's stukken beter, dus wat ik zoek is een soort van symbiose tussen die twee. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar zo ervaar ik het. 
als ik de testen lees van zijn sony luidsprekers dan die ook niet.  ???

*

i2Paq

• 3212
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #57 Gepost op: 15 februari 2019, 16:12:38 »
Wil je een mooie luidspreker die betaalbaar is kijk dan eens naar een Elipson 1303 in goede staat.

Ik "hoor" daar veel over; wat maakt deze zo bijzonder?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

thanatos

• 1840
« Reactie #58 Gepost op: 15 februari 2019, 16:20:19 »
Is een goed afgestemd concept. Woofer in bandpass config in de kast. Audax papier woofer voor het mid (in oude versies zelfde voor het laag) en Siare tweeter. Deze laatste is vrijwel altijd stuk gespeeld maar goed te repareren.

Soms pik je ze op met wat werk voor €250,- en dan heb je veel luidspreker voor het geld. De laatste versie met ribbon tweeter is ook leuk maar weer wat duurder.
Yoko wekkerradio

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #59 Gepost op: 15 februari 2019, 17:05:10 »
Is een goed afgestemd concept. Woofer in bandpass config in de kast. Audax papier woofer voor het mid (in oude versies zelfde voor het laag) en Siare tweeter. Deze laatste is vrijwel altijd stuk gespeeld maar goed te repareren.

Soms pik je ze op met wat werk voor €250,- en dan heb je veel luidspreker voor het geld. De laatste versie met ribbon tweeter is ook leuk maar weer wat duurder.
Die zijn erg mooi inderdaad. Het enige, stevige, minpunt vindt ik het lage rendement van , ik dacht , 80 dB  bij1W op 1 meter. De impedantie is dan weer wel een vriendelijke  8 Ohm.