*

Wim72

• 1989
Re: Op bezoek bij Jerry
« Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2019, 12:52:52 »
Conus moet zo stijf en licht mogelijk, ophanging afhankelijk van het ontwerp: inhoud, gesloten, bassreflex etc...

*

a.b.

• 9706
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2019, 13:03:54 »
Er zijn luidsprekermerken die hier het zg low-loss principe toepassen op de woofers.

Heb je hier voorbeelden van ?

Deze vraag is niet met het "o,ja, bewijs dat maar eens" toontje gesteld  :D
Geschreven tekst kan soms wat vinniger overkomen dan bedoeld.

Terechte vraag. Dali past het principe toe in sommige lijnen, maar ik vermoed dat veel meer fabrikanten dit doen want het is een mooi streven. En tegelijkertijd: het is maar welke waarde je eraan hecht. Oren zijn minder gevoelig voor lage tonen op lage volumes en dan kunnen fabrikanten hoog en laag springen met hun ontwerpen: echt horen doe je het niet. Misschien een beetje.. Maar dat kan net genoeg zijn.

Als je wat breder zoekt naar luidsprekermerken die veel tijd en aandacht besteden aan de ophanging, het conusmateriaal en het aantal cm2 dan kom je uit op veel meer merken.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

hrcc

• 724
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2019, 14:50:35 »
Er zijn luidsprekermerken die hier het zg low-loss principe toepassen op de woofers.

Heb je hier voorbeelden van ?

Deze vraag is niet met het "o,ja, bewijs dat maar eens" toontje gesteld  :D
Geschreven tekst kan soms wat vinniger overkomen dan bedoeld.
nou ik vind het wel dat toontje hoor

;D :angel:

Hee, jij, het is mooi weer, neem je hond mee voor een extra rondje om !!!

@Wim72,
Ik was laatst bij Grf-2 (oud forumgenoot) en hij liet me zijn 15 inch Tannoys horen.
Die woofer was echt slap te noemen maar de laagweergave zeker niet !
Als je met je vinger zachtjes drukte en er overheen bewoog kon je hem echt makkelijk indrukken.
Uitzondering bevestigd de regel ?
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

i2Paq

• 3208
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2019, 14:59:47 »

@Wim72,
Ik was laatst bij Grf-2 (oud forumgenoot) en hij liet me zijn 15 inch Tannoys horen.
Als je met je vinger zachtjes drukte en er overheen bewoog kon je hem echt makkelijk indrukken.

Naast de IMF TLS80 is de 15" Tannoy de enige waarbij het laag mij kan bekoren.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
  • Don't grow up, it's a trap !
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2019, 18:29:29 »

@Wim72,

Naast de IMF TLS80 is de 15" Tannoy de enige waarbij het laag mij kan bekoren.
Erg fraai inderdaad maar die kan ik écht niet kwijt, helaas.....
Ik kan een stel DM 6 luidsprekers uitproberen thuis, ben erg benieuwd hoe dat klinkt en ook naar het verschil met mijn Sony's.
@Hans : Het laag uit de sub is op zichzelf prima, zeker. Maar ook hier zijn de mogelijkheden om te schuiven uitermate beperkt. Wel heb ik er spikes onder geplaatst en op 2 betontegels.
"Wie met de stroom mee drijft, is het eerste bij het afvoerputje".

Yamaha CX-50, Yamaha MX-50, Denon DCD-2560, Dual CS-503, Sony SS-X90ED, Onkyo Integra A-8190, Denon DCD-960, Quadral Odin MK III

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #35 Gepost op: 14 februari 2019, 18:31:06 »
12 inch?
zijn wat kleinere tannnoy ontwerpen /luidsprekers te vinden
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #36 Gepost op: 14 februari 2019, 18:36:52 »
De DM 6  heb ik ook bij Jerry gehoord en die heeft er een aardige woofer van 25 cm in hangen  ;D   En mij staat bij dat die bij laag volume al compleet klonk, niet dun of zo. Nou nog iemand vinden die een paar Shogun's kan missen voor een weekje.  ::) Wat een leuke hobby hebben we toch hè.
Die 12 inch Tannoy......heb je daar een type van ? Zijn ze een beetje betaalbaar ?

Yamaha CX-50, Yamaha MX-50, Denon DCD-2560, Dual CS-503, Sony SS-X90ED, Onkyo Integra A-8190, Denon DCD-960, Quadral Odin MK III

*

TANNOY

• 40896
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #38 Gepost op: 14 februari 2019, 18:51:18 »
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/tannoy-dmt12-469466909.html
Dank je, een dual concentric.... das een echte ! Helaas voor mij te duur, budget maximaal €500,- Niet erg wild, nee, maar er moet nog het één en ander in huis gebeuren ook. Vloertje, wanden.....zijn ook geen grapjes.

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #39 Gepost op: 14 februari 2019, 19:06:15 »
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/tannoy-dmt12-469466909.html
Dank je, een dual concentric.... das een echte ! Helaas voor mij te duur, budget maximaal €500,- Niet erg wild, nee, maar er moet nog het één en ander in huis gebeuren ook. Vloertje, wanden.....zijn ook geen grapjes.
dan gaan D C tannoys uit die range niet lukken inderdaad ,losse units zou je nog kunnen zoeken en zelf een kast maken..

GRF2 forumlid heeft vast nog een tekening..

ik heb ergens ook nog wel wat liggen denk ik.

maar losse units zijn soms ook niet de goedkoopste, maar 12 inch ligt denk wat beter dan in de markt..

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #40 Gepost op: 14 februari 2019, 19:18:28 »
dan gaan D C tannoys uit die range niet lukken inderdaad ,losse units zou je nog kunnen zoeken en zelf een kast maken..

GRF2 forumlid heeft vast nog een tekening..

ik heb ergens ook nog wel wat liggen denk ik.

maar losse units zijn soms ook niet de goedkoopste, maar 12 inch ligt denk wat beter dan in de markt..

Nou, verder dan een brak vogelhuisje ben ik nooit gekomen dus tsja. Ik ben hulpverlener van beroep en allesbehalve een handige Harry. Voor mij is een kant en klare set hetgeen wat ik zoek. Dat het hout of fineerwerk geschuurd en/of gelakt moet worden is geen punt, dat kan ik dan weer wel. 

*

TANNOY

• 40896
« Reactie #41 Gepost op: 14 februari 2019, 19:20:38 »
nou top, een tannoy kan best een brak vogelhuisje zijn  ;D

denk dat GRF2 je best wil helpen, het is geen rocket science (sommige ontwerpen)

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #42 Gepost op: 14 februari 2019, 19:26:30 »
nou top, een tannoy kan best een brak vogelhuisje zijn  ;D

denk dat GRF2 je best wil helpen, het is geen rocket science (sommige ontwerpen)
Lol. Jij overschat mijn handigheid, echt :-)
Al zou het met (veel) hulp wel een interessant leerproces kunnen zijn.... Hmmmmmm.... Toch even niet wegstrepen als optie.

*

Cabasse Gallion

• **
  • 71
« Reactie #43 Gepost op: 14 februari 2019, 19:32:05 »
Cabasse? ;D JMR?
Zie mijn Nickname. Als ik die ooit kan bemachtigen, gesteld dat mijn bankrekening meewerkt. Ooit een stel Clippers gehad met een Luxman MQ-3600 eindtrap en een HK Citation ( Twelve ? ) voortrap. Mijn hemel, dat was mooi.... Met mijn stomme kop verkocht. Levensgrote idioot die ik was, achteraf bezien.

*

Heintje

• 1703
« Reactie #44 Gepost op: 14 februari 2019, 23:32:06 »
Zo heb ik ooit met mijn stomme kop de onderstaande luidsprekers verkocht (plaatje van internet):

Volgens mij werden ze in Nederland geïmporteerd door De Haan en ze waren niet goedkoop en erg goed.