Re: Kef R-serie of Dynaudio voor Metal?
« Reactie #45 Gepost op: 11 maart 2019, 17:14:44 »
Ga zeker niet zomaar de speakers vervangen. Dynaudio b.v. heeft fijn hoog, maar mist verder veel. Toch speakers voor meer rustige muziek. En las een recensie over de Excite x38 die volgens de recensent wat erg frisjes klonk en hij adviseerde een buizenversterker hierop te zetten. Dan ook zeker geen speaker voor mij.

Ga daarom toch zeker eens de Loki proberen. Maar volgens de site toch pas leverbaar vanaf 11 april. Ik kreeg als antwoord op de mail 11 maart dus heb maar weer een mail gestuurd wat nu de correcte datum is.

*

TANNOY

• 40221
« Reactie #46 Gepost op: 11 maart 2019, 17:17:49 »
Ga zeker niet zomaar de speakers vervangen. Dynaudio b.v. heeft fijn hoog, maar mist verder veel. Toch speakers voor meer rustige muziek. En las een recensie over de Excite x38 die volgens de recensent wat erg frisjes klonk en hij adviseerde een buizenversterker hierop te zetten. Dan ook zeker geen speaker voor mij.

Ga daarom toch zeker eens de Loki proberen. Maar volgens de site toch pas leverbaar vanaf 11 april. Ik kreeg als antwoord op de mail 11 maart dus heb maar weer een mail gestuurd wat nu de correcte datum is.
dynaudio maakt mindere luidsprekers, zoals elk merk dat bijna wel heeft..
je kan niet zomaar zeggen, Dynaudio heeft mooi hoog.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

« Reactie #47 Gepost op: 12 maart 2019, 13:24:15 »
Toch wel benieuwd naar de klank van andere speakers. Hoop binnenkort toch een Dali oberon 7 en een Kef r te beluisteren. En natuurlijk Dynaudio, hoewel de algehele teneur wel is dat dit geen merk is voorm ijn muziek. En de monitoren van Dynaudio zijn vreemd genoeg altijd beter dan hun vloerstaanders.

« Reactie #48 Gepost op: 14 maart 2019, 05:17:26 »
Citaat
Metal kan door elke speaker prima weergegeven worden. Het probleem ontstaat als je wat harder wilt gaan spelen

dat geld voor meer complexe muziek..de energie die dan nodig is, is vaak niet meer op te brengen,het word dan een rommeltje.

ook metalklinkt hier niet zo best(ten eerste het is niet mijn muziek) ten tweede het is niet vaak goed opgenomen, en dan komt het er niet best uit.

enige wat dan wel kan is dat je luidsprekers niet dichtlopen en en het geluiid enigzins in toom blijft.

maar als het al niet best is opgenomen en je gaat het wat harder afspelen, dan vind ik het meestal helemaal niet meer om aan te horen...maar als dat je favoriete muziek is, dan is wat aanpassing aan het geluid door een EQ een snelle prima oplossing.
Tannoy, kappen nou?, jij vergelijkt geen appels met peren maar uien met bananen?, die best lekker kunnen zijn? Een fabrikant moet bijv een 3 weg speaker systeem kunnen leveren voor een hoogst aannemelijk bedrag per speakert? Als je dan stiekum gaat kijken in de speakerkast zit er ineens niets wat betreft een scheidingsfliter bij de goedkoopste varianten? Een speakerbouwer die er bijv wel aandacht aan besteed als een B&W kost ook gelijk aanzienlijk meer?, zo ook een Infinit... durf het bijna niet te zeggen want jij hebt er niks mee, maar "Tannoy", (niet jij) maakte ook monster Metal speakers, weet ik uit ervaring. Dat kwam door de bouw van de kasten zonderrrrr subwoofer gat erin, hoe men ook zegt het is de versterker die de driver onder controle houd?, ook de weggelopen luchtdruk doet iets aan de reactiesnelheid van de woofer? Ook gehoort van Push Pull?, ik heb hier een setje Reference 30 die Christus van Nazareth nog heeft gehoord uit hetzelfde tijdperk, ik garandeer je, op MachineHead Davidian knallen je hoornvliezen, " het stereobeeld is über!", en echt zeer moeilijk weer te geven, jah ze zijn gerefoamded maar de Infinity's ref 60 doen het nog eens weergaloos over en nog harder op mijn, "wannaby", echte versterker?, die Infinity's 60 heb ik net een week of zo?, ook gerefoamed en 2e hands maar aan karakteristiek verloren ze niets? En ja voor een echte metalhead moet je geluid niet alleen kunnen horen?, het mag ook pijn doen lol  :). Als het maar ten alle tijden zuiver blijft. En speakers die alle muziek juist weergeven geloof ik echt niet in, heeft niets te maken met goed of niet goede opname maar met karakteristiek van de speaker en muziek genre? mijn duifje is gecharmeerd van Kate Bush, Bjork?, Human behavior? (ja dan wordt het echt eng?), luister jij a.j.b.  dat ff en zoek daar eens even een paar speakers op uit? Dat terwijl jij graag Bob Marley luistert, Machine head?, BB King, Dire Straights, Madnes?, U2, en zo zitten wij hier eigenlijk in een spagaat wat betreft muziek genres die allemaal goed zouden moeten kunnen klinken? Onmogelijke opgaaf voor een speakerbouwer/fabrikant, behalve dat Infinity er hier het best uitsprong anders had ik mijn Tannoy's nog steeds gehad? Of ik zou nog eens rond moeten gaan luisteren wie nu leading is?, mijn kennis is zeer zeker gedateert en op basis van decennia terug, maar die van jouw dan?, wanneer beluisterde jij nog recentelijk op de markt gebrachte speakers door gerenomeerde merknamen?, eerlijk zijn he?, er word mogelijk veel waarde gehecht aan jouw antwoord gezien je tot de Goeroe's schijnt te behoren op dit forum? jij hebt mij ook zo maf gekregen Cordial speakerdraad te gaan proberen?, nou ik ga het meemaken, van het weekend nog!, ik wil altijd leren of mijn opvattingen aanpassen aan een andere zienswijze en zeker als er zo gezegt lucht verkocht zou worden? (Mit), Waarom zit er nu geen handen voor de ogen smily in de smily's als beschikbaar  ;) dan had ik die ingesloten Tannoy! We gaan het hier meemaken en ondervinden. En het kiezen van speakers aansluitend bij jouw wensen gaat alleen lukken als je jouw persoonlijke cd's meeneemt naar die audiozaak waar jij je toekomstigge speakers kunt beluisteren, erover praten is leuk maar draagt niet bij aan de besluitvorming of mogelijke miskoop. Ga erheen, draai je meegebrachte versterker open of die er al staat van vergelijkbare kwaliteit, maar probeer het in ieder geval 100% uit indien mogelijk?

*

chansig

• 10940
« Reactie #49 Gepost op: 14 maart 2019, 07:56:47 »

Stoffel zou je ajb enters willen gaan gebruiken. Voor mij is dit echt niet te lezen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

TANNOY

• 40221
« Reactie #50 Gepost op: 14 maart 2019, 11:20:08 »
Citaat
Een fabrikant moet bijv een 3 weg speaker systeem kunnen leveren voor een hoogst aannemelijk bedrag per speakert? Als je dan stiekum gaat kijken in de speakerkast zit er ineens niets wat betreft een scheidingsfliter bij de goedkoopste varianten?

natuurlijk , ook daarin heb je verschillende kwaliteit , zowel in luidsprekerunit als in het filter, en de kast materialen en vormen, dit bepaald oa de prijs.

Citaat
Een speakerbouwer die er bijv wel aandacht aan besteed als een B&W kost ook gelijk aanzienlijk meer?

het ligt er maar aan welk model, dit is ook een merk met een dikke marge, welke qua prijs meestal hoog blijft.

Citaat
maar "Tannoy", (niet jij) maakte ook monster Metal speakers, weet ik uit ervaring. Dat kwam door de bouw van de kasten zonderrrrr subwoofer gat erin

de modellen met Subwoofer gaten (hoe jij het noemt) we noemen dat de baspoorten., die zijn meer dan capabel daarvoor en met die (gaten) zijn de mooie modellen.

Citaat
jah ze zijn gerefoamded maar de Infinity's ref 60 doen het nog eens weergaloos over en nog harder op mijn, "wannaby", echte versterker?
als ze gerfoamed zijn, maakt dat niks uit , en zijn ze gewoon weer ok. (mits goed gerefoamed)

Citaat
En speakers die alle muziek juist weergeven geloof ik echt niet in, heeft niets te maken met goed of niet goede opname maar met karakteristiek van de speaker en muziek genre?

een luidspreker is gewoon een weergever, als we deze te neutraal (misschien TE goed) maken, dan vallen de meeste opnames en onze muziek door de mand, daarom bouwen luidspreker fabrikanten luidsprekers die te behapstukken zijn voor eengrote doelgroep, ze moeten ook afzet hebben.

Citaat
mijn kennis is zeer zeker gedateert en op basis van decennia terug, maar die van jouw dan?, wanneer beluisterde jij nog recentelijk op de markt gebrachte speakers door gerenomeerde merknamen?, eerlijk zijn he?

te vaak!  :( ;D

Citaat
word mogelijk veel waarde gehecht aan jouw antwoord gezien je tot de Goeroe's schijnt te behoren op dit forum?

alsjeblieft niet zeg!als ik daar op uit zou zijn, had ik niet op dit forum gezeten.

Citaat
En het kiezen van speakers aansluitend bij jouw wensen gaat alleen lukken als je jouw persoonlijke cd's meeneemt naar die audiozaak waar jij je toekomstigge speakers kunt beluisteren

nou eigenlijk gaat dat niet!
mensen nemen vaak een cdtje of usb stick mee met een aantal nummers, dat zijn hun beste nummers, en dan gaan ze die beluisteren inde akoestiek en de set van de winkel..

Het beste is thuis beluisteren over een langere periode, en dan zal je zien dat jje niet alleen je mooiste opgenomen nummers gaat beluisteren en ook andere muziek gaat beluisteren die je waarschijnlijk mooier vind dan die top opgenomen nummers.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Bongo

• 177
« Reactie #51 Gepost op: 14 maart 2019, 12:53:13 »
En dat is een best lastige afweging. Kies je uiteindelijk voor de speakers die de topopnames het beste weergeven, maar die bij mindere opnames (wat wel prachtige muziek kan zijn) alle tekortkomingen genadeloos laten horen of voor de meer vergevingsgezinde speakers, waarop de mindere opnames nog acceptabel klinken, maar de topopnames niet maximaal uit de verf komen?

« Reactie #52 Gepost op: 15 maart 2019, 11:46:58 »
Het laatste. Want in mijn genre zijn er meer minder goede dan top opgenomen muziek. Van een recensent kreeg ik de tip om de volgende speakers te belusteren:

Vriendelijke speakers:

Dynaudio (vaak heel neutraal, nooit fel)
    Sonus Faber (neigt naar wat warm)
    Teufel (beetje goedkoop en minder mooi mid / laag)
    KEF R-serie (heel neutraal, beetje up frond in mid)

*

TANNOY

• 40221
« Reactie #53 Gepost op: 15 maart 2019, 11:56:59 »
Het laatste. Want in mijn genre zijn er meer minder goede dan top opgenomen muziek. Van een recensent kreeg ik de tip om de volgende speakers te belusteren:

Vriendelijke speakers:

Dynaudio (vaak heel neutraal, nooit fel)
    Sonus Faber (neigt naar wat warm)
    Teufel (beetje goedkoop en minder mooi mid / laag)
    KEF R-serie (heel neutraal, beetje up frond in mid)

mijn ervaring
Dynauadio , niet doen
Sonus faber, ligt eraan welk model, maar kan wat vergevingsgezinder zijn.
Teufel, aardige luiidspreker, niet verkeerd, maar vind je tannoys mooier.
Kef R serie, goede luidspreker, maar mijnziens niet geschikt voor het werk wat jij wilt.

eerlijk gezegd, mijn ervaring met symphonische rock muziek en soms wat steviger, brengt me altijd terug naar tannoys.
dit kunnen die dingen gewoon.
en ik neem voor lief dat de opnames niet best zijn, maar het is wel om aan te horen.

naar mijn mening ben je naar iets opzoek wat eigenlijk gewoon niet kan.
het is gewoon muziek die niet goed gaat op de meeste luidsprekers, en ik denk dat wat je al hebt staan, gewoon al een hele mooie stap is in de juiste richting.

welke het nog beter doen zijn de grote tannoys, maar ja, die zet ook niet iedereen in zijn kamer  ;D

« Reactie #54 Gepost op: 15 maart 2019, 12:03:39 »
Ik krijg vandaag de Schiit Loki geleverd. Ben benieuwd hoe dat uitwerkt. De autoriteit en power in het laag van mijn Tannoy's is inderdaad fenomenaal en dat enorme stereobeeld. Besef ook wel dat ik perfectie zoek wat eigenlijk niet kan met mijn muziek.

*

geerd

• 5727
  • scheun ja
« Reactie #55 Gepost op: 15 maart 2019, 12:10:26 »
  Dynaudio (vaak heel neutraal, nooit fel)[iets te mag best wel eens fel zijn
    Sonus Faber (neigt naar wat warm)[overdreven laag weergaven niet strak
    Teufel (beetje goedkoop en minder mooi mid / laag)[alle waar naar zijn geld
    KEF R-serie (heel neutraal, beetje up frond in mid ]niet echt mooi meer plat en levenloos
maar je geeft hier merken aan die over het algemeen een eigen geluid weergeven .
maar ook de verschillende modellen van een merk zijn niet gelijk .
en de ruimte bepaald ook heel veel iets waar in de winkels gretig gebruik van wordt gemaakt .
all klinkt het in de winkel nog zo goed zeker dat hij het thuis niet zo doet  ;D ;D ;D

ps muziek is samenspel van instrumenten ,,,,, hard rock house ezv is herrie  :angel: ^-^ ^-^
extra voor die het missen ,,,,  .....  ???? !!!!
zelf plaatsen waar nodig bvd of b,v,d

*

TANNOY

• 40221
« Reactie #56 Gepost op: 15 maart 2019, 12:32:55 »
Ik krijg vandaag de Schiit Loki geleverd. Ben benieuwd hoe dat uitwerkt. De autoriteit en power in het laag van mijn Tannoy's is inderdaad fenomenaal en dat enorme stereobeeld. Besef ook wel dat ik perfectie zoek wat eigenlijk niet kan met mijn muziek.
ik zou het zo laten, de power in het laag is wel erg prettig met die muziek, want daar ontbreekt het vaak aan bij luidsprekers, om gewoon een bepaalde druk neer te zetten.
anders word het wel erg smal qua geluidsbeleving.

en de Tannoys zijn btw nog mooi ook!

hmm misschien is het wel wat voor mij  , ik ga er is meer naar kijken.

« Reactie #57 Gepost op: 15 maart 2019, 12:34:24 »

Dat kan heel best met jouw muziek en ook met elke andere soort muziek.
Maar jouw smaak eist iets anders dan een simpel hobby speakertje, klein speakertje / klein geluid, grote speaker / groot geluid. De afmetingen die je wilt en kunt plaatsen zijn hier de beperking.
Tannoy gaf het al aan : je hebt een professionele speaker nodig die druk onderin kan leveren en voor de rest mooi neutraal
mid en hoog.
Een speaker moet dat niet bijkleuren, de soort muziek bepaalt dat.
In de betere studio's wordt / werd daarom gebruik gemaakt van deTannoy DMT serie en dan met name de 15 inch versie.
Daarop wordt de muziek afgemixt en daarom moet die speaker ook neutraal zijn anders wordt het eindresultaat dat niet.
Als je een overtuigend bewijs wilt kom dan eens met een paar van je favoriete cd's deze kant op en dan zullen we die speakers daar eens mee laten brullen.
Je zou evt nog een set CPA's kunnen overwegen, da's de PA uitvoering met ongeveer de zelfde unit die ook al veel is gebruikt
om er DMT's mee te realiseren.
Dan heb je het over een groots en krachtig geluid en waarschijnlijk net wat je zoekt.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

TANNOY

• 40221
« Reactie #58 Gepost op: 15 maart 2019, 12:38:40 »
Dynaudio (vaak heel neutraal, nooit fel)[iets te mag best wel eens fel zijn      bij zulke opnames niet Geerd, want daar zit juist het probleem wat erg ongemakkelijk en fel overkomt!

Sonus Faber (neigt naar wat warm)[overdreven laag weergaven niet strak ,

mooie strakke luidspreker, met het laag is weinig mis.. midden gebied en hoog is niet mijn smaak, maar goed, dat is mijn smaak, wil niet zeggen dat iemand anders het niet mooi vind.

Teufel (beetje goedkoop en minder mooi mid / laag)[alle waar naar zijn geld ,

beetje onzin, komt omdat je nog in het verleden leeft...

KEF R-serie (heel neutraal, beetje up frond in mid ]niet echt mooi meer plat en levenloos,

dat zijn ze zeker niet, het zijn hele evenwichtige luidsprekers , maar gewoon niet erg geschikt voor het stevige werk.

-en de ruimte bepaald ook heel veel iets waar in de winkels gretig gebruik van wordt gemaakt .

het ligt er maar aan, want in veel winkels is het ook niet perfect, dus gebruik maken is niet altijd aan de orde..akoestiek is gewoon verschillnd, dus het zal thuis iets anders kunnen klinken.

all klinkt het in de winkel nog zo goed zeker dat hij het thuis niet zo doet  ;D ;D ;D

-of andersom!
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2019, 12:40:33 door TANNOY »

*

TANNOY

• 40221
« Reactie #59 Gepost op: 15 maart 2019, 12:40:11 »
Citaat
Dan heb je het over een groots en krachtig geluid en waarschijnlijk net wat je zoekt.

qua geluid wel, maar vrees dat het een echtscheiding word als hij ze in huis zet! ;D ;D ;D

Citaat
In de betere studio's wordt / werd daarom gebruik gemaakt van deTannoy DMT serie en dan met name de 15 inch versie.
Daarop wordt de muziek afgemixt en daarom moet die speaker ook neutraal zijn anders wordt het eindresultaat dat niet.

je hebt wel gelijk, ze worden wel vaak gebruikt voor dat doel.

maar er word vaak in de betere studies gebruik gemaakt van meerdere luidsprekers, dan word er een gemiddelde van genomen, zodat het op al die luidsprekers ok klinkt.

deze variabelen staan allemaal opgeslagen en dan word er vaak afgemixed op inderdaad neutrale luiiodsprekers, dat zijn vaak nog kleine monitors.

wat wij zien op fotos en beelden van studios zijn vaak commerciele fotos, van luidsprekermerken en sponsor contracten.

doet het altijd goed voor de verkoop :)

« Laatst bewerkt op: 15 maart 2019, 12:44:43 door TANNOY »