*

Wirvana

• **
  • 86
  • the ear to hear
Vincent sv236 VS Vincent sv237
« Gepost op: 10 maart 2019, 13:15:58 »
Beste lezers,

Hopelijk kan ik hiermee iemand inspireren of op ideeŽn brengen enz.

Inmiddels heb ik toch zeker de Vincent sv236 nu voor 3 jaar in de woonkamer.
Door de jaartjes heen heb ik de nodige tweaks uitgeprobeerd, niet alle tweaks brachten daadwerkelijk een effect wat ik tot verbetering zou beschouwen in mijn oren.

Inmiddels heeft mijn Vincent sv236 1,5 maand in reparatie gelegen door grote drukte op het bedrijf...en dan gaat het mij kriebelen!
In de tussentijd had ik de Teac h500 van de slaapkamer gehaald...het is anders zo stil in de woonkamer...een versterker die totaal niks mis deed en voor zijn vermogen een behoorlijk staaltje muziek leverde.

Vorig weekend mocht ik 2dehands de Vincent sv237 voor de helft van het geld overnemen (mijn vrouw wilde wel de helft meebetalen...waar vindt je deze vrouwen nog tegenwoordig!)...het was 1,5 uur rijden...ondanks ik niet onder de motorkap mocht kijken voor het geld, heb ik hem toch meegenomen.
Het was een tijd geleden dat ik de sv236 had horen spelen om tot een goeie vergelijking te komen.
eenmaal de Vincent sv237 aangesloten moest ik erg wennen aan het geluid en ik begon te twijfelen of ik hier wel goed aan had gedaan en wist ik mijn vrouw hier ook niet van te overtuigen.
Bij de Vincent sv236 heb ik audio zekeringen uitgeprobeerd wat tot kleine veranderingen/verbeteringen leidde, dit heb ik ook bij andere apparaten zo beleefd.
Zodoende heb ik toch de moed bij elkaar geraapt om de zekering achterop bij het stekkerblok te vervangen bij de Vincent sv237 voor een Furutech zekering.
Dit was de enige zekering in deze waarde die de verkoper nog had liggen...hiervoor heb ik hifi-tuning zekeringen uitgeprobeerd.
De andere zekeringen in het apparaat zijn met draadjes op de plaat vast gesoldeerd, zodoende heb ik deze met rust gelaten.

De zekering is geplaatst...ik zet de versterker aan...en ik merk meteen een groot VERSCHIL...meer rust, dynamiek en het geluid komt weer heerlijk los van de speakers zoals ik gewend was van mijn Vincent sv236.

Ik kan uiteindelijk zeggen met behulp van de Furutech dat de Vincent sv237 een mooie opvolger is van de Vincent sv236.
Wat er voor mij uitspringt is de verbetering aan detail en lage weergave die niet meer als een gewone bonkgeluid wordt weergegeven, maar een duidelijke betekenis krijgt hoe deze klinkt.

Er werd mij al eens gezegd door meerdere mensen: alleen door zwakke punten te veranderen kun je tot verbetering komen, anders zal het enkel bij een verandering blijven.

Dit is enkel mijn ervaring, ervaringen kunnen uiteraard sterk van elkaar verschillen...toch wilde ik dit graag met jullie delen.

« Laatst bewerkt op: 11 maart 2019, 15:12:46 door Wirvana »

Re: Vincent sv236 VS Vincent sv237
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2019, 05:39:01 »
Leuk verslagje, goed om te lezen dat de set je bevalt .
Tweaken blijft leuk en met kleine of grote stapjes bereik je uiteindelijk " jou" audio heaven ;)

Succes

*

Wirvana

• **
  • 86
  • the ear to hear
Re: Vincent sv236 VS Vincent sv237
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2019, 23:36:30 »
Bedankt Starsky

Intussen heb ik meerdere artikels gelezen over verschillende materialen  voor onder de audio en dat dit voor sommigen verschil maakte en anderen die er niet ingeloven...
Het leek mij leuk om qua uiterlijk hier mijn audio iets mee op te krikken...als het toch zo weinig doet...
Bij de Gamma heb ik een rubberen tegel gehaald en 4x rubberen deurstoppers.
De rubberen tegel heb ik onder mijn versterker gedaan en de 4x deurstoppers onder mijn Cd speler.
De rubberen tegel is doodend in mijn set en lijkt het 3d gevoel dood te slaan.
De 4x deurstoppers lijken wel meer goed te doen dan de standaard plastic pootjes onder mijn Cd speler en brengen het geheel meer tot leven.

Inmiddels ben ik zo ver dat de beste combinatie lijkt te zijn voor mijn Cd speler: 4x deurstoppers + 4x stukjes foam + 4x wasmachine doppen daar weer onder.
Dit is enkel voort gekomen uit mijn creativiteit.

Mogelijk dat professionele ontkoppel aars meer gaan doen.

Ergens heb ik nog iets gelezen over zelf gemaakte Siliconen dempers wat ik nog ga proberen.