*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
Denon POA-8000 repareren
« Gepost op: 10 maart 2019, 22:20:53 »
Heb een setje Denon PRA-6000 voor- en twee keer POA-8000 mono-eindtrappen.
Voortrap PRA-6000 is prima
Maar een van de eindtrappen genereert bij het opstarten een E7 error en start dan niet door.
De andere doet het wel.
Van beide eindtrappen zijn alle elektrolyten (behalve de voedingselco's) vervangen.
De lampjes achter de oranje 'Power' aanduiding en groene 'Subsonic' is men bij beide eindtrappen vergeten.
Ik zoek iemand die de E7 error kan verhelpen en vier lampjes kan vervangen zodat deze dure set (heb er 4500 Euro voor betaald...) het weer doet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: Denon POA-8000 repareren
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2019, 22:23:15 »
Waar zit je? In de regio ZH zou je bij forumlid Thanatos kunnen aankloppen.

*

berret

• 2265
  • Universeel Leeghoofd en nu echt platzak
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2019, 23:32:20 »
E7 blijkt een melding te zijn dat het ding een gelijkspanning op zijn ingang ziet. Probeer eens de aansluitingen van de pre naar de monoblokken te verwisselen, dus links naar rechts en vice versa. Geeft dezelfde versterker dan nog die melding, dan ligt het aan die versterker, wisselt de melding mee, dan ligt het aan je pre. Probeer dat eerst eens uit anders  heb je kans dat de fout niet daar zit waar je denkt dat hij zou zitten.

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2019, 20:36:45 »
Waar zit je? In de regio ZH zou je bij forumlid Thanatos kunnen aankloppen.
Nee helaas in Drenthe maar Nederland is okay hoor  ;D

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2019, 21:45:44 »
E7 blijkt een melding te zijn dat het ding een gelijkspanning op zijn ingang ziet. Probeer eens de aansluitingen van de pre naar de monoblokken te verwisselen, dus links naar rechts en vice versa. Geeft dezelfde versterker dan nog die melding, dan ligt het aan die versterker, wisselt de melding mee, dan ligt het aan je pre. Probeer dat eerst eens uit anders  heb je kans dat de fout niet daar zit waar je denkt dat hij zou zitten.
Dat zou kunnen maar ik had ze zonder belasting ingaand of uitgaand opgestart en de foutmelding kwam meteen.
E-7 = volgens mijn service manual inderdaad DC. Kan wel even kijken wat er op de uitgang staat van desbetreffende versterker.
E-3 heb ik in tweede instantie ook nog even voorbij zien komen en dat betekent ook DC volgens de flowchart in de servicemanual,

Heb ondertussen de desbetreffende versterker na een paar maanden opgestart net en nu genereert hij wel even de error E-7 maar start daarna door.
MM's aan de TP1 en TP2 van de driverboard ETC-0422 (achterkant versterker) gehangen opnieuw opgestart en nu geeft hij (bijna) de waarden uit de service-manual te weten:
Aan TP1 15,3V en aan TP2: 161mV.

't Zijn primadonna's blijkbaar dat deze het nu opeens wel doet.... maar niet stabiel nog.
Ga morgen even spelen met de bijbehorende PRA-6000 voortrap en hopen dat het naar behoren gaat.
Heb wel aan Opa S gevraagd of hij er naar wil kijken in een PM.

Spul ziet er wel ongeŽvenaard mooi uit maar behoorlijk complex natuurlijk.

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2019, 21:17:23 »
Update Denon POA-8000

Ze doen het weer!!

Nadat ze 13 maanden bij bij een ander reparatiebedrijf hebben gestaan ik daar 670,00 Euro afgerekend, thuis nadat ze 12 uur hadden geacclimatiseerd (alle eventuele condens is dan wel weg denk ik zo) sloot ik ze alleen op het lichtnet aan en kreeg onmiddellijk bij een van de versterkers weer E4 en E7 errors en het relais schakelde af.
Na her en der overlegt te hebben besloot ik op advies van een relatie van 'Opa S' ze naar AUDIO SERVICE in Elst te brengen.
Binnen 1 dag, ja 1 DAG waren ze klaar en kon ik ze ophalen. Volgens Audio Service waren ze bij de vorige reparatie dienst (in de haast waarschijnlijk ;)) bij een van de versterkers de onderste printplaat door te meten en daar verschillende onderdelen te vervangen. Was gewoon niet gebeurt.
Super ter zake kundige en aardige mensen bij Audio Service en ook erg behulpzaam met tillen en zo.
Kom daar graag weer.

« Laatst bewerkt op: 15 mei 2019, 21:34:28 door MLAS »

*

Regenpak

• 486
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2019, 21:27:00 »
Nadat ze 13 maanden bij Creato Audio hadden gestaan
Hoe kan dat nou? Je vorige post was twee maanden geleden. Laat niet onverlet dat het fijn is dat-ie het weer doet. Nog iets specifieks bekend over de oorzaak van die DC?

Tjerk
It's been Monday all week long!

*

minplus

• 8866
  • relax, don't do it
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2019, 21:33:34 »
Als iets na een maand niet gerepareerd is haal je hem op en brengt hem naar een andere firma, lijkt me. Een dikke week moet genoeg zijn, anders heb je een onderbezette of ondeskundige firma. Het kan een keer erg druk zijn en dan worden het een paar weken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2019, 21:37:36 »
Hoe kan dat nou? Je vorige post was twee maanden geleden. Laat niet onverlet dat het fijn is dat-ie het weer doet. Nog iets specifieks bekend over de oorzaak van die DC?

Tjerk
Heb ze pas afgelopen donderdag gebracht en vrijdag waren ze klaar.
Er zijn vier torren vervangen

*

groovy.

• 11926
  • Old school audio.
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2019, 21:38:51 »
Een week of 6 lijkt mij wel acceptabel,maar 13 maanden ::)
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 5650. Composed dv1 dt. Emt 938.

In to each life some rain must fall.

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2019, 21:39:50 »
Als iets na een maand niet gerepareerd is haal je hem op en brengt hem naar een andere firma, lijkt me. Een dikke week moet genoeg zijn, anders heb je een onderbezette of ondeskundige firma. Het kan een keer erg druk zijn en dan worden het een paar weken.
Goed punt maar het was al een 15 jaar lange relatie...

*

jpio

• 4677
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2019, 09:49:26 »
;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

minplus

• 8866
  • relax, don't do it
« Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2019, 18:27:31 »
Goed punt maar het was al een 15 jaar lange relatie...

Wel een dure relatie als het na een jaar veel euri kost en nog steeds niet goed is... :P
Maar goed, met een vrouw had het idd. meer gekost. ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

i2Paq

• 3213
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2019, 19:22:41 »
Ik ging toch echt een deel van die 670,- terughalen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2019, 23:08:08 »
Weet iemand wat deze Denon POA-8000 aan 4 ohm kan leveren?
Zie nergens een (officiŽle) specificatie of testreview met deze waarde.
Denk dus niet al te best...