*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
Re: Denon POA-8000 repareren
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2019, 12:17:58 »
Hij wil geen lagere impendantie dan 8 ohm aan z'n speakerklemmen hebben. Of-ie in paniekmode gaat bij 4 ohm weet ik niet maar het is niet de bedoeling.

Tjerk

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2019, 18:35:48 »
Hij wil geen lagere impendantie dan 8 ohm aan z'n speakerklemmen hebben. Of-ie in paniekmode gaat bij 4 ohm weet ik niet maar het is niet de bedoeling.

Tjerk
Hij stuurt wel een Infinity QLS in strapped mode (speakerklemmen Mid/High & Low kortgesloten) aan dat is nominaal 4 Ohm maar met lagere dips in de frequentiecurve en een rendemnet van 81dB/W/meter. Hij slaat niet af bij hogere volume's maar de meters zitten wel in de rechterhoek dan.
Ken je deze versterkers?

*

Regenpak

• 340
  • I don't like Mondays
    • Polonaise PIC Projects
« Reactie #17 Gepost op: 18 mei 2019, 17:42:01 »
Ken je deze versterkers?
Nee, ik heb effe in het service manual gespiekt.

Tjerk

*

MLAS

• 141
    • Highendclassics
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2019, 14:04:16 »
Ken je deze versterkers?
Nee, ik heb effe in het service manual gespiekt.

Tjerk
Die heb ik ook, maar daar staat volgens mij niets in over 4 Ohm belasting.
Wat daar wel in staat is hoe je de meter en de overload LED calibreerd, dat heb ik dus maar even gedaan.
Grote vermogensweerstanden aan de speakeruitgangen gehangen, 1 Khz toon ingestuurd en wat bleek, de meters gaven teveel aan en de LED sprong al aan bij 30 Volt uitgangsspanning.
Alles netjes op 40 Volt gezet en meteen die inferieure cinch ingangen vervangen door Cardas chassisdelen waardoor er nu weer een stevige solide verbinding is te maken met interlinks.