Welke speaker bij Sonneteer
« Gepost op: 25 maart 2019, 20:05:47 »
Ik was jaren verzot op de combinatie Sonneteer versterker met Royd Squire speaker. Hoewel ik nog steeds Royd fantastisch vindt, zou ik toch wel eens een speaker willen proberen met wat meer "body". De Squire is glashelder, ruimtelijk, maar ook een beetje overheersend in het hoog. Ik zoek dus een speaker die iets sterker is in het laag, zonder het heldere sprankelende geluid te moeten missen. Heeft iemand toevallig een suggestie en daarbij ervaring met de Sonneteer Campion? Overigens draai ik veel rockmuziek. Met dank alvast.

*

richard

• 4031
Re: Welke speaker bij Sonneteer
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2019, 21:33:46 »
Ik heb die Sonneteer wel eens op die Penaudio Charisma luidsprekers gehoord; dat was ook wel erg fraai. Maar daar komt ook geen laag uit (en erg veel geld gezien het formaat).

Ik denk dat een makkelijke luidspreker met middelhoog rendement het goed op de Campion zal doen.
Genoeg is beter.

*

TANNOY

• 40610
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2019, 22:02:51 »
23 juni 2015, 21:40:23

https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=38880.0

Citaat
Ik was jaren verzot op de combinatie Sonneteer versterker met Royd Squire speaker. Hoewel ik nog steeds Royd fantastisch vindt, zou ik toch wel eens een speaker willen proberen met wat meer "body". De Squire is glashelder, ruimtelijk, maar ook een beetje overheersend in het hoog. Ik zoek dus een speaker die iets sterker is in het laag, zonder het heldere sprankelende geluid te moeten missen. Heeft iemand toevallig een suggestie en daarbij ervaring met de Sonneteer Campion? Overigens draai ik veel rockmuziek. Met dank alvast.

:o :o :o :o :o
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

minplus

• 8645
  • relax, don't do it
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2019, 22:14:10 »
 ;D

Niet gek, Jelze, 4 berichten in een kleine 4 jaar, waarvan 2x hetzelfde bericht......
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2019, 18:12:52 »
Bomen communiceren ook heel traag heb ik begrepen.

OT. Ik heb ook een Sonneteer Campion. Ook Royds, maar aan de Sonneteer hangen nu twee ARS acoustica boxen (Rinsma virus voor de kenners). Klinken wat warmer dan de Royds. Ritsels en klikjes wat minder hoorbaar maar aan detail echt geen gebrek. Gewoon een keuze. Klinkt super.

Overigens is het niet helemaal eerlijk deze ultrakorte review, want ik gebruik ook een REL Q200 sub erbij. En laatst toch nog een equalizer er tussen gezet omdat ik ondanks stellen en schuiven toch een piekje rond 60Hz hield. Integratie is nu heel goed. Bleek toch ook iets dempen van middenfrequenties heel heilzaam.

Overigens heeft die equalizer geen enkel nadelig effect op de helderheid en het 3D beeld. Kun je ook eens mee spelen.
ARS Acoustica/REL Q200/Sonneteer Campion/Onkyo EQ35/Advance Acoustic DAC/Monarchy DIP/Arcam 192 cd/Onkyo surroundprocessor/DALI/JKE interlinks/Chromecast audio voor af en toe Spotify